Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen  (gelezen 4566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: juni 10, 2021, 09:33:02 pm »

Tja, wb dat bukken... dat heb je als lang persoon ook in een tent. Mijn man heeft er naar eigen zeggen met zijn 1.94 geen last van. Kwestie van wennen. Dat grote bed was voor ons echt een sellingpoint.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: juni 11, 2021, 09:21:38 am »

Wij hebben beide wagens gezien en de ingang van de campooz is veel lager dan alle andere wagens waar we in hebben gestaan incl. die van campwerk. Mijn man (ook 2 meter) heeft bij de Campooz, als enige  wagen, het gevoel gehad dat hij zover moest bukken dat hij het irritant vond.

Waar je wel goed naar moet kijken is hoe compleet is de wagen voor de aangeboden prijs en hoeveel moet je nog bij plussen om de wagen zo te krijgen als je hem hebben wilt. Soms liggen de duurdere en goedkopere wagens in basisprijs dan uiteindelijk veel minder ver uit elkaar.


Er zit verschil in de deurhoogte van de Camooz Lady Jack en de Fat Freddy. Wij hebben de Lady Jack, en ik heb met mijn lengte van 1,88m nog nooit problemen gehad met de doirloophoogte. Hoe vaak ben je van plan om op een dag heen en weer te gaan Lopen?!  Ik hoef er nog niet voor naar de fysiotherapeut 😉
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2021, 10:56:12 am »

Ik denk dat als je zo lang bent je wel vaker ergens compromis zal moeten sluiten. Bij onze keuze heb ik hier wel op gelet. Ik ben 1,95 en er zijn wagens waar ik toch steeds het gevoel had dat ik gebukt moest lopen. Met name in een keuken en bij je bed is het wel fijn als je rechtop kan staan.
Gelogd

Zebekeil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2021, 04:05:42 pm »

Partner is 2 mtr, roadmaster hoeft hij niet te bukken of een klein beetje. De LJ en FF zijn stuk lager.

Trigano alpha en raclet Panama up beide GL uitvoering vinden we ook leuk. Maar zijn dat wel snel opzetters?
Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2021, 09:28:04 pm »

Wij hebben vandaag de Alpha voor het eerst opgezet. Om te oefenen maar helemaal gedaan incl grondzeil en gehele voortent. In uurtje klaar. Vonden het erg meevallen voor eerste keer. En denk dat we hem regelmatig zullen opzetten met alleen dak en een zijwandje.


Enige dat we niet gedaan hebben is het plaatsen Van de stormbanden.
Daarna nog wel inrichten natuurlijk met Kastje enzo.
De ruimte bevalt erg goed. Grootste nadeel is de beperkte ruimte onder het bed waardoor je wat minder kan meenemen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: juni 11, 2021, 11:17:54 pm »

Is een Raclet Panama Up niet een optie? Vaste keuken,  pack en go, groot bed ...
en makkelijk op te zetten, eventueel kan er een zijtent bij. en heel veel ruimte den met Keuken wel de GL versie nemen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: juni 11, 2021, 11:21:59 pm »

Trigano alpha en raclet Panama up beide GL uitvoering vinden we ook leuk. Maar zijn dat wel snel opzetters?
Wij zijn overgestapt van de Roadmaster naar de Panama Up GL

Opzetten gaat heel snel en niet zoveel haringen als de Roadmaster.

Voor ons gaf het kuipzijl, Pack en Go en de vaste keuken de doorslag.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: juni 12, 2021, 11:00:14 am »

Het aantal haringen slaan is denk ik een van de belangrijkste aspecten bij snel op slaan. Wij hebben zeker geen snelle klapper. Echter is toch met wagen en voortent inclusief kuipzeil opgeslagen op minder dan een half uur. En dan moet ik beginnen met haringen slaan en dat neemt toch dik nog eens een uur in beslag.

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal