Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Schimmel?  (gelezen 7885 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Schimmel?
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2021, 06:15:48 pm »

Yep, kreeg de receptie dame van Utrecht aan de telefoon. Hans is ziek en langere tijd uit de roulatie te zijn, vandaar dat Emmen niet tot nauwelijks open is.
Zij gaf aan dat invriezen nauwelijks zin heeft en omdat zij ook wel een beetje versteld stond van een 4 jaar oude Kyte met schimmel, heeft ze een "spoed" afspraak gepland. De wagen moet 2 oktober naar Utrecht en dan gaan ze het doek beoordelen.

Ook direct voor een ander doek probleem gevraagd. Aan de disselkant van het bed, op de hoogte van het matras zitten 2 slijtage gaatjes. Zie bijlage.

Ook een naat onderop de kuip is losgelaten.

Vind het toch wel bizar voor een wagen die 4 jaar oud is en €25k gekost heeft.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

muis

  • Gast
Re: Schimmel?
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2021, 08:26:48 pm »

Goede reactie van deze dame  :J :J

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Schimmel?
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2021, 09:40:36 pm »

Het lijkt er op dat hij ingeklapt is geweest terwijl de naden nog niet helemaal droog waren ivm de meerdere lagen. Indien dit zo is ontstaan terwijl de wagen staat is dit wel raar. Normaal gebeurt dit niet als het doek kan luchten. Als het zo nat is dat je doek geen kans krijgt om te drogen dan moet je voortaan na 5 dagen inklappen en onder Lyon het nogmaals proberen. :O
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Schimmel?
« Reactie #18 Gepost op: september 04, 2021, 03:15:39 am »

Wij hadden ook schimmel door het natte weer. Lauw water en een nagelborsteltje. Al het weer eruit gekregen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Schimmel?
« Reactie #19 Gepost op: september 04, 2021, 09:35:05 am »

Yep, kreeg de receptie dame van Utrecht aan de telefoon. Hans is ziek en langere tijd uit de roulatie te zijn, vandaar dat Emmen niet tot nauwelijks open is.
Zij gaf aan dat invriezen nauwelijks zin heeft en omdat zij ook wel een beetje versteld stond van een 4 jaar oude Kyte met schimmel, heeft ze een "spoed" afspraak gepland. De wagen moet 2 oktober naar Utrecht en dan gaan ze het doek beoordelen.

Ook direct voor een ander doek probleem gevraagd. Aan de disselkant van het bed, op de hoogte van het matras zitten 2 slijtage gaatjes. Zie bijlage.

Ook een naat onderop de kuip is losgelaten.

Vind het toch wel bizar voor een wagen die 4 jaar oud is en €25k gekost heeft.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk


Deze gaatjes heb ik eerder gezien op die plek.
En dit is 1 van de redenen dat mij tegenhoud om een nieuwe aero te kopen.
Het is met nog niet overkomen maar de risico van het weer in je doek krijgen terwijl je nog zo goed oplet houd me tegen.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Schimmel?
« Reactie #20 Gepost op: september 04, 2021, 09:57:10 am »

Het verbaast mij allemaal heel erg dat dit zo snel kan gebeuren. Wij hebben jaren in een De Waard gekampeerd en never nooit problemen gehad met het doek. Onze huidige tent, een lepelaar, is uit 2015, is daarmee ook een heel recente tent met een recent type doek en nooit problemen, nooit.

Wij willen er ook wel een lauw watertje met borsteltje bij pakken. Maar als alle(!) naden, tientallen meters vol zitten, dan is er in mijn ogen bijna geen beginnen aan. Dan is het ook nog de vraag of het op de langer termijn heel veel nut gaat hebben. Het verhaal is en blijft dat als het eenmaal in het doek zit, je het er zo goed als nooit meer uit gaat krijgen. Wij willen een poging laten doen om het "industrieel" te laten reinigen/behandelen, kost een paar honderd en is altijd beter dan de €2500 is Holtkamper vraagt voor een nieuw Kyte dak...

De gaatje ben ik ook heeeeel erg benieuwd naar van wat ze daarvan gaan zeggen. De dame van de receptie vroeg nogal vreemd of ik daar soms een garantie claim van wilde maken, wat mogelijk konden ze het ook heel netjes "oplappen" met stukje doek.

Vind het allemaal een heel jammere zaak voor een wagen van 4 jaar oud in het premium segment.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Schimmel?
« Reactie #21 Gepost op: september 04, 2021, 10:41:45 am »

Waarom rij je niet met de wagen naar Utrecht? Wellicht wat ver en uit de buurt voor jullie, maar mijn ervaring is dat de mensen het daar goed oppakken.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schimmel?
« Reactie #22 Gepost op: september 04, 2021, 03:10:01 pm »

Waarom rij je niet met de wagen naar Utrecht? Wellicht wat ver en uit de buurt voor jullie, maar mijn ervaring is dat de mensen het daar goed oppakken.
op 2 oktober hebben ze een afspraak  staat in een eerder bericht
« Laatst bewerkt op: september 04, 2021, 04:46:58 pm door muis »
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Schimmel?
« Reactie #23 Gepost op: september 04, 2021, 03:44:11 pm »

op 2 oktober hebben ze een afspraak  stast in een eerder bericht
Die had ik even gemist :)6]
Maar goed, mijn ervaring met HK is dat je hier altijd uit komt met ze. Een persoonlijk gesprek en samen het tentdoek bekijken helpt daar zeker bij.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schimmel?
« Reactie #24 Gepost op: september 04, 2021, 04:47:22 pm »

Daar ga ik ook vanuit :J :J
Gelogd

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Schimmel?
« Reactie #25 Gepost op: oktober 03, 2021, 07:56:57 pm »

De wagen is gisteren idd naar HK gebracht.
Helaas was er geen tijd om de wagen direct te bekijken, was mij ook al wel een beetje via de telefoon gezegd.
Wordt komende week gebeld met hun bevindingen.

Er werd boven bij de occasions net een Kyte 2018 opgezet, welke net binnen was gekomen.
Terwijl wij daarbij stonden merkte ik op dat het dak van deze wagen ook "gemarmerd" was met vlekken/plekken.
Al pratend trok de medewerker het dak links voor van de wagen los en zij; als er schimmel zit, dan zit het vaak hier tussen het dak en het airco dak. En warempel in deze 3 jaar oude Kyte zat ook schimmel.... Ik vind het echt(!) bizar dat het zo makkelijk en snel lijkt te gaan bij deze wagens.
Betreffende Kyte staat nu op de HK site met bij de opties dat er een nieuw dak op kan(!)  :Z :I ::)
Je koopt een Kyte uit 2019 voor €19.995 met een beschimmelt dak....

Dit is hem:
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1756207120-holtkamper-kyte-xl-wind-force
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2021, 08:00:25 pm door Marcof »
Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Schimmel?
« Reactie #26 Gepost op: oktober 03, 2021, 08:26:37 pm »

De wagen is gisteren idd naar HK gebracht.
Helaas was er geen tijd om de wagen direct te bekijken, was mij ook al wel een beetje via de telefoon gezegd.
Wordt komende week gebeld met hun bevindingen.

Er werd boven bij de occasions net een Kyte 2018 opgezet, welke net binnen was gekomen.
Terwijl wij daarbij stonden merkte ik op dat het dak van deze wagen ook "gemarmerd" was met vlekken/plekken.
Al pratend trok de medewerker het dak links voor van de wagen los en zij; als er schimmel zit, dan zit het vaak hier tussen het dak en het airco dak. En warempel in deze 3 jaar oude Kyte zat ook schimmel.... Ik vind het echt(!) bizar dat het zo makkelijk en snel lijkt te gaan bij deze wagens.
Betreffende Kyte staat nu op de HK site met bij de opties dat er een nieuw dak op kan(!)  :Z :I ::)
Je koopt een Kyte uit 2019 voor €19.995 met een beschimmelt dak....

Dit is hem:
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1756207120-holtkamper-kyte-xl-wind-force
Tja ik zal maar niks zeggen over dit merk. Heb daar me eigen mening over.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Schimmel?
« Reactie #27 Gepost op: oktober 03, 2021, 09:44:58 pm »

Tja ik zal maar niks zeggen over dit merk. Heb daar me eigen mening over.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk


ja, doe maar niet ::)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Schimmel?
« Reactie #28 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:07:06 am »

... Al pratend trok de medewerker het dak links voor van de wagen los en zij; als er schimmel zit, dan zit het vaak hier tussen het dak en het airco dak. En warempel in deze 3 jaar oude Kyte zat ook schimmel.... Ik vind het echt(!) bizar dat het zo makkelijk en snel lijkt te gaan bij deze wagens.
...

Los van een mening over een bepaald merk, met een gloednieuwe kar kan je binnen een maand al het weer in het doek hebben. Dan is het blijkbaar verkeerd behandeld. Voor een kampeerder zou het logisch moeten zijn dat meervoudig tentdoek minder goed droogt dan enkelvoudig doek. Tja, nat opslaan van het beste (katoenen) tentdoek, heeft nu eenmaal een enorm risico op schimmel. Maar het zegt denk ik meer over de vorige eigenaar dan over de kwaliteit van het doek.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marcof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper, Kyte 2018
Re: Schimmel?
« Reactie #29 Gepost op: oktober 04, 2021, 08:34:58 am »

Het is natuurlijk wel logisch dat het aan de gebruiker ligt dat die het niet goed heeft laten drogen, dat is zeker een feit.
Echter(!) als je als fabrikant weet dat als hier "hier" het doek/"de wagen" open trekt dat als het schimmel is, je het daar aantreft....
Dan zou je als fabrikant na moeten gaan denken over je ontwerp. Er zit dan blijkbaar een zwakpunt in je ontwerp waar schimmel te gemakkelijk kan ontstaan.

Wij hebben JAREN met verschillende De Waard tenten gekampeerd, nooit(!) schimmel in de tent gehad wat bij ons ontstaan was.
Wel bij onze eerste tent wat "weer" problemen gehad, maar dat zat al in de tent (zagen wij achteraf op foto's).
De waard heeft ook een binnentent, dubbele naden, overlappende stukken tentdoek, etc. nooit problemen.

Als fabrikant zou je het kosten wat het kost moeten zien te voorkomen en je product zo gebruiksvriendelijk als mogelijk moeten maken.
Linksom of rechtsom is het slechte reclame....
De wagen heeft op de camping, met windforce en ander uiterlijk vertoon, ZOVEEL bekijks en nieuwsgierige mensen opgeleverd... Met vragen/opmerkingen als; Jeetje wat een gave wagen, Hoe bevalt de wagen, we hadden even stiekem op internet gekeken en ze zijn wel prijzig, wij zitten er ook wel eens naar een vouwwagen te kijken en zou je hem aanraden, etc. etc. uiteindelijk komt dan ook de schimmel ter spraken want mensen zien het gewoon en als je dan die gezichten ziet... €25k en na 3-4 jaar dit???

Het is bizar hoeveel toeloop je hebt als je wagen zó vlakbij de ingang van de camping staat  :O :>
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2021, 10:29:20 am door Marcof »
Gelogd
Nu: Holtkamper Kyte model 2018

Vroegâh:
De Waard Albatros oudje
De Waard Lepelaar 2015
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal