Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Brede vraag aanschaf vouwwagen  (gelezen 5948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2021, 07:42:00 pm »

Ik had mij niet gerealiseerd dat daar zo'n groot verschil tussen de diverse vouwwagens kan zitten. Op zich is betrekkelijk vlot wel een mooie belofte :-)

Dat varieert nogal. Sommige snelklappers staan met 30 minuten als je een beetje ervaring hebt. Laatst zag ik iemand een vouwwagen opbreken en het duurde 3,5 uur voor hij weg was.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2021, 07:58:05 pm »

Dat opbreken, ach. Hoe langer je staat des te meer komt er uit de bak, de keuken, tassen en andere koffers. Dus als je de avond van te voren nog niks opgeruimd had, ja dan kan het even duren. Voordeel is wel dat de tent, indien nodig, meer de tijd krijgt om te drogen. Wij doen over het actuele Inklappen totdat de wagen achter de auto hangt, een 30 tot 40 minuten. En het blijft vakantie en geen wedstrijd:)3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2021, 08:07:15 pm »

Vind opzet gemak belangrijker dan opzet snelheid.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2021, 08:10:07 pm »

Vind opzet gemak belangrijker dan opzet snelheid.
Hear Hear. 100 procent mee eens. Geen scheerlijnen enzo, toch wel makkelijk. Geen groot buizenframe in elkaar steken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2021, 08:35:16 pm »

Hear Hear. 100 procent mee eens. Geen scheerlijnen enzo, toch wel makkelijk. Geen groot buizenframe in elkaar steken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Eens. Hoewel onze Jamet Panorama snel staat in de basis kost het toch altijd weer meer tijd dan gehoopt om rondom alle haringen te slaan en af te spannen.

Bijv AK Kariba / Kavango en Combi Camp Flexi is hetzelfde principe maar daar hoef je volgens mij de achterkant niet af te spannen. Scheelt toch weer, helemaal bij 30+ graden
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2021, 08:48:25 pm »

Klopt.
De punten waar ik op gelet heb zijn.
Hoeveel haringen want ik kampeer ook wel eens in de bergen met 30 graden.
Weinig losse stokken.
Kuip aangeritst in kunnen klappen met gelijk de luifel vast eraan.
Keuken die altijd op de juiste plek staat zonder er iets aan te hoeven doen.

Net wat ik zeg alle zware dingen die heb ik niet meer.
Maar ook ik ben ongeveer een uurtje bezig als ik ergens een paar dagen sta.
Slapen kunnen we wel net zo snel als je ziet op de promotie filmpjes ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2021, 09:40:19 pm »

Chris wil graag een vouwwagen en dan is het nogal belangrijk wat hij wil: sommige vouwwagens kunnen niet binnen een half uur vertrekken al zouden ze het willen. Andere kunnen dat wel. Sommig vouwwagen heb je niet binnen een half uur staan en andere wel. Dat doet er toe als je op zoek bent naar een vouwwagen.

Dat kunnen jullie nu wegrelativeren, maar de makers van vouwwagens doen enorm hun best om in de snelle categorie te vallen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2021, 11:14:35 pm »



Chris wil graag een vouwwagen en dan is het nogal belangrijk wat hij wil: sommige vouwwagens kunnen niet binnen een half uur vertrekken al zouden ze het willen. Andere kunnen dat wel. Sommig vouwwagen heb je niet binnen een half uur staan en andere wel. Dat doet er toe als je op zoek bent naar een vouwwagen.

Dat kunnen jullie nu wegrelativeren, maar de makers van vouwwagens doen enorm hun best om in de snelle categorie te vallen.

Dat klopt, ze doen daar hun best voor, maar het uitzoeken van de plek, het waterpas zetten, alle spullen van en uit de vouwwagen halen, is ook wat er moet gebeuren. De wagen zelf opzetten is daar alleen maar een klein  onderdeel van, maar ook niet meer. Het gemak waarmee dat overige noodzakelijke gedaan kan worden, wordt door geen fabrikant belicht, terwijl juist dat het meeste tijd kost. Ik zie opzettijden voorbijkomen van 3 minuten, en dan kan ik alleen maar glimlachen en mij afvragen wie dat echt gelooft.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 16, 2021, 11:19:05 am »

Dat klopt, ze doen daar hun best voor, maar het uitzoeken van de plek, het waterpas zetten, alle spullen van en uit de vouwwagen halen, is ook wat er moet gebeuren. De wagen zelf opzetten is daar alleen maar een klein  onderdeel van . . .

Sorry, maar dit is echt flauwekul. 
Als je met een vlotte wagen op een scheve plek staat ben je vlot klaar.
Als je met een gecompliceerde wagen op een scheve plek staat niet.


Ik haal helemaal geen spullen uit de vouwwagen. dat is nu precies het punt van vouwwagens die laadruimte onder bed hebben die toegankelijk is tijdens het kamperen.

Een collega kampeerder had (als ik het goed heb) een smitveld bij zich. Die was dus eventjes bezig. De keuze van vouwwagen maakt hierin erg veel verschil.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2021, 02:45:11 pm »

Of loop even de camping op tijdens het najaarsweekend, staan diverse types. Dan verneem je de ervaringen uit de eerste hand.
Weekeinde van 15-16-17 september. Camping Grebbelinie.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2021, 07:52:33 pm »

Ik zou bij dealers langs gaan met een lijstje wat jullie perse wel en niet willen en dan strepen maar. Easy pack is ook wel fijn vinden wij. En een keuken ook ondanks die van ons zwaar is maar met wielen eronder zet jennen zo op z’n plek dus dat is weer een extra optie op de lijst  :P
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 17, 2021, 10:29:02 am »



Sorry, maar dit is echt flauwekul. 
Als je met een vlotte wagen op een scheve plek staat ben je vlot klaar.
Als je met een gecompliceerde wagen op een scheve plek staat niet.


Ik haal helemaal geen spullen uit de vouwwagen. dat is nu precies het punt van vouwwagens die laadruimte onder bed hebben die toegankelijk is tijdens het kamperen.

Een collega kampeerder had (als ik het goed heb) een smitveld bij zich. Die was dus eventjes bezig. De keuze van vouwwagen maakt hierin erg veel verschil.

Uiteindelijk zeggen we hetzelfde. De wagen maakt wel uit, maar op veel meer aspecten dan wat ze laten zien op hun site of tijdens een beurs. Dus wat is dan een vlotte wagen? Waterpas zetten is bij de ene wagen meer werk dan de ander. Schoonmaken is weer bij een andere vouwwagen meer werk. Wat voor keuken heb je wel of niet. Wat voor soort luifel heb je?
De filmpjes is altijd een kale wagen, die niet waterpas wordt gezet. Dat is niet wat er in de praktijk gebeurt.
Daarnaast is het ook van belang hoe je een wagen wilt gebruiken en wat voor mogelijkheden en hoe flexibel die is in uitbreidingen. En elke mogelijkheid en uitbreiding kost tijd om op te zetten.
Voor mij geldt dat in de keuze van een vouwwagen het opzetten maar 1 aspect is van de vele en wat mij betreft zwaar overgewaardeerd wordt.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 17, 2021, 11:47:19 am »


Uiteindelijk zeggen we hetzelfde. De wagen maakt wel uit, maar op veel meer aspecten dan wat ze laten zien op hun site of tijdens een beurs. Dus wat is dan een vlotte wagen?

En dat lijkt me dan de reden dat Chris de vraag aan ons stelt. Wij kunnen hem op dat vlak vrij goed adviseren. Het maakt dus nogal uit wat voor type wagen Chris kiest. En dat gaat voorbij aan de praktische eisen uit zijn eerste bericht.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 17, 2021, 12:42:23 pm »

In ieder geval is het belangrijk om voor jezelf een prioriteiten lijst samen te stellen. Concessies zul je waarschijnlijk toch moeten doet, maar pas verderop in de lijst. Heb geen ervaring met de klapweekenden maar daar zul je denk ik de grootste diversiteit aan vouwwagens treffen. Dus dat zou mij een goed uitgangspunt lijken!
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Brede vraag aanschaf vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 17, 2021, 01:20:46 pm »

Kijk eens bij mijn advertentie: Paul Oosterlaan te koop: Pennine Pullman . Het antwoord op al je vragen.

SPAM
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal