Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tempo 100 holtkamper cocoon  (gelezen 8372 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Tempo 100 holtkamper cocoon
« Gepost op: juli 08, 2012, 11:57:48 pm »

Drie weken geleden besloten om via duitsland naar zwitserland te rijden.

Dus ...... Tempo 100 aangevraagd bij Dekra. Eind juni gekeurd en afgelopen donderdag het keuringsbewijs en sticker ontvangen. Is me die even groot zich. Die ga ik echt niet op mijn zeil plakken, dus vandaar een klein projectje van mij.

Benodigdheden
Tempo 100 sticker euro 109
Plexiglas 20x20 cm 3 mm dik euro 4
Rvs schroefjes en zelfborgende moeren euro 0,60
Decoupeerzaag
Schroefmachine

Sticker kleiner geknipt om tussen kentekenplaat en achterlicht te plaatsen. Plexiglas met decoupeerzaag op formaat van sticker gemaakt. Sticker op het plexiglas geplakt. Twee gaatjes in het plexiglas geboord en daarna ook in de traanplaat. Schroefjes vast.

En klaar is kees.

Een simpele en goedkope manier om de sticker te bevestigen

Ik moet zo nog even de foto uploaden, dat lukt me niet via de ipad.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2014, 10:20:31 pm door Alex »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2012, 09:46:25 am »

sorry dat ik het zeg hoor maar ik weet niet of het wel de bedoeling is om de sticker te verknippen ik weet het is een enorm ding wij hebben hem ook!!
Gelogd
Jevipro

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2012, 09:50:05 am »

Heb daarom alleen maar het zwarte randje er afgehaald. Uiteindelijk moet je toch ook het certificaat kunnen overleggen.
Gelogd

SHeijmans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2012, 12:17:55 pm »

Ik had hierover ook gemailed met dekra ivm grootte van de sticker, je mag hem volgens dekra ook plakken op je linker wielkast. Daar is wel iets meer ruimte dan op de achterkant.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2012, 02:27:36 pm »

Ik vraag me af hoe dat dan werkt. Bij visuele controle door politie zal dat wel werken, maar als de sticker op de linkerwielkast mag, dan wordt dat niet geregistreerd als de gatsometer fotografeert vanaf de rechterkant van de weg. Strikt genomen zou je dan een boete kunnen krijgen, die je dan pas mogelijk weer kwijtgescholden krijgt als je na bekeuring een kopie van het certificaat overlegt.

Ik zeg erbij, dat op het certificaat niets staat over de voorwaarden van aanbrengen van de sticker. Maar het lijkt me dat zolang dat cijfer 100 niet aangetast is, het afsnijden van dat zwarte randje n.m.m. geen probleem zal zijn, want de tempo 100 sticker is er ook met een rode rand. Dus kennelijk zijn daar niet al te veel dwingende regels over.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2012, 03:26:54 pm »

Een flitser werkt in Duitsland altijd van voren, je krijgt er daar altijd een mooi zelfportret bij de bekeuring, gewoon als service (en iets met bewijslast  8)). Mijn idee is daarom dat aanhangwagens dus niet worden geflitst op 80 omdat ze anders bij iedereen nadien die bewijslast rond de Tempo 100 keuring moeten regelen. Ik ben benieuwd hoe ze het anders doen..?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2012, 03:35:28 pm »

Een flitser werkt in Duitsland altijd van voren
Bewijst maar weer dat ik slechts hoogstzelden in Duitsland kom. Als ze van achteren zouden flitsen zou e.e.a. qua verwerking in principe geen probleem moeten zijn. Aanwezigheid van 100 sticker kan gekruist worden met database van Tempo 100 keuringen en het kentekenregister v.w.b. technische eisen van het trekkende voertuig. En net als hier in Nederland zouden ze vervolgens kunnen bekeuren op kenteken waarbij de eigenaar verantwoordelijk is, die de bekeuring evt. door kan schuiven naar de feitelijke chauffeur als hij/zij zelf niet gereden heeft. Als die bewijslast in Duitsland anders tot stand dient komen kan dat niet, maar zo zou het n.m.m. qua aanpak in Nederland werken.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2012, 03:37:39 pm door Frankie »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2012, 03:47:33 pm »

Komt nog bij dat de tempo 100 keuring alleen geldig is op A-wegen. Dus autobahn... dus onbeperkt scheuren.. hier staan geen flitsers. Alleen op stukken waar de snelheid beperkt is, is het uitkijken niet harder te rijden als aangegeven.

Kwa bekeuringen komt het er volgens mij op neer dat ze je aan moeten houden cq. een feitelijke constatering. Dan kunnen ze vragen om je certificaat en je evt. bekeuren. Met of zonder tempo 100 keuring overigens, want als je wel keurig gekeurd bent maar je bandjes zijn te oud, je disseldruk niet ok, te veel belading etc. etc. hang je alsnog.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2012, 04:54:43 pm »

Met of zonder tempo 100 keuring overigens, want als je wel keurig gekeurd bent maar je bandjes zijn te oud, je disseldruk niet ok, te veel belading etc. etc. hang je alsnog.
Tja, maar da's altijd. Ook in  Nederland. Moet overigens wel vaststellen dat ik (mischien dat de controlefrequentie c.q. pakkans in Duitsland anders ligt) zo lang als ik mijn rijbewijs heb, op de snelweg nog nooit aan de kant gezet ben. En dat rijbewijs heb ik nu 32 jaar...
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #9 Gepost op: juli 09, 2012, 05:55:17 pm »

effe een gekke vraag....
Toen wij de tempo 100 keuring hadden laten doen zei die man dat wij de sticker aan de linkerkant van de vw moesten bevestigen.
Dat hebben wij keurig gedaan ook de NL sticker zit aan de linker kant.
Klopt het dat het officieel links moet zitten??
Gelogd
Jevipro

RonaldA

  • Gast
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #10 Gepost op: juli 09, 2012, 07:14:46 pm »

Nee, hij dient op een duidelijk zichtbare plek te worden aangebracht, dit kan dus zowel links als rechts zijn.

Zie ook de faq op tuv site:

Waar moet ik de sticker plaatsen zodra ik deze ontvangen heb?

De sticker dient goed zichtbaar op de achterzijde van het getrokken voertuig bevestigd te worden. Let er hierbij eventueel goed op dat deze dus niet achter een fietsendrager of kentekenplaathouder bevestigd wordt.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd

SKWIZIE

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2018, 05:27:30 pm »

Ik heb dit weekend dit probleem bij onze Kyte ook opgelost. Voor 15 euro aan matterialen en er zo weer af te halen mocht dat nodig zijn.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.849
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #12 Gepost op: augustus 28, 2018, 07:00:51 pm »

waarom niet direct aan de traanplaat bevestigd?
Gelogd

SKWIZIE

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Tempo 100 holtkamper cocoon
« Reactie #13 Gepost op: september 17, 2018, 01:53:58 pm »

Op de eerste plaats wilde ik geen gaten maken in de traanplaat, en daarbij gaat dat ook lastiger. Nu kan ik het weer eraf halen mocht ik willen zonder beschadigingen.

Daarbij ziet het er ook niet bepaald mooi uit dus wilde ik iets dat er relatief makkelijk weer af te halen is. Dat is dus dit geworden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal