Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: mistachterlicht 7polig 13polig  (gelezen 9280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bugel_jamet

  • Gast
mistachterlicht 7polig 13polig
« Gepost op: augustus 29, 2007, 12:53:52 pm »

Hallo,
Als nieuwkomer in dit forum meteen een vraag. Pas een 2dehands vouwwagen gekocht (jamet canyon).. oudje en je raadt het al: na de koop pas ontdekt dat een mistachterlicht verplicht is en die zit er niet op (hoezo goed voorgelicht?). Dus ik moet nog één en ander aanpassen.
Ik heb totaal geen verstand van de elektrische installatie maar begrijp dat je 7polige stekkers hebt en 13polige. Er zit een 7polige op. Ik moet de trekhaak nog aanschaffen en mijn eerste vraag is: moet ik een 7polige aansluiting trekhaak kopen? Of de vouwwagen aanpassen naar een 13polige stekker?
Tweede vraag: hoe zit het met - wat ik lees - de tweede pin? De constante stroom? Kan ik die missen en 'm vervangen door aansluiting van de mistachterlamp? Heb ik die constante stroom echt nodig? Waarvoor? En zou ik daarom evt. bij een 7polige stekker kunnen blijven?
Laatste vraag: wat gaat het me kosten als ik dit klusje door een bedrijf laat opknappen?
Jullie hebben vast ervaring op dit vlak.

Excuus voor de klokken die ik heb horen luiden zonder dat ik weet waar de klepels zijn. Maar leg het verhaal me dan alsjeblieft nog 'ns uit.

groet,
bugel_jamet
Gelogd

narnia

  • Gast
Re: mistachterlicht 7polig 13polig
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2007, 03:18:10 pm »

hoi dat probleem had ik met mijn vouwwagen ook.

gelukkig lag de draadwel al in de bundel


                       1
                  6          2
                        7 
                   5          3

                         4


als  dit je stekker is

1- richtingaanwijzer links
2- mistlamp
3-massa
4- richting rechts
5-achterlicht (en eventueel voorlicht) rechts en kenteken verlichting
6-remlicht links en rechts