Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Bagageruimte Flyer  (gelezen 8953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Bagageruimte Flyer
« Gepost op: augustus 04, 2012, 08:41:59 pm »

We zijn ons al enige tijd aan het orienteren op een vouwwagen. Tot voor kort had ik een voorkeur voor de Flyer, nu zijn we vandaag naar Holtkamper in Bunnik geweest en daar werd me verteld dat er ontzettend weinig bergruimte in de Flyer zit. Het gedeelte tussen de banken zou volgens de verkoper vrijwel meteen gevuld zijn met benodigdheden voor de voortent en de kussen, zodat je nauwelijks ruimte overhoudt voor je eigen spullen. Vervolgens werden we meegetroond naar de Spacer.
Hoe ervaren jullie de bergruimte van de Flyer? We zijn met zijn 5en, waaronder 3 pubers. Twee ervan slapen in een tentje, de 3e had ik op het deksel gedacht.

Alvast bedankt!
Treesje
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2012, 08:57:00 pm »

Waarom geen cocoon of astro dan ipv spacer of flyer?
Mij lijkt de flyer minder bagage ruimte te hebben.
Met de flyer lig je ook op een plank ipv latten bodem (dacht ik).

Voordeel cocoon  en astro dat je  onder het zeil op de tent nog spullen (droog) kan meenemen.
Bij flyer en spacer moet het op de bal liggen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2012, 11:42:34 pm »

Ik heb een frolli-systeem onder mn matras, nagenoeg net zo goed als een lattenbodem.
De kussens nemen inderdaad veel te veel ruimte in en ddarom mogen ze ook nooit mee... De benodigdheden voor de voortent, wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik heb alleen een voorwand en tapijt, die samen met de losse luifel en wagenschorten op elkaar in een bankje passen. Dan heb ik nog ruimte genoeg over in de bankjes en ertussen.
Maar daar is al genoeg over geschreven, gebruik de zoekfunctie even...

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Bagageruimte Flyer
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:16:14 am »

Tja, wat is 'bijna geen bergruimte'...

Wij hebben een Flyer modeljaar 2007. Daar was de ruimte onder de banken niet afgesloten meer met een plankje. Dat heb ik er zelf in gemaakt.

In de ruimte onder de banken heb ik alle tentspullen plus gereedschap, verdeeldoos, grondzeil, tenttapijt, wielklem liggen.
De ruimte tussen de banken ligt vol met de zitkussens... en 2 tafels, 2 SI matten, 4 kleding-kratten, haspel, watertank, kachel, droogrek, hangmat ... en dan hou ik altijd nog wat kleine ruimtetjes over.

Andere wagens zullen echt wel meer bergruimte hebben, maar als het genoeg is, dan is het genoeg. Toch?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Masjimo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Offroad
  • Henk Holtkamper
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2012, 10:31:27 am »

Wij kamperen sinds 1994 met de Flyer, nog ieder jaar enthousiast over deze vouwwagen! Wij kampeerde dit jaar met 5 kinderen !

We slapen op zo'n schoteltjes matras, ons bed ligt opgemaakt tijdens de rit; de kussens worden wel weggehaald. Het stapelbedje wordt deels naast het matras, deels op het matras neergelegd!

Bij het invouwen komt de tent langs de Randen van het bed te liggen; in het midden-onder (voeteneind) is feitelijk een redelijk loze ruimte! Hierop leggen wij de eerste twee kussens naast elkaar, hierop leggen wij de staanders van het stapelbed met de uitsteeksels naar beneden, tussen de kussens in. Hierop komen de volgende twee kussens te liggen!

Betekent wel dat je ff op het deksel moet gaan zitten tot de lucht eruit is maar gaat prima!

Succes
Masjimo
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2012, 11:56:25 am »

Er zijn nog altijd mogelijkheden voor een bagagezak of/en een dakkoffer...op vw en/of auto....
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Bagageruimte Flyer
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2012, 01:12:31 pm »

Wij gaan morgen weg, heb de kleding in de banken gedaan, word dat daar niet klam?
Gelogd

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2012, 01:15:33 pm »

Goed om te lezen dat er nog heel wat mogelijkheden zijn om je spullen kwijt te raken. We werden zo snel weggeleid door de verkoper dat ik achteraf in de auto me afvroeg of dat eigenlijk wel klopte van die bagageruimte. Ik denk wel dat 't wat meer creativeit vergt dan de doorsnee ' til het bed maar op bergruimte '. Vond het overigens wel een groot ding die flyer, raak je die goed kwijt op de plek?
Bedankt alvast voor de reacties!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2012, 01:31:38 pm »

Ik heb mijn Flyer afgelopen klapweekend op plek 12,5 geplaatst ... is dus maar een half plekje voor nodig :-)

Zonder gekheid, je kunt de tent door zijn breedte eigenlijk sneller goed plaatsen dan de meeste vouwwagens met dezelfde inhoud. 7 meter breed is elke plek wel, maar 10m diep niet (of je zit met de luifel tegen het pad).

Ik heb nog nooit een plek gehad waar ik niet kon staan.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

despalm

  • Gast
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2012, 07:10:15 pm »

Hallo,

Ik heb afgelopen week onze flyer omgebouwd naar een 7/8 persoons indeling. We slapen zelf op de lade, 3 kinderen slapen op 3 veldbedden (waarvan 2 in stapelbed-opstelling) en de laatste 2 slapen in de bak. We hebben de banken verstevigd, een blad ertussen wat op een paar planken rust die als kruis onder het blad staan. Onder dat blad kunnen we vier Ikea vika-poten schroeven en zo kunnen we ook allemaal binnen eten. Die tafel en banken binnen zijn juist wat de flyer voor ons zo aantrekkelijk maakt. Qua bagageruimte hebben we de koelkast en, bij weekendjes, de kleren achter in de auto liggen. Alle andere 'kampeer'benodigdheden liggen in de HK. Stoelen en tafel hebben we er bovenop gebonden. Wij slapen zelf op een luchtbed in de lade, daar gooien we alle 7 slaapzakken, lakenzakken, moltonnen en onderlakens bij. Ook de bench van de hond past nu ook in de HK. Dus hoezo weinig bergruimte? Het gaat ook om de kunst van het weglaten. We hebben trouwens de bankkussens 'gewoon' in de bak liggen, want daar slapen dus twee kinderen op.

Btw, bij de verbouwing van de banken heb ik juist de voorzijde Weggehaald en vervangen door poten die omgekeerd staan. De bankdeksels vallen nu met een Duvel in het gat van de stelpoot zoals onder in de tafelpoot zit. Doordat de voorzijde van de bank verdwenen is, past nu de skottel onder de bank met een klein stukje ervoor. Ik heb de ruimte wel zo ingedeeld dat er een paar kratten onder passen.

Succes ermee!
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2012, 06:07:12 pm door ericV »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Bagageruimte Flyer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:09:07 am »

Heb je een foto van je verbouwing? Ik ben namelijk ERG benieuwd hoe dit eruit ziet, aangezien ik het me niet goed voor de geest kan halen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2012, 04:11:31 pm »

wow Eric V. Dat is een heftige verbouwing, je maakt me nieuwsgierig.

Effe terug on topic:
Wij zijn van de Flyer van 2008 tot 2010, via de Astro in 2011 bij de Spacer beland, vanaf dit jaar. Het klopt als een bus dat de Spacer veel meer bergruimte heeft dan een Flyer. Daar heeft de verkoper je geen rad voor de ogen gedraaid. Wij hadden op onze Flyer nog een topbox staan om alles mee te krijgen, waarschijnlijk nemen we veel te veel mee ;). Bij de Astro deden we dit ook, topbox op de auto dan. Dit jaar, met de Spacer ging alles  onder het bed en ik moet zeggen dat ik nog meer mee had dan vorig jaar oa de skottel  :X. In de koffer van onze auto staan alleen 4 kledingboxen. Alles was dit naar netjes en gestructureerd, klein mankementje in mijn hoofd, het moet allemaal ordelijk zijn ::).
Als bagageruimte in de vouwwagen de grootste prioriteit is dan raad ik de Spacer aan. Ook van leefruimte moet hij niet onderdoen voor de Flyer. De Flyer biedt dan wel weer het voordeel dat je een kind een eigen privé slaapkamertje kan geven. Bij de Spacer stap je toch weer telkens naast het slapende kind als je zelf in je beddenbak kruipt. Maar alles gaat dit jaar hebben de twee pubers (16 jaar) op de klep geslapen toen het erg onweerde. Dus de Spacer herberg met gemak 4 volwassen personen.

De Flyer is groot en je hebt er natuurlijk wat plek voor nodig maar als je een grote caradinges bij hebt of een grote tunneltent is dit ook het geval. De Spacer is natuurlijk wat compacter. Persoonlijk wil ik niet terug naar de Flyer voor ons gezin is de Spacer perfect.

Elke vouwwagen heeft voor en nadelen die dan weer zo persoonlijk zijn. Een voordeel voor de ene is een nadeel voor de andere kampeerder.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2012, 03:53:58 pm door Mieke »
Gelogd

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:54:12 am »

Hartelijk dank voor alle reacties.
We gaan nu eerst onze caravan verkopen en dan op zoek naar een mooi Holtkamper! Flyer of Spacer, daar zijn we nog niet helemaal uit.
Treesje
Gelogd

Masjimo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Offroad
  • Henk Holtkamper
Re: Bagageruimte Flyer
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2012, 09:51:05 pm »

Voordeel van de Flyer is dat je een lekkere ruimte tent hebt, nadeel is dat je voor elke overnachting het keukenblok eraf moet halen. Als je regelmatig 1 nachtje op een camping staat moet je dat serieus meenemen. Als ik nog(weer) met z'n tweeen was wist ik het wel; dan zou ik voor de Spacer kiezen!! :zw
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Bagageruimte Flyer
« Reactie #14 Gepost op: augustus 09, 2012, 09:58:40 pm »

Ik zou met z'n tweetjes eerder de Cocoon nemen.
Die keuken vd Flyer is echter wel iets die je met een bepaalde handigheid er sneller op en af kunt krijgen. Een 'truuk' is overdreven, maar toch een time-saver.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal