Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Dilemma's  (gelezen 11317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klapdekker

  • Gast
Dilemma's
« Gepost op: augustus 05, 2012, 02:13:37 pm »

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn wij op zoek naar een nieuwe gebruikte vouwwagen. Altijd hebben we al met holtkamper in ons hoofd gezeten als waardige opvolger van onze Falco Steenarend tunneltent (te koop). En wat er eenmaal in zit ..... We zijn tijdens onze vakantie in Emmen wezen kijken bij Holtkamper en zijn daarmee eigenlijk voorgoed 'verpest'. Geen enkele andere vouwwagen is nu eigenlijk nog geschikt voor ons. We zullen er dus toch aan moeten geloven denk ik.
Er zijn alleen wat praktische zaken die ons nog een beetje in de weg staan om over te gaan op aanschaf van een (gebruikte) holtkamper. Zo hebben wij nog een aantal jaren te maken met 4 meereizende kinderen. Dat is op zich geen bezwaar, 2 kunnen algauw in de HK slapen en 2 'buiten', maar toch, de ruimte om te leven moet er wel zijn. Onze voorkeur gaat uit, qua model, naar de cocoon, liefst de XL uitvoering. Buiten het ruimte vraagstuk, is er nog een prangende vraag mbt de keuken / disselbak. Op de 2ehands markt heb je weinig te kiezen en moet je het doen met wat er beschikbaar komt, maar het liefst zouden we de dissel buiten de tent/luifel houden, dus de zg MTT uitvoering. Zoals gezegd de markt beslist uiteindelijk, maar wij zouden graag eens willen weten van gebruikers wat de ervaringen zijn met deze dissel in de tent. Is het een struikelblok of juist niet? Is het wellicht een reden geweest om na x-aantal jaren toch een nieuwe aan te schaffen? De bezitters van een MTT uitvoering, wat doen jullie met de keuken? Komt die alsnog in de leefruimte onder de luifel, of blijft deze toch vakeer op de dissel achter de tent? Scheelt het in gebruik welke keuken je hebt? De Greenbox, of de alu uitvoering? En last but not least; wie o wie heeft een goede te koop, of weet iemand die er wellicht voor de volgende zomer van af wil? Marktplaats is net een veiling op dit moment.. :S
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten,
Fam. Dekker
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Dilemma's
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2012, 05:36:31 pm »

Optie misschien om een keer een hk te huren.
Weet dat er een site is die ze verhuren.
Iets van hklimburg ofzo.
(use google)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Dilemma's
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2012, 06:03:13 pm »

Ja het is niet zonder risico om een keer in Emmen of Bunnik te gaan kijken. Is ons ook overkomen... Geen spijt van overigens, we hebben sinds dit jaar een Kyte.

Over de Cocoon MTT: voor zover ik weet staat bij de verschillende MTT uitvoeringen de keuken altijd vast gemonteerd achterop het chassis. De tent is daarbij zo op het chassis gezet (180 gr. gedraaid t.o.v. de reguliere uitvoering), dat de keuken in uitgeklapte toestand direct op de juiste plaats onder de luifel staat.

Daarnaast was het in het verleden ook mogelijk om alleen het chassis om te laten draaien. De keuken blijft dan 'los' voor op het chassis. Door het draaien van de tent krijg je de achterlichten ipv de dissel onder de luifel (meer ruimte!). De keerzijde is dat je de keuken om moet rijden, als je hem tenminste weer onder de luifel wilt hebben. Gaat door de grote wielen vrij gemakkelijk, maar moet wel iedere keer bij het verkassen gebeuren.

Wij hebben vier jaar met heel veel plezier met zo'n Cocoon XL met gedraaid chassis gekampeerd. We zetten de keuken daarbij altijd onder de luifel, met uitzondering van losse overnachtingen. Dan bleef de keuken (volledig bruikbaar) op de dissel staan. Wij hadden de Greenbox keuken en die beviel prima.

Zie ook onderstaande foto's. Het betreft modeljaar 2008.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

nikkel1964

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2012, 07:49:20 pm »

Ja het is niet zonder risico om een keer in Emmen of Bunnik te gaan kijken.

 :off

Voor ons werkte dat juist averechts: toen wij vertelden ook voor een ander merk in de race te zijn veranderde de houding van de verkoopster naar ronduit neerbuigend: "Hoe kom je op het idee?" Er waren (voor ons dus) meer redenen niet voor een HK te kiezen maar dit gedrag vonden wij ronduit opvallend  :N
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Dilemma's
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2012, 09:33:17 pm »

Wij hebben een Cocoon xl mtt compact. Dit betekent een omgedraaide wagenbak en geen keuken maar aan de 'achterkant' een disselbak of fietsendrager of niks, maar dat is zonde van de ruimte. Wij gebruiken gewoon een defa keukenkastje met campingaz kooktoestel. Werkt perfect en wordt eerlijk gezegd haast niet gebruikt omdat we de skottel veel gebruiken. Scheelt toch een aardig bedrag met een hk keuken
Gelogd

klapdekker

  • Gast
Re: Dilemma's Cocoon
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2012, 08:55:13 pm »

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Wat ik heb begrepen is dat er bij de versie met omgedraaid chassis (in de prijslijst aangeduid als MTT compact) de keuken ook gewoon op de dissel is gemonteerd / kan worden, maar deze dissel aan de achterkant van de tent komt. Of daar nu uiteindelijk een keuken op zit of niet, is niet zo relevant. De vraag is of men bij de standaard uitvoering, dus met dissel onder de luifel, deze dissel dus niet als obstakel, struikelblok, sta-in-de-weg ervaart.
Graag dus ook een reactie van gebruikers van de standaard uitvoering.
Gelogd

klapdekker

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:07:10 pm »

Wat ik overigens (off topic, maar als topic-starter mag dat wel ;) ) wel jammer vind, is dat menig topic, zoals ook deze, vervuild wordt door :off reacties van mensen die geen Holtkamper blijken te bezitten en alleen maar kritiek hebben op de organistie / verkoop van HK. Wat doe je dan op dit deel van het forum als je kritiek hebt, maar geen bezitter bent? Ook andere verkoopkanalen van de andere merken lijken mij niet perfect te zijn. Ik koop een vouwwagen hoofdzakelijk om het uiterlijk, de techniek en het gemak. De rest blijft mensenwerk en/of persoonlijke voorkeur. Maar bij deze wel even van de gelegenheid gebruik makend om te zeggen dat ik uitermate gecharmeerd was van de ontvangst die wij kregen in Emmen. We waren met 2 gezinnen, in totaal 6 kinderen spontaan de showroom binnengevallen en werden (mn de kinderen) uitstekend in de watten gelegd. Dat zal onderdeel van het concept zijn, maar ons gaf het een zeer goede indruk.
En dan nu graag weer 'on topic'.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:59:51 pm »

Tsjonge, wat een maffe reactie....

Ik heb inderdaad geen HK, en één van de redenen daarvoor is dat wij vroegtijdig de showroom in Emmen hebben verlaten (lees: we zijn er uit gerend) vanwege de behandeling die wij daar kregen. Vond het derhalve wel degelijk een relevante reactie.

Maar goed, als het Holtkamperdeel van het forum blijkbaar alleen bestemd is voor mensen die er één bezitten en er eveneens blijkbaar alleen de loftrompet gestoken mag worden blijf ik hier wel weg.

Bye.

Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Dilemma's
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:55:45 pm »

Tsjonge, wat een maffe reactie....

Ik heb inderdaad geen HK, en één van de redenen daarvoor is dat wij vroegtijdig de showroom in Emmen hebben verlaten (lees: we zijn er uit gerend) vanwege de behandeling die wij daar kregen. Vond het derhalve wel degelijk een relevante reactie.

Maar goed, als het Holtkamperdeel van het forum blijkbaar alleen bestemd is voor mensen die er één bezitten en er eveneens blijkbaar alleen de loftrompet gestoken mag worden blijf ik hier wel weg.

Bye.

De TS heeft een hele specifiek vraag. Hij verwacht daar terecht ook hele specifieke antwoorden op. De opmerking had niks met deze vraag te maken en is daarom misplaatst.

Ik vind daarentegen niet dat mensen zonder Holtkamper zich niet op dit deel van het forum mogen begeven. Maar het is prettig om de topics schoon te houden en als je slechte ervaringen met Holtkamper hebt daar gewoon in het Holtkamper deel van het forum een eigen topic over te starten ipv andere topics (herhaaldelijk) te vervuilen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Dilemma's
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2012, 12:11:38 am »

De opmerking had niks met deze vraag te maken en is daarom misplaatst.
Ik vind misplaatst een groot woord en ben dat dan ook niet met je eens. Offtopic is niet altijd misplaatst. Ergens onderweg werd door LdeBruin gekscherend gewezen op 'het gevaar' van het bezoeken van een HK showroom, als zou je, eenmaal daar geweest zijnd, eigenlijk niet meer anders kunnen dan voor HK kiezen. De reactie van NielsP die je -kennelijk- misplaatst vindt is er een die slechts een kanttekening bij die constatering plaatst. Daar is niks mis mee. Als de opmerking van NielsP misplaatst is, is de  himmeljauchzende mededeling van LdeBruin dat uit de aard der zaak in feite ook. Het enige verschil tussen die twee is dat de ene positief en de andere negatief is... En daar zit, zoals wel vaker geconstateerd wordt, de crux als het gaat om de wenselijkheid van een opmerking.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2012, 12:21:51 am door Frankie »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Re: Dilemma's
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2012, 07:00:44 am »

Ik vind misplaatst een groot woord en ben dat dan ook niet met je eens. Offtopic is niet altijd misplaatst. Ergens onderweg werd door LdeBruin gekscherend gewezen op 'het gevaar' van het bezoeken van een HK showroom, als zou je, eenmaal daar geweest zijnd, eigenlijk niet meer anders kunnen dan voor HK kiezen. De reactie van NielsP die je -kennelijk- misplaatst vindt is er een die slechts een kanttekening bij die constatering plaatst. Daar is niks mis mee. Als de opmerking van NielsP misplaatst is, is de  himmeljauchzende mededeling van LdeBruin dat uit de aard der zaak in feite ook. Het enige verschil tussen die twee is dat de ene positief en de andere negatief is... En daar zit, zoals wel vaker geconstateerd wordt, de crux als het gaat om de wenselijkheid van een opmerking.

De twee opmerkingen van TS en LdeBruin hebben duidelijk betrekking op het assortiment van Holtkamper, als je die eenmaal gezien hebt wil je geen ander meer is hun stelling. De opmerking van NielsP had slechts betrekking op zijn behandeling door (verkoper(s) van) Holtkamper. En dat is in dit topic misplaatst net als deze discussie. Helaas niet voor het eerst, hopelijk wel voor het laatst. Dus open nou gewoon dat 'Waarom ik een hekel heb aan Holkamper' topic. Dan kan dit topic weer verder met de ervaringsdeskundigen met dissel wel of niet onder de luifel.

« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2012, 07:13:42 am door campingloge »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Re: Dilemma's
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2012, 09:02:49 am »

De twee opmerkingen van TS en LdeBruin hebben duidelijk betrekking op het assortiment van Holtkamper, als je die eenmaal gezien hebt wil je geen ander meer is hun stelling. De opmerking van NielsP had slechts betrekking op zijn behandeling door (verkoper(s) van) Holtkamper. En dat is in dit topic misplaatst net als deze discussie.
Jij VINDT het misplaatst. Ik blijf erbij dat de TS en LdeBruin wijzen op het feit dat Holtkamper effectief het Walhalla voor de vouwwagenzoeker is -en niet perse v.w.b. het assortiment- terwijl NielsP daar slechts kanttekeningen bij plaatst.
Dat is zijn goed recht omdat het zijn mening en ervaring is, die hij graag ter relativering van het hosanna naar voren brengt. Er is hier al vaker geconstateerd dat de minste of geringste kanttekening bij ervaringen met HK gezien de reacties erop bijna als trap tegen de schenen of stap op de ziel of de vaak lange tenen van HK addicts wordt ervaren. Als dergelijke  kanttekeningen echt misplaatst zijn, dan grijpen de moderatoren wel in.

Het feit dat het een discussie op zich wordt, vindt n.m.m. z'n oorzaak in het feit dat de HK addicts een dergelijke kanttekening  zelfs ten koste van de hele thread willen nullificeren. Als je het echt misplaatst vindt (ik blijf het een heel groot woord vinden), zeg er dan niks van en meld het aan de moderator. Dan zal -als het echt misplaatst is- dan wel ingrijpen.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2012, 08:49:11 am door Frankie »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Dilemma's
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2012, 09:26:43 am »

Ik denk dat de kracht van dingen (weg)laten zwaar onderschat wordt ...

In vrijwel alle topics gaat iedereen net dat beetje meer off-topic dan het vorige bericht, waardoor de TS uiteindelijk veel minder waardevolle begrijpbare info krijgt dan mogelijk is.


Alex heeft ooit een Cocoon meegehad met de dissel onder de tent. Daarop stond een alubak-keuken. Vooral als je iets kleiner bent is de dissel in de weg, aangezien je niet goed overal bij kunt.  Tevens het feit dat je niet recht voor de keuken kunt staan vond ik zelf onhandig. Je staat vaak scheef.

De op de dissel te plaatsen tafel vind ik wel weer handig. De (meeste) keukens missen werkruimte en die tafel lost dat op.

Een disselhoes lijkt me ook erg praktisch aangezien je nogal net de benen er tegenaan kunt komen. Mijn disselkop is vaak vies en dan dus ook je kleren of benen.

De dissel onder de luifel is voor mij dus een afweging tussen er scheef voor staan + eenvoudig meer werkblad en recht staan zonder al te veel werkruimte.

Ik heb sinds die tijd meerdere keren met Alex staan filosoferen hoe de Cocoon , qua keuken, nou het fijnste zou zijn... We kwamen, voor ons, niet tot een echte oplossing.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Dilemma's
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2012, 03:30:44 pm »

Wij hebben een Cocoon S met disselkeuken, gewone uitvoering. In eerste instantie was ik ook bang last te hebben van de dissel. Holtkamper schuift de keuken ook helemaal naar links zodat je niet om de dissel heen moet. In de praktijk schuiven wij nooit met de keuken (toch teveel gedoe) en hebben we geen last van de dissel. Het went snel. We hebben er wel een hoes omheen i.v.m. vetvlekken en, niet onbelangrijk, we koken eigenlijk altijd op de skottel en gebruiken het gasstel alleen voor een keteltje koffiewater.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Dilemma's
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2012, 03:41:15 pm »

Dat is wel een belangrijk verschil met mij Mavi. Wij koken altijd op de pitten en staan daar dus veelvuldig.
Belangrijk om mee te nemen voor de TS, jouw toevoeging "Hoe vaak kook je op de pitten?"
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal