Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Dilemma's  (gelezen 11330 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #15 Gepost op: augustus 07, 2012, 07:45:22 pm »

Even reageren op het koken met de keuken (white box) op de dissel. Wij hebben dit dus voor het eerst gedaan. Ik heb geen enkele hinder ondervonden van de dissel. Eigenlijk heb ik nog niet eens beseft dat die dissel er was. Ik kook over andere dag op het vuur, de andere dag gaan we uit eten  ;).
Gelogd

klapdekker

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #16 Gepost op: augustus 07, 2012, 09:58:20 pm »

@NielsP en anderen
Om toch maar weer offtopic te gaan, even een reactie weer mijner zijds.
Het was niet mijn bedoeling om jou en anderen te beledigen of wat ook. Wellicht had ik het iets genuanceerder mogen zeggen. Dat is altijd het nadeel van deze manier van discuseren.
Maar goed, het is gezegd en dat draaien we niet meer terug.
Wat mij stoorde is gewoon dat ik een serieuze vraag stelde, met een inleidend stukje over mijn positieve ervaring mbt HK. Ik vroeg niet om ervaringen van anderen met het verkoopgedrag van de hk-medewerkers. En voor je het weet is de oorspronkelijke vraag niet meer relevant op dit topic en is het weer een positieve versus negatieve ervaringen discussie aan het worden. Ik heb het forum van te voren al afgestruind en kwam dit al regelmatig tegen, dus wist al dat er voor- en tegenstanders zijn van zowel de producten als de (potentiele)klant behandeling.
Ik vind dat iedereen, om het even welk merk men in bezit heeft, dan wel van droomt, welkom is op de merken topics. Ook andere merken hebben hun (on)handigheidjes die voor 'andermerk'bezitters ook handig kunnen zijn. En iedereen heeft recht op zijn eigen ervaringen en gevoelens daarbij. Maar je maakt het er niet leuker op door de negatieve ervaringen, opgedaan in het voortraject als offtopic mede te delen in een topic van een 'zoeker' naar gebruikservaringen. Ik ben (nog steeds) enthousiast over de techniek en de uitstraling van holtkamper producten. Laat mij tzt zelf maar ervaren hoe het is om klant te zijn/worden.
Anderzijds; een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus bij dezen dan toch bedankt voor je inbreng.

Wat mij betreft is deze discussie gesloten en gaan we wederom on topic
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Dilemma's
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2012, 10:50:44 am »

wat herkenbaar. Op onze eerste speurtocht kwamen we uit bij Jamet (dealer zat toevallig dichtbij).
Ja, leuk kamperen maar qua kwaliteit hielt het voor ons persoonlijk snel op. Toen ook op vakantie in emmen (in een huisje) en ja verrek; HK zat hier toch ook? Dus wij daarheen, toen was de Cocoon MTT er nog niet. Voor ons was het duidelijk wat we mooi en praktisch vonden, een cocoon met Kyte keuken. Maar die bestond toen nog niet. Wij wilden perse geen dissel onder de luifel en een verplaatsbare keuken leek ons toch ook niet zo erg praktisch (zal best z'n voordelen hebben maar niet voor ons). Toen vorig jaar de kampeer en caravanbeurs, staat daar een Cocoon met (soort van) Kyte keuken! Toen was de beslissing snel genomen. Hadden ze deze uitvoering niet gehad dan waren we voor de CC Country gegaan.

Na 2x proefkamperen afgelopen zomer de echte test gehad. Heerlijk! Wat hebben wij genoten van het gemak met opzetten en die keuken! Overigens kregen we op onze lokatie in de ardeche zoveel aanloop van nieuwsgierigen dat ik denk ik maar comissie ga vragen aan HK voor de komende verkopen  ;).
Iedere aanschaf is gebasseerd op persoonlijke keus.
Gelogd
live life outdoors

luppien

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2012, 08:14:08 am »

Hallo medeklepklappers,  ik ben al een tijdje trouw lezer van dit forum (lees het net als de krant, iedere dag de ongelezen berichten). Wat me wel opvalt is dat zodra het over het merk Holtkamper gaat, dit emoties oproep. Fel voor óf tegen. Leuk is dat. Kamperen is één en al emotie, alle zintuigen worden beroerd.

Nu onze ervaring t.a.v. van de vragensteller over de dissel in de tent. Als voormalig tentkampeerders (20jr.de Waard) hebben wij na lang beraad en diverse beurzen verder de keus gemaakt voor de CocoonM 2011 (PackenGo+ disseltafel) met bewust de dissel onder de luifel, fietsen achterop. Voor ons een super combinatie die de verwachting die we ervan hadden overtroffen heeft.
Bij oudere modellen was het gasfornuis soms rechts uitgevoerd. Dan moet je te ver rekken en zit inderdaad de dissel in de weg. Met de huidige indeling van de basekitchen hebben we echter totaal geen last van de dissel gehad. Bij ons zitten de pitten in de midden van de bak met rechts de koelkist. De disseltafel voor extra aflegruimte erop geplaatst en voil?, er ontstaat een ruime hoekkeuken op de camping. De stevige, ovale tafel kun je zonder moeite alle kanten op verstellen, links/rechts, op/neer. Het vlees berijden we ivm vetspatten en rook altijd voor onze tent/wagen op een campinggaz 907.

De Cocoon is inderdaad een zeer snelle opzetter en hierdoor zeer geschikt om, als het moet, steeds richting een stabiel hogedrukgebied te trekken? onze (man, vrw, 3kids) ervaring is; met slecht weer zit je in de tent, eventueel lekker kacheltje erbij. Met beetje mooi weer zit je onder de luifel c.q. voor de wagen. Hierdoor hebben wij nog nooit een grote voortent gemist en is voor ons de dissel onder de luifel geen probleem. Maar alles is natuurlijk relatief, persoonlijk en net wat men gewend is. Succes met alle keuzes die gemaakt moeten worden in het leven van iedere dag. Alle lezers nog veel plezier gewenst met onze gemeenschappelijke hobby; kamperen onder doek.

Ps ik had dit al eerder willen plaatsen met een fotootje erbij maar na het uploaden kwam het niet op het forum terecht...
Gelogd

Runningr

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2012, 09:08:28 am »

Sinds dit voorjaar hebben wij (m-v+kind van 1) ook een Coccon XL MTT, met Kyte/Masterclass kitchen. Voor ons is de binnenruimte van de Cocoon, meeer dan voldoende, aangezien we in het verleden ook gewent zijn om met kleine tenten rond te trekken. En zoals iemand hier ook al vermelde, met mooi weer zit je toch buiten.

We zijn voor de MTT met Kyte kitchen gegaan om twee redenen: we wilden liever geen dissel onder het luifel, en vanwege het gemak van de luxe keuken. Al onze keuken spullen passen er zonder enig probleem in, en je hebt als je eenmaal geinstalleerd bent altijd alles onder handbereik, vanwege alle plankjes en bakjes.

We zijn in ieder geval erg blij met onze keuze en hebben gelukkig geen moment spijt gehad!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Dilemma's
« Reactie #20 Gepost op: augustus 09, 2012, 08:05:32 pm »

Goeie ervaringen! Beide verschillend, wat ik nog het leukst vind :)

Dank jullie voor het delen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

luppien

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #21 Gepost op: augustus 09, 2012, 10:41:28 pm »

Nog ff wat fotootjes, ze waren eerst wat te groot :N. Moest eerst resizer installeren maar als je ze ziet is het gelukt.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Dilemma's
« Reactie #22 Gepost op: augustus 09, 2012, 10:52:37 pm »

Ff vraagje, als ik zo die 2e foto zie dan vraag ik me toch af hoe je dan het werkblad uiterst rechts gebruikt? Of als dit de koelkast is is die dan wel makkelijk te bereiken? Of moet je dan telkens om de dissel heen lopen?

Heb ze al wel eens op de beurs gezien maar een dissel onder de luifel lijkt mij toch niet practisch....i
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

luppien

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #23 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:06:21 pm »

Uiterst recht zit inderdaad de koelkist. Mijn vrouw is van "normale" lengte en kan overal goed bij, zonder om tafels of dissels te moeten klauteren. No problem dus. Lees nog eens mijn vorige reactie waarom hij ons niet in de weg zit.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Dilemma's
« Reactie #24 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:12:26 pm »

Pfffffff ik vond het helemaal niks.
Wij hebben deze versie mogen testen van Holtkamper en we kwamen er achter dat dit het niet voor ons was.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

luppien

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #25 Gepost op: augustus 09, 2012, 11:28:24 pm »

Gelukkig Alex, wat zou het een eentonig gezicht worden op de campings... daarom, allemaal verschillende mensen en voor ieder type een bijpassende klapper zolang de dissel maar aan de voor of achterzijde zit.
Respect voor je vele reacties.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #26 Gepost op: augustus 10, 2012, 07:40:47 am »

@luppie...even  :off welke camping is dat? Ziet er mooi groen uit...
Gelogd

luppien

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #27 Gepost op: augustus 10, 2012, 10:00:46 pm »

hoi CeC, 

http://www.grubhof.com/nl/rustige-campingvakantie.html

ik wil eigenlijk geen reclame maken want anders wordt het daar veel te druk.... :>
wij hebben dit jaar (juni) in karinthië gestaan, 50 procent regen. Toen zouden we naar Kroatië of Italië, weerbericht gaf echter koud en regenachtig aan. Toen zijn we naar Grubhof gegaan en hebben daar twee weken 28 graden gehad. Wij hebben hier al een keer of drie gestaan. Staan nu bij de kust en gaan zeker weer terug naar bovenstaande camping.

Gelogd

klapdekker

  • Gast
Re: Dilemma's
« Reactie #28 Gepost op: augustus 11, 2012, 09:56:41 pm »

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Ik merk wel dat het persoonlijk is of je wel of geen last ondervindt van de dissel onder de luifel. Daarnaast kleven er aan alle mogelijkheden wel nadelen. Als ik nieuw zou kunnen kopen, financieel gezien, dan wist ik het wel. Dat zou de Cocoon met MTT/kyte keuken worden. Dan heb je de beste oplossing; geen gesjouw met de keuken van voor naar achter, maar ook geen dissel onder de luifel.
Als de dissel dan toch onder de luifel zit, dan lijkt het mij ook dat het met de basic aluminium uitvoering van de keuken het makkelijkst is. Dan hoef je denk ik niet eens om de dissel heen om uberhaupt bij de kookpitten te komen.
Maar goed, zoals al eerder gezegd, wanneer de aanschaf definitief wordt, zal er gekozen moeten worden uit de beschikbare versies. En dan met alle voors en tegens die dat met zich mee brengt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal