Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed  (gelezen 5267 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Gepost op: augustus 05, 2012, 10:30:23 pm »

hoi allen, graag jullie advies over het volgende.
ik ben in bezit van hk astro 2004 en maak gebruik van standaard hk matras.
om geen last te hebben van het feit dat matras iets dieper ligt dan de randen van de hk (waardoor ik pijn in benen krijg doordaat ik niet geheel languit kan liggen in   het bed) doe ik klossen onder het frame van het bed om het bed zo'n 10 cm hoger te plaaatsen tijdens het slapen op de camping.
Vooral bij tussenstops waar de bak onder bed vol ligt met spullen gaat dit erg lastig; kan er slecht bij, moeilijk om frame omhoog te krijgen etc...vervelende start vd vakantie dus.
hoe doen jullie dit ? hebben jullie tips voor mij ?
hoe zit het bij de K modellen; is e.e.a. daar vebeterd ?
ik zou natuurlijk matras kunnen ophogen maar dan kan er weer minder op bed liggen tijdens rijden...

graag jullie ervaringen en adviezen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2012, 09:21:08 am »

Een luchtbed eronder en deze oppompen zodat de boel omhoog komt?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2012, 03:57:50 pm »

Wat bedoel je met k modellen?

Ik denk dat PaneVino de oplossing geeft. Ik dacht idd aan een oplegmatras of SI matrasjes, maar ja dan verlies je in bagageruimte.
Gelogd

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2012, 04:03:02 pm »

ja K modellen, denk ik tikfoutjes...ik bedoel de nwe modellen vd astro en cocoon ed.
is het daar ook zo dat matars standaard dus lager ligt dan de randen van de wagenbak ? lijkt me niet echt handig.
oplossing om extra matras erop te leggen gaat inderdaad ten koste van ruimte bagage zoals slaapzakken, kussens en stoelen die ik daar nu heb liggen. dit wilik echt niet kwijtraken maar een luchtbed is dan denk ik de oplossing. standaard leeg en oppompen als ik uitgeklapt ben...

lijkt me OK en ga op zoek naar luchtbed die passend is en ook weer niet te hoog !! dus ongeveer 15 cm lijkt me dan meer dan voldoende.

hoe doen jullie dit ?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2012, 04:22:39 pm »

Wij hebben het vorig jaar gedaan met een oplegmatras ook dan paste de tafel en de stoelen nog op het bed. Nu hebben we het voor goed opgelost door voor een Spacer te gaan  ;)Ik moet wel zeggen dat met het gewicht van de oplegmatras de gasveren moeilijker werkte. Rond het ijzer deed ik buisisolatie zodat de buizen geen pijn deden als ik in het bed moest klimmen of tegen de buizen lag.

Ik dacht zonet nog aan een oplossing, een nieuwe zeilhoes laten maken of hoge zijstukken en laten aanzetten, zo kan je zonder probleem een oplegmatras gebruiken en krijg je extra bagageruimte onder het zeil.
Gelogd

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2012, 11:08:27 am »

zo'n opleg of opdekmatras hoe dik is zoiets dan ?
is dat dan evt ook op te rollen en onderin de bak te leggen of waordt dat veel te groot ?
ik overweeg en luchtbed aan te schaffen maar wil de afweging opdekmatras nog wel maken....
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2012, 11:46:35 am »

Mijn opdekmatras is traagschuim van 5 cm. Je hebt er ook van 7 cm. Wij hebben al van alles geprobeerd vanwege rugproblemen. Ik las een tip op dit forum om een opdekmatras op 2 éénpersoons luchtbedden (vanwege het wiebelen op een tweepersoons) te leggen. En sindsdien slaap ik heerlijk zonder rugproblemen. Ook het vochtprobleem bij luchtbedden is hiermee opgelost. Wel dagelijks de opdekmatras laten drogen.
Tip: neem een electrische pomp mee voor die dikke luchtbedden.
Misschien ook een optie voor jullie?

Oprollen zou ik die opdekmatras niet doen, is een heel dik pak.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2012, 01:00:10 pm »

Zoals Stori al zegt, oprollen is geen optie. Je hebt oplegmatrassen in verschillende diktes, van 3 tot....cm. Dus je moet eens kijken welke hoogte je moet hebben om van de randen verlost te zijn.

Bij onze Spacer is er boven de latenbodem nog een froli systeem geplaats. Ook perfect tegen rugpijn en het verhoogt dus heel de boel ongever 3 ? 4 cm. Maar met een oplegmatras win je toch wel wat ruimte omdat die indrukt en dat doet het frolisysteem duidelijk niet.
Gelogd

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2012, 09:54:50 pm »

het is dus beter om 2 eenpersoons luchtbedden onder het HK tweepersoons standaard matras  te leggen dan 1 tweepersoons luchtbed.... snpa niet precies waarom trouwens.
er wordt ook gesproken over luchten ...is dta nodig omdat je een luchtebd eronder gebruikt ?
nou het wordt wel steeds helderder allemaal.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: hk astro en bedmaten en evt ophogen van bed
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2012, 03:23:57 pm »

Slapen op een tweepersoons-luchtbed moet je je zo voorstellen: je ligt op lucht en als de ene persoon zich omdraait dan gaat het bed deinen/wiebelen en wordt de andere wakker. Als de ene persoon opstaat voor een toiletbezoek , dan zakt de andere heel diep weg en wipt terug omhoog als de andere terug komt slapen. Erg rustig slapen is dat dus allemaal niet. Vandaar 2 matrassen.
En het luchten is nodig omdat elke mens enkele liters vocht uitzweet tijdens de nacht. Als je op het luchtbed uit kunststof (niet ademend) gaat slapen, kan dat vocht niet weg en worden je lakens klammig. Als je er de opdekmatras oplegt, trekt het vocht in die matras en dat voelt prettiger en droger aan, maar het vocht zit er wel, dus best die matras het vocht laten verdampen tijdens de dag. Dat kan al door iets tussen de lucht-en opdekmatras te steken, zodat er luchtcirculatie is. Het hoeft niet elke dag aan de wasdraad, hoor.
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal