Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!  (gelezen 7551 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miek

  • Gast
Re: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!
« Reactie #15 Gepost op: augustus 10, 2012, 06:28:35 pm »

Ja er is zeker veel keuze hierin, das een voordeel! Maar nu al vind ik het lastig om de verschillen te kunnen zien van deze tenttrailers..
Wordt nog een hele studie denk ik....cocoon, astro, kyte, river lodge, livingstone.....
 ::)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!
« Reactie #16 Gepost op: augustus 10, 2012, 08:43:56 pm »

Als ik moest kiezen zou het tussen een Cocoon mtt of een livingstone gaan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!
« Reactie #17 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:46:11 pm »

Tja, lastig.
Mijn keuze was toen ccc kyte of livingstone.
Cocoon viel af voor mij ivm bedlengte.
De ccc viel af omdat deze naar mij idee te weinig bagage ruimte had en ik een een vouwwagen wilde die ook gewoon 4 uitdraai steunen wilde om waterpas te stellen.
De livingstone heeft een geweldig mooie keuken en is ook handig, viel ook af bij mij ivm de uitdraai steunen de sta hoogte vond ik voor mij te laag (nadeel als je lang bent valt zovel af).
De livingstone en kyte waren wel de laatste keuzes en mij vrouw was helemaal weg van de kyte.
De kyte was het gewoon voor ons.
Maar de andere zijn ook mooie en goede wagens.
Zou rondje maken en kijken wat je handig/mooi vind.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!
« Reactie #18 Gepost op: augustus 10, 2012, 10:47:54 pm »

Wij zijn omdat we in Utrecht wonen allereeerst naar Holtkamper in Bunnik gegaan en zijn toen in eerste instantie als een blok gevallen voor de AstroXL. Puur omdat we helemaal niks van klappers wisten. We kwamen er al snel achter dat de Astro zeker vier, vijf aspecten had die ons bij nader inzien absoluut niet bevielen. Los van het feit dat die Astro eigenlijk meer een gezinsklapper is. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op de Livingstone omdat die het perfecte midden vormde tussen sfeer, stijl, stoerheid, snelheid en degelijkheid. Nu we d'r voor de tweede keer mee weg zijn, zijn we er vast van overtuigd dat ook de Livingstone nadelen heeft, maar dat het nadelen zijn waar we veel beter mee kunnen leven dan de nadelen van veel andere klappers.
En helemaal los daarvan speelde voor ons het wat wij altijd maar het  hoge 'Out Of Africa' gehalte noemen, een forse rol. Anderen zullen het het 'De Waard gevoel' noemen. Veel andere klappers hebben voor ons niet het wat stoere ruw-ruige karakter van de Aart Kok klappers. Kamperen gaat tenslotte ook voor een belangrijk deel om gevoel.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2012, 10:49:36 pm door Frankie »
Gelogd

Miek

  • Gast
Re: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!
« Reactie #19 Gepost op: augustus 10, 2012, 11:18:38 pm »

Deze merken lijken toch wel aardig op elkaar en het is ook grappig dat er toch veel hier zijn die ook hun keuze hebben gemaakt tussen een
Hk of een AK. Of zijn er nog meerdere tenttrailers die hier op lijken?

Wij vallen ook wel op het stoere en robuuste uiterlijk.
En zoals het nu lijkt staat de Zambezi river lodge toch wel bovenaan bij mij, in groen/wit met een grijze bak.
Mijn man heeft een lichte voorkeur voor de Livingstone ivm het grote bed. Is natuurlijk wel praktischer maar niet echt een must voor mij, denk ik.
De vaste keuken van de Livingstone vind ik zelf niet zo mooi. Duss ja maar weer wikken en wegen en dan kijken wat er over blijft.

We gaan zeker nog wel een x naar Roden en HK in Emmen, want de cocoon en Kyte zijn ook nog in de race.
Al vind ik het witte doek toch minder mooi/stoer.

We gaan in ieder geval vrolijk verder kijken en vergelijken en een ieder hier bedankt voor de tips en adviezen; leuk forum!
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!
« Reactie #20 Gepost op: augustus 11, 2012, 07:25:50 pm »

wat leuk te lezen dat meerdere gegadigden zijn voor een cocoon - livingstone.
ook wij zijn gecharmeerd voor beide klappers, ons was de doorslag voor cocoon doordat er geen slikranden zijn aan de schermen.

nu voor het 2e jaar ermee gekampeerd vergelijk ik telkens de cocoon met de livingstone.
3 weken geleden op bezoek geweest bij deWit in schijndel; zie ik een livingstone, zonder keukenblok, op een normale aanhanger staan, en dacht...
wauw, als ik dit 3 jaar geleden zag, hadden we wellicht een livingstone gehad.

kortom, beide wagens vergelijkbaar, en het gevoel en emotie maken de doorslag.....
het "dewaard gevoel" bij livingstone is herkenbaar.
het "klinisch-wit" bij holtkamper went best, het doek hersteld de vlekken als vanzelf... (zon, regen en wind)


nogmaals, de keuze wordt zeker bepaald door emotie...
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2012, 07:27:28 pm door retteketed »
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Naar Holtkamper geweest; mooi spul!!
« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2012, 06:18:06 pm »

Citaat van: Alex
Je kunt het zo deur en mooi maken als je zelf wilt.
[/quote

Voordeur, achterdeur, zijdeur...... :H :H :H
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal