Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Van Cabanon naar Holtkamper?  (gelezen 13414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jessica Stephan

  • Gast
Van Cabanon naar Holtkamper?
« Gepost op: augustus 10, 2012, 02:25:34 pm »

Hoi,

Wij zijn in het bezit van een Cabanon Neptune uit 2010. Een zeer mooie en ruime wagen.
Echter valt het ons tegen hoe lang we erover doen om deze op te zetten.
Ten eerste is het een zware klus om de keuken eraf te tillen en deze de tent in te sjouwen. Ook het opzetten van de voortent vergt enige tijd en kracht (ondanks de weinige stokken/bogen).
Kortom; niet handig voor een enkele overnachting.
Nu gaan wij morgen naar Holtkamper om deze wagens eens in het echt te bekijken. Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar de flyer ivm de ruimte. Wat we zowieso niet meer willen missen is het inritsbare kuipzeil. Dit is wel erg handig.

Nu is mijn vraag: Is de Holtkamper inderdaad een snelle klapper of ben je hiermee uiteindelijk ook 2,5 uur mee bezig om alles op te zetten?
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2012, 02:32:32 pm »

voor de flyer durf ik het niet te zeggen. Dat kunnen ze je zo laten zien in Emmen of Bunnik.

Onze 1e keer met de cocoon (incl adventure tent, luchtbedden voor die tent) spullen in de keuken een plek geven etc, waren we 2,5 uur bezig.
De keren erna waren we binnen 45 minuten ingepakt en ingeklapt, opzetten ging net zo snel.
Het uit/inklappen zelf is echt minuten werk, meeste tijd gaat in het opruimen zitten. Veel kan je echter vaak de avond ervoor doen. (geldt denk ik voor alle merken)
Kom overigens veel snelle wagens tegen op dit forum en lees ook vaak dat het waterpas zetten redelijk wat tijd kan kosten, met name bij wagens met een harde top.
Gelogd
live life outdoors

Qwaqa

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2012, 02:35:42 pm »

De keren erna waren we binnen 45 minuten ingepakt en ingeklapt, opzetten ging net zo snel.
Zonder te willen suggereren dat ik anti-holtkamper zou zijn (ik zou niet durven  :O), zo lang doen wij ook over de Columbia. Hoe lang doen jullie over de Neptune?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2012, 02:40:01 pm »

Met de odyssee waren wij in een uur klaar.
Nu met de kyte een 20minuten dan staat ie volledig.
Dit kan sneller wel.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Jessica Stephan

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2012, 02:40:43 pm »

De laatste keer opzetten van de Neptune heeft 2,5 uur geduurt (inclusief opzetten kastjes e.d.) Dit wel zonder kinderen, daar hadden we even oppas voor...
Het inklappen doen we wanneer we weggaan, dit omdat als je de voortent weghaalt, je niets overhoudt dan de wagen zelf en dat is lastig ivm bagage en de keuken.
Het opbreken doen we dan denk ik ook zo'n 2 uur over.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2012, 03:26:20 pm »

Dat is inderdaad een aardige tijd met opzetten/afbreken. Met Holtkamper zal dat zeker sneller gaan. Het is wat hierboven al werd vermeld, de meeste tijd gaat gewoon in het uitpakken/opruimen van de spullen zitten.

Het is altijd wel leuk om de filmpjes te bekijken hoe de fabrikanten de vouwwagen opzetten alsof de duvel achter hen aanzit maar heb nog nooit mensen op een camping zo hun vouwwagen op zien zetten na een 'lange' reis, daarna komt het uitladen en plaatsen van alle spullen nog wat gewoon tijd in beslag neemt. Kan wel begrijpen dat mensen een vouwwagen met voortent willen die wat makkelijker/sneller is op te zetten, daarom zijn wij ook van Alpenkreuzer Super Gt overgestapt naar een Spacer, in de basis was de Alpenkreuzer ook vlot, alleen met de voortent was je langer bezig.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2012, 03:28:40 pm »

Ja afbreken duurt iets korter want je hoeft niet meer waterpas te stellen.
Alle rommel om ons heen ruimen we de dag ervoor op.
Voordeel kyte is dat je nog steeds de complete leefruimte hebt.
Het maakt niet uit of je 1 nacht staat of de hele week.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2012, 04:21:05 pm »

Doet iedereen nu net of het een wedstrijd is..............dat opzetten van die vouwwagen.
 
Als het moet staat onze CC heeeeeeeeeel snel, maar ik bewaar toch de rust om hem weloverwogen neer te zetten.
Wij pakken de CC zo in dat we na het opzetten van de wagen weinig 'op zijn plaats' hoeven te zetten, het meeste spul kan gewoon onder het bed blijven liggen waar we het het met het inpakken neer hebben gelegd  :J .
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.240
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2012, 08:58:11 pm »

het is geen wedstrijd, maar als je regelmatig van camping wilt wisselen is het wel fijn als je geen hele vakantiedagen kwijt bent aan afbreken en opbouwen van je vouwwagen. blijf je lang op dezelfde plaats dan is het natuurlijk niet zo spannend.
als onze kids wat groter zijn gaan wij ook naar een snellere klapper kijken om wat meer te kunnen gaan trekken....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Qwaqa

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:02:36 pm »

Als onze kinderen zo groot zijn dat ze niet meer mee gaan wordt het zeker geen vouwwagen meer maar een caravannetje, zonder voortent met luifeltje.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:06:32 pm »

Het gaat mij niet om de snelheid maar om het gemak.
tja dan kom je bij de snelklappers uit
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:07:20 pm »

Wij zijn dit jaar zonder kinderen met onze Cocoon rondgetrokken.

Opzetten, incl. alles op zijn plaats zetten duurt ongeveer 40 minuten. Dan staat ook echt alles, incl.  W: bier  :)

We zijn binnen een uur weg, dan reken ik vanaf het moment van: goh, we moeten nu echt beginnen tot het moment van gedoucht in de auto zitten.

Onze ervaring is dat er bij een kort verblijf minder uit de wagen gehaald wordt om op te hangen/neer te zetten. En minder eruit betekent ook minder erin bij het weggaan. :)
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.240
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:08:49 pm »

ben stiekum trouwens allang gevallen voor de kyte maar vind het nog teveel geld voor iets wat je maar enkele weken per jaar gebruikt. Dat wordt over een paar jaar een goeie tweedehands aanschaffen denk ik.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Mieke

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:10:21 pm »

Ik wil gewoon even meegeven dat als je voor een Flyer gaat ook moet sjouwen met de keuken. De keuken moet je altijd van de dissel halen als je de Flyer openzet. Ook voor één overnachting. Tenzij jullie natuurlijk gaan voor een Flyer zoder keuken. Wil je geen keuken verslepen dan heeft Holtkamper andere modellen. De Spacer heeft het meeste weg van de Flyer en je hoeft de keuken niet te verrijden.
Ik kan alleen zeggen dat we zeker geen 2,5 uur bezig waren met onze Flyer. Hangt er altijd vanaf hoeveel je in en uit wil pakken. Reken 1 uurtje en dan had alles wel zijn plaats.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:16:57 pm »

Wij hebben op de heenreis deze vakantie in 3 gedeelten gedaan. De eerste overnachting alleen de wagenbak opgezet en vanuit de achterbak geleefd. Na het pannekoekenbakken begon het helaas te regenen en dan mis je wel een voortent of in ieder geval een luifel. Voor de 2e overnachting, daar bleven we 2 nachten hebben we toch de voortent opgezet en dat is toch wel prettiger...

We hebben er veel over gedacht en gebrainstormd en we willen toch gaan informeren wat het kost om een extra rits aan de wagenbak te laten makern zodat we de luifel die we nu al hebben daaraan kunnen ritsen voor een overnachting. De keuken dekken we dan af met het dekzeil van de vouwwagen.

Ook wij zullen als de kinderen groter zijn wel gaan overstappen naar een snellere, kleinere vouwwagen denk ik zo...voor nu nog niet we zijn nog steeds erg blij met de ruimte en dat dat meer tijd kost met opzetten nemen we dan maar voor lief!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal