Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Van Cabanon naar Holtkamper?  (gelezen 13406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:49:06 pm »

ben stiekum trouwens allang gevallen voor de kyte maar vind het nog teveel geld voor iets wat je maar enkele weken per jaar gebruikt. Dat wordt over een paar jaar een goeie tweedehands aanschaffen denk ik.
Tja dat was bij ons ook het grootste punt.
Maar probeer er nu vaker mee weg te gaan.
En je geniet dan wel steeds van je eigen mooie wagen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Jessica Stephan

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:53:04 pm »

Alvast bedankt voor de reacties en het meedenken.
Het algemene beeld is dat de Holtkamper idd sneller staat. Als je bij de Flyer ook de keuken moet verplaatsen valt deze waarschijnlijk al af (of ze moeten hier bij Holtkamper een ingenieus systeem voor hebben :P), we zullen morgen wel zien in Emmen, we zijn op Holtkampergebied vrij blanco en laten ons verrassen :K
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:27:43 am »

Wij gingen van een mercury naar een kyte. Nu 3 keer verkast. Morgen naar de laatste camping. Ik zal nog een wat uitgebreider verslag plaatsen maar hij bevalt al super....
Het is niet alleen de opzettijd maar ook de inrichting. In de kyte zit alles onder je bed. Hier blijft het ook dit scheelt bij aankomen en inpakken zeer veel verslepen van spullen. Hetzelfde geldt voor de werkelijk ideale keuken!  Voorheen haalden we de dag voor vertrek de voortent al weg. Dit hoeft ook niet meer. Al met al veel praktischer zo.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 11, 2012, 11:53:54 am »

Alvast bedankt voor de reacties en het meedenken.
Het algemene beeld is dat de Holtkamper idd sneller staat. Als je bij de Flyer ook de keuken moet verplaatsen valt deze waarschijnlijk al af (of ze moeten hier bij Holtkamper een ingenieus systeem voor hebben :P), we zullen morgen wel zien in Emmen, we zijn op Holtkampergebied vrij blanco en laten ons verrassen :K

Een Spacer is dan inderdaad een optie. Keuken kan op de dissel blijven. Een en ander ligt er ook aan waar je naar toe gaat op vakantie. Een Spacer heeft een grotere voortent dan bijvoorbeeld een Cocoon. De harde bak kan voor sommige een nadeel zijn. Bij ons gaat alles in de bak en in de auto. Dakkoffer niet nodig...en we hebben nogal wat bij hoor!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 11, 2012, 05:30:02 pm »

Die keuken van de Flyer-dissel halen kost mij echt niet meer dan een paar minuutjes. Dat maakt toch niet zoveel uit?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mars

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 11, 2012, 07:35:25 pm »

Voor ons dus wel. Daarom ( en wat andere redenen)zijn wij van een Flyer naar een Cocoon gegaan.
Ik was het helemaal zat de zware volle keuken over een hobbelig, soms drassig, grasveldje te trekken.
Nu voor het eerst een lange vakantie met de Cocoon XL weggeweest en alles ging haast blindelings vanzelf.
Een andere reden was dat ik de vouwwagen helemaal alleen kan (moet)  opzetten en weer inklappen. En dat ging perfect. Een klein minpuntje is toch wel om de kogeldruk juist te krijgen bij een MTT trailer met keuken achterop en disselbak voorop. Ik heb de disselbak compleet vol moeten stampen en flessen water en ander spullen.
Ga dus toch een staalplaat laten coaten, die onderin mijn disselbak komt te liggen, voor standaard meer kogeldruk.

Wat ons ook opgevallen is, is dat de Cocoon XL veel kleiner lijkt dan een Flyer, maar in weze net zo veel ruimte biedt en veel praktischer is voor ons. En dat je niet perse al een zeer grote plaats moet hebben voor de oppervlakte, zoals de Flyer.
Maar wij hebben wel 8 jaar genoten van de Flyer, absoluut!
Kwaliteit, die staat!
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 11, 2012, 08:17:50 pm »

Wij zijn dit jaar voor het eerst met onze Cocoon MTT weggeweest. Ideaal met verkassen. We hadden de spullen zo geladen dat er erg weinig in de auto zat. De tassen met kleren onder het bed en die konden dus ook gewoon blijven staan. Het scheelt erg veel met in- en uitruimen als je weer naar een volgende camping wilt gaan. s'avonds alles al onder het bed leggen, hoef je de volgende dag alleen in te klappen en wegwezen. Van het moment van opstaan tot vertrekken van de camping kan dan in minder als 1 uur. De keuken zit bij ons vast op de wagen, daar hoeven wij dus niets aan te doen.
Al met al is de wagen ons goed bevallen met 5 verschillende campings die we hebben bezocht.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 12, 2012, 09:52:44 am »

Als onze kinderen zo groot zijn dat ze niet meer mee gaan wordt het zeker geen vouwwagen meer maar een caravannetje, zonder voortent met luifeltje.


Dachten wij vorig jaar ook.........is toch een nieuwe CC geworden (met een luxere keuken dan sommige c......ns  ;) )
Gelogd

Jessica Stephan

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:18:14 am »

Gisteren naar Holtkamper geweest en ik moet zeggen dat het idd mooie vouwwagens zijn. De mooiste en voor ons meest praktische vinden we een Cocoon. De S uitvoering met een Adventure tent voor de kids. Optimaal zou een MTT uitvoering zijn, maar dat is zo nieuw dat deze voor ons nog niet te betalen is.

We gaan nu afwegen of we onze Neptune uit 2010 willen "ruilen" voor een voor ons betaalbare Cocoon (zal er dan een moeten worden tussen 2000 en 2005, gezien de prijs)

Als de Neptune eenmaal staat blijft het ook een prachtige wagen. Dus blijf nog even twijfelen...  :?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:30:34 am »

Gisteren naar Holtkamper geweest en ik moet zeggen dat het idd mooie vouwwagens zijn. De mooiste en voor ons meest praktische vinden we een Cocoon. De S uitvoering met een Adventure tent voor de kids. Optimaal zou een MTT uitvoering zijn, maar dat is zo nieuw dat deze voor ons nog niet te betalen is.

We gaan nu afwegen of we onze Neptune uit 2010 willen "ruilen" voor een voor ons betaalbare Cocoon (zal er dan een moeten worden tussen 2000 en 2005, gezien de prijs)

Als de Neptune eenmaal staat blijft het ook een prachtige wagen. Dus blijf nog even twijfelen...  :?

Gewoon rustig nadenken en marktplaats veelvuldig raadplegen. Nu begint aanbod goed los te komen. Er staan nu zo'n 750 klappers op marktplaats (normaliter rond de 500) en dat gaat nu oplopen tot boven de 1100...keuze genoeg dus. En als een nieuwe te duur is kan een outlet-model bij Holtkamper ook een optie zijn. Hebben wij ook gedaan. Iets oudere bak maar met een ongebruikte tent. Ruikt en ziet er uit als nieuw maar de prijs wel even iets interessanter en gewoon garantie!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:32:42 am »

Ik zou er goed over nadenken; zeker als je de Neptune zelf nieuw hebt gekocht.
Persoonlijk zou ik nooit iets wat ik zelf nieuw heb aangeschaft 'ruilen' voor iets wat al vele jaren (10?!?) door derden gebruikt is. Dit onder het motto 'je weet wat je hebt' en 'je weet niet wat je er voor terugkrijgt'.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 12, 2012, 07:59:38 pm »

Ik zou er goed over nadenken; zeker als je de Neptune zelf nieuw hebt gekocht.
Persoonlijk zou ik nooit iets wat ik zelf nieuw heb aangeschaft 'ruilen' voor iets wat al vele jaren (10?!?) door derden gebruikt is. Dit onder het motto 'je weet wat je hebt' en 'je weet niet wat je er voor terugkrijgt'.

In principe mee eens...vandaar dat wij een ongebruikte tent hebben gekocht.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 12, 2012, 08:11:39 pm »

Ik zou er goed over nadenken; zeker als je de Neptune zelf nieuw hebt gekocht.
Persoonlijk zou ik nooit iets wat ik zelf nieuw heb aangeschaft 'ruilen' voor iets wat al vele jaren (10?!?) door derden gebruikt is. Dit onder het motto 'je weet wat je hebt' en 'je weet niet wat je er voor terugkrijgt'.
Wij wilden graag iets hebben wat echt van ons was, geheel eigen en vertrouwd. En zo voelt het na twee jaar dan ook.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2012, 09:09:09 pm »

ben stiekum trouwens allang gevallen voor de kyte maar vind het nog teveel geld voor iets wat je maar enkele weken per jaar gebruikt. Dat wordt over een paar jaar een goeie tweedehands aanschaffen denk ik.

2e hands zijn ze nog ?12000!! ::)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Van Cabanon naar Holtkamper?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 12, 2012, 09:14:38 pm »

Maar dan heb je wel iets bijzonder moois

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal