Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Maximale dikte matras in HK Flyer?  (gelezen 13231 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart vd B

  • Gast
Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Gepost op: mei 24, 2010, 03:17:33 pm »

Hoe dik is het standaardmatras in een Holtkamper Flyer en hoe dik kan het maximaal zijn? Ik wil nl. het oude matras van een net tweedehands aangeschafte HK vervangen.
En wat is de maximale breedte/lengtemaat. De holtkamper is van 1993
Tips voor een goed matras welkom!
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2010, 03:24:18 pm door Bart vd B »
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2010, 06:55:07 pm »

D'r is hier iemand helemaal idolaat van de self- inflatables (oa. van Nomad). Leek me niks, maar ik heb m even uitgeprobeerd bij de idolaat en ben nu zelf ook wel idolaat, moet ik zeggen. Is dus besmettelijk!
Gelogd

naat

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2010, 08:30:15 pm »

Is dat dan onder of bovenop het matras? Of maakt dat niet uit?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2010, 09:53:27 pm »

De maximale dikte van het matras in de Flyer is erg afhankelijk van de versie/leeftijd van de flyer. In de afgelopen jaren is namelijk metname aan die hoogte gesleuteld.

In de mijne ligt een matras van 8cm dik, bovenop een froli-systeem., dat het geheel ca 2cm dikker maakt.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2010, 03:29:11 pm »

De onze is van 1991 dikte matras is 8 cm. Ik dacht dat ik de maten eens opgemten had en ik kwam op 1.30m op 2.05m
Gelogd

Ton uit ....

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2010, 09:52:42 pm »

als je er ca 4 cm tempur oplegd slaap je als god in frankrijk:)
Gelogd

tanbambi

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2010, 04:35:36 pm »

Wij hebben van de week een tweedehands flyer gekocht en bij de ikea een matras van 140 bij 200 en 10 cm en deze paste er prima in. Ook de kussens van de zitjes zouden er nog op passen en dan gaat de deksel nog steeds goed dicht. Voor 80 euro waren wij klaar en de matras ligt best aardig.
Gelogd

tanbambi

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2010, 05:57:31 pm »

Wij hebben pas een mail gestuurd naar HK met de maten. Wij hebben net een tweedehands flyer uit 1998 aangeschaft. De maten voor het matras waren 135 bij 210 en 8 cm dik. Nou hebben wij gewoon bij de ikea een matras gehaald van 140 bij 200 en 10 cm dik en die past perfect. En hij was maar 80 euro en ligt nog aardig ook.  Ik had ook een offerte opgevraagd voor een schuimmatras op maat bij een bedrijf  bij ons in de buurt maar dat kwam al uit op 130 euro excl btw en bezorgkosten.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #8 Gepost op: januari 13, 2011, 01:13:56 am »

Klopt,

Alle oplegmatrassen e.d. zorgen wel dat je 'zachter' en comfortabeler ligt. Wat mij, bij thuiskomst, na mijn eerste vakantie opviel was dat er de 'bedplank' nogal vochtig was geworden. Ik heb destijds de gehele vakantie (4 weken in Italie) heerlijk geslapen op het standaard schuimrubber; blijkbaar zweet ik behoorlijk tijdens mijn slaap.

Daarom ben ik van mening dat, naast 'zacht' slapen, ook ventilatie noodzakelijk is. Dat is de reden waarom ik een Froli-systeem heb gemonteerd. Ik kon kiezen tussen 4,3cm of 3,3cm hoge schotels. Ik heb de 3,3cm genomen omdat mij het niet ging om de 'zachtheid' maar om de 'ventilatie'mogelijkheid. En het werkte prima. Bovendien kan ik nu slaapzakken, stapelbed nog steeds kwijt bovenop de bedbak.

 
D.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #9 Gepost op: januari 14, 2011, 08:02:37 pm »

Toen wij onze roadmaster ophaalden kregen het advies "leg een schoen onder je bed"

Dit voor de ventelatie.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Richard

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #10 Gepost op: januari 14, 2011, 08:20:05 pm »

Toen wij onze roadmaster ophaalden kregen het advies "leg een schoen onder je bed"

Dit voor de ventelatie.

En zeker doen, maar geen schoen ivm  :ca geurtjes :H :H :H maar doe een doos o.i.d
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #11 Gepost op: februari 27, 2011, 01:45:54 pm »

In onze HK flyer uit 88 hebben we de luchtbedden in speciale zak met schuimrubberlaag en fleecelaagje ingelegd. Deze gebruikte we al in de Alpenkreuzer en ligt heerlijk.
Deze luchtbedden en hoes kan je aanschaffen bij Karsten Tenten in Zwaag NH. Ik geloof rond de 100 euro. Het voordeel is dat er extra veel ruimte ontstaat bij het opklappen. Wel hebben we een matrasbeschermer eronder liggen. Je weet wel zo'n ding die je tussen het spiraal en matras legt. Dit ook voor extra warmte tijdens koude nachten en vochtopvang.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #12 Gepost op: maart 03, 2011, 07:15:17 am »

Karsten Tenten in Zwaag NH. Ik geloof rond de 100 euro. Het voordeel is dat er extra veel ruimte ontstaat bij het opklappen.

 :off
Over voordeel gesproken.... Bij Karsten krijgen we (met de lidmaatschapspas van de vouwwagenclub) 10% korting op aankopen in de shop. Dat wil zeggen dat je met deze aankoop meteen je pas terugverdient zou hebben.  :#
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #13 Gepost op: maart 03, 2011, 07:50:07 pm »

:off
Over voordeel gesproken.... Bij Karsten krijgen we (met de lidmaatschapspas van de vouwwagenclub) 10% korting op aankopen in de shop. Dat wil zeggen dat je met deze aankoop meteen je pas terugverdient zou hebben.  :#

Ik snap jou reclame... ;) Maar ik ben lid van de personeelsvern. en daarbij krijgen wij ook 10 % bij Karsten...Maarja ik woon dan ook daar in de buurt.
Wat voor voordelen zijn er nogmeer als je lid bent van jullie club? Of is het teveel om op te noemen :P
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Maximale dikte matras in HK Flyer?
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2011, 09:22:18 pm »

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal