Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte slaaptent dichtmaken?  (gelezen 15471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Kyte slaaptent dichtmaken?
« Gepost op: december 19, 2011, 07:47:22 pm »

Hallo HK'ers en Kyters in het bijzonder.
Zoals bekend is de slaaptent van de Kyte niet echt 'beest-dicht'. Wij hebben dit van de zomer opgelost door de gaten bij de keuken met wat doekjes dicht te maken, en een vliegenmepper (zo een elektrische, ook goed voor spinnen, bijen en meer van die beestjes) in de slaaptent te houden.

Zijn er mede-kyters/hk'ers die een afdoende en definitieve oplossing hebben (bedacht) voor het beestvrij houden van de slaapcabine?

Alvast bedankt!

Gertjan
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2011, 08:17:48 pm »

Holtkamer schijnt ook aan een oplossing te werken!
gr. Rob
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2011, 08:25:01 pm »

Hoi. Ik verbaas me hier wel een beetje over. Zijn nu 2 zomers op pad geweest met de kyte.... Maar geen vliegje.
Waar zitten er dan openingen...... Ben wel benieuwd
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2011, 09:29:09 pm »

Hoi Edwinv, weet je echt héééélemaal zeker dat je een Kyte hebt?  :k
Ennieweggetje: er wordt door HK Emmen heel serieus gewerkt aan dat, echt wel bestaande probleem. Mijn vrouw had in het voorjaar op een bepaalde avond meer ongedierte om zich heen dan ik. Nou zat ik onder de luifel en lag zij al in bed :J :J :J
Dusssssss.
Ze studeren onder anderen op een ander model binnentent. Een echte en geen halve zoals in de Kyte van dit moment. Maar ik vrees dat daaraan wel een prijskaartje komt te hangen. En daar denk ik het mijne van: zie eerdere bijdrage van mij.
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2011, 10:05:56 pm »

Ho ho...lk heb zeker een kyte....kijk maar op de site van HK, kijk vervolgens bij Kyte. Staat halverwege de site een foto bij een arabisch ogend gebouwtje.... Dat is mijn foto. Bewijs geleverd  :>

Ben benieuwd. Ik ga er vanuit dat het een modificatie betreft, die HK levert.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #5 Gepost op: december 19, 2011, 11:31:51 pm »

Hihi: ben overtuigd, dat is zeker een kyte. En dat is zeker n?et naast de deur

Maar je schrijft:"Ik ga er vanuit dat het een modificatie betreft, die HK levert". Dat eventuele leveren zal wel lukken. Nu nog Holtkamper ervan overtuigen dat het ook op hun kosten gaat. :W
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #6 Gepost op: december 20, 2011, 04:50:11 pm »

Foto is gemaakt op sicilie. Ongeveer een uur rijden van palermo. Kan het je zeker aanraden. Het is dichterbij als je denkt.

Tot nu toe heeft HK alle modificaties erop gezet. Zowel gevraagd als ongevraagd..... Dus ik ben erg benieuwd
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #7 Gepost op: december 20, 2011, 05:12:21 pm »

De oplossing is een tropical binnentent ala de Cocoon.
Die hebben wij 7 jaar gehad en nooit ongedierte binnen!

groet, Rob
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #8 Gepost op: december 20, 2011, 06:06:34 pm »

De oplossing is een tropical binnentent ala de Cocoon.
Die hebben wij 7 jaar gehad en nooit ongedierte binnen!

groet, Rob

TIP;
Laat er nu eentje op martktplaats te koop staan!!! (binnentent cocoon)
http://link.marktplaats.nl/512486206
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #9 Gepost op: december 20, 2011, 09:07:23 pm »

Ja: da's nou ook zo balen: zowel de Flyer als de Astro hadden een mooi muggedichte binnentent.
Ik had hier dan ook géén rekening mee gehouden.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2011, 09:37:49 am »

@paulpaul:
Astro en flyer zijn lengte slapers, de ingang is aan voeteinde.
Cocoon en kyte zijn zij-slapers.
De opening in de binnentent is bepalend.
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #11 Gepost op: december 21, 2011, 10:56:51 am »

Dit is redelijk amateuristisch (zacht uitgedrukt) voor een vouwwagenleverancier die in zijn advertenties stelt: Holtkamper, "De kunst van het kamperen".
Zo zie je maar dat ook een vouwwagenbouwer die allemaal patenten laat vastleggen op de meest banale onderdelen, gewoon een mega blunder begaat.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2011, 01:27:59 pm »

@paulpaul:
Astro en flyer zijn lengte slapers, de ingang is aan voeteinde.
Cocoon en kyte zijn zij-slapers.
De opening in de binnentent is bepalend.

Beste retteketed.

Heb aan je opmerkingen iets toe te voegen.
Of het nu lang/dwars/diagonaal dan wel ondersteboven slapen is maakt me geen ene **** uit. Ik heb een mooie en knetterdure vouwwagen gekocht. Dat is mijn derde Holtkamper en dat is niet zonder reden geen CC, Zambezi of roep maar iets geworden. Maarrr?
Ik moet Sami wel gelijk geven dat in Emmen de kunst van het kamperen even niet op de juiste wijze is toegepast. Maar aangezien ik uit ervaring wist/weet dat ze dat wel degelijk in de vingers hebben, maak ik me nog niet zo grote zorgen. Een mispeer van formaat vind ik het wel, dat geef ik toe.
Wat de dames en heren in Emmen heeft bewogen de Kyte op deze wijze op de markt te zetten, weet ik niet. Het lijkt behoorlijk overhaast, gezien alle kleine en grotere mankementen. Dat dan in tegenspraak met Holtkamp seniors? opmerkingen over het uitgebreid testen om gelijk een nieuw product goed te leren kennen. Zie de HK site. Het moet hem toch bijvoorbeeld ook zijn opgevallen dat je vanuit de binnentent zo langs de stokken naar buiten kunt kijken.
Aan de andere kant oogst deze wagen niet voor niets zoveel lof. Hij is ?cht anders, mooi en uitdagend om mee te kamperen. Er zit een heleboel in waarvan ik denk: ?verrek, ik wou dat ik het bedacht had!? en ik wil dit ding ook beslist niet kwijt.
Maar de kinderziekten en kleine dat wel grotere domme  dingen moeten er uit. En dan óók bij alle wagens die al verkocht zijn. Dus ook de mijne.

We zullen zien waar ze mee komen. De kalkoen zal er niet minder om smaken. :k W:



« Laatst bewerkt op: december 21, 2011, 11:40:53 pm door PaulPaul »
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #13 Gepost op: december 21, 2011, 03:27:47 pm »

Er is verschil tussen testen en testen. Doet alleen de leverancier dat of ook een groep gebruikers, dat maakt nogal uit.

Ik ga er vanuit dat de groep 'early adapters' d.w.z. degenen die als een van de eersten zijn overgegaan naar de Kyte (globaal aangeschaft in 2010 en eerste helft 2011) voor Holtkamper behoren tot de groep testers.

In een uitgebreid overleg dat ik in september 2011 heb gehad met Holtkamper zijn al mijn op- en aanmerkingen op het gebruik van de Kyte niet alleen aangehoord en genoteerd, maar ook uitgebreid besproken en zonodig bij een uitgestalde Kyte getoond of gedemonstreerd. Holtkamper is heel erg blij met gebruikers die een uitgebreide en gedetailleerde feetback geven. Dat is voor hun aanleiding om steeds te werken aan verbeteringen van dit model.
Bij ophalen van mijn Kyte, na z'n servicebeurt hebben we dan ook weer afgesproken om alle verbeteringen en dergelijke de komende zomer te beoordelen en mijn bevindingen daarmee aan hun door te geven.
Volgend jaar september hebben we een dergelijk overleg.

gr. Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Kyte slaaptent dichtmaken?
« Reactie #14 Gepost op: december 21, 2011, 04:17:58 pm »

Hoi Rob.

Wat betreft de "early adapters" op andere momenten ook wel gewoon proefkonijn genoemd(maar ja, kerst, flappie etc) : ik denk/vrees dat je daar helemaal gelijk hebt. Wat betreft de feedback heb je dat zeker ook, al heb ik dat nooit expliciet zo met HK besproken. En er gebeurd zeker wat mee. Op ons lijstje resultaten staan in ieder geval de in eerste instantie enthousiast doorgestikte maar vervolgens niet afgesealde grondzeilen van de Flyer en de z.g. "staldeur"in de zijkant voortent Astro.(nee meneer , dat blijft een éénmalige aanpassing  :W :W :W.).

We zullen snel genoeg merken of de waardering van HK Emmen ook gaat blijken uit hun daadkracht. Voorlopig ben ik optimistisch.

Wat me trouwens wel opvalt is dat je van de groep Zambezi gebruikers zelden of nooit iets leest over perikelen als de onze met de Kyte. Zijn die mensen minder kritisch, werken ze het spul gewoon beter af bij Zambezi, klagen ze ergens anders of worden ze afgekocht met bonnen van de MacDonalds of een weekje gratis nudistencamping in La Belle ? Je weet het niet, h?? ::)

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal