Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?  (gelezen 8267 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flipflop

  • Gast
Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Gepost op: april 16, 2012, 02:51:36 pm »

Hallo allemaal

Ik heb bij het onderwerp "algemeen" al een thread lopen dat ik op zoek ben naar een vouwwagen, maar ik hoop hier nog wat specifieke ervaring en tips over een Holtkamper te krijgen.

Ik heb in de showroom Combi Camp, Aart Kok en Holtkampers bekeken. We overwegen om twee verschillende modellen te huren om ze uit te proberen, maar we hebben ook deze advertentie gezien: http://link.marktplaats.nl/546514727

We spelen nu met het idee om de Flyer te gebruiken als uitprobeerwagen: hij spreekt me qua indeling aan. in de showroom in Bunnik  zeiden ze dat een cocoon qua binnenruimte niet echt heel groot is als je er ook mee richting Scandinavie of een der minder zonnig land gaat. Ik vind het wel een prettig idee om over wat leefruimte te beschikken als het nodig is. Maar goed: als ik hier lees dat er allemaal gezinnen met 6 personen een flyer hebben, zijn wij dan een beetje aan het overdrijven met zijn 3-tjes? Als zoontje wat ouder wordt, wil ik graag de gelegenheid hebben om een vriendje mee te nemen dus dan zouden we 4 personen zijn. Wat zijn de nadelen van een beetje extra ruimte? is het lastiger opzetten, is het moeilijker om een plekje te vinden op een boerderijcamping, waar moet ik nog meer aan denken?

Lijkt de prijs uit de advertentie jullie trouwens redelijk, en wat zou deze wagen na 1 jaar licht gebruik waard zijn als kamperen niet helemaal " ons ding"  blijkt te zijn? De vraagpijs is een behoorlijk bedrag (ik wil hem wel voor minder hebben), maar als hij langzaam in waarde verminderd, hoop ik dat het " verlies" ongeveer uitkomt op wat je sowieso aan een jaar vakantie met gehuurde vouwwagens uitkomt. Graag jullie mening!
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2012, 03:20:18 pm »

Hoe groot zijn de honden? Ze kunnen misschien in de voortent overnachten? Hebben ze een bench? Bij de flyer en meerdere modellen heb je natuurlijk als ouders ook nog wat `privacy' omdat er een ruimte met banken tussen jullie en jullie kind. Maar misschien ervaren jullie dat als nadeel, dat is voor iedereen persoonlijk.
De prijs van die advertentie .... geen idee of het redelijk is. Ik geloof dat hier op het forum een soort van bereking is te vinden. Vergelijk het met de rest van de HK flyers. Maar er zijn factoren die de prijs ook opkrikken zoals een membrane system, keuken en ga zo door.
Als een uitprobeer model zou ik zelf voor een ouder type kiezen. Ben je minder geld kwijt. Heb er zelf net 1 gehaald bij dezelfde man als in de advertentie maar dan 1 uit 1994. Maar ook dat is weer persoonlijk.
Er zullen vast nog wel ervaren kampeerders reageren. WIj gaan dit jaar ook starten met een HK flyer expedition uit 1994. En dan 3 kinderen (6,2,0 jaar).
Succes met je keuze!
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2012, 04:29:34 pm »

Persoonlijk vind ik een beetje ruimte wel lekker, kampeer als single dad solovader veel mooier nederlands met 2 kleuters in de Flyer.
Ben er ook wel alleen mee weggeweest en toen de dekselruimte als opslagplek voor m'n vouwkratjes gebruikt,
als je de gordijntjes dicht laat, valt de grootte niet zo op ;)
Maar ik denk dat hij niet te groot is voor jullie, zeker niet met nog 2 honden erbij...
« Laatst bewerkt op: april 16, 2012, 09:06:54 pm door Blackraven »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2012, 08:13:08 pm »

Ik vermoed dat de honden toch ook wel wat plek opeisen. De kleine zal ook niet een ganse dag stil zitten. Ik denk dat de FLyer echt niet te groot is. En beter iets te groot als veel te klein.
De Flyer van de advertentie ziet er goed uit, redelijk compleet. De prijs is ok te noemen, niet echt een koopje maar ook geen overdreven hoge prijs. De James Cook keuken is 8)
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2012, 08:14:58 pm »

Ha fijn om te lezen dat een solovader met 2 kleuters er gemak van heeft. Ik houd ook wel van een beetje ruimte, maar vroeg me ineens af of het misschien een beetje overdreven was. Ik geloof niet dat ik het type "spartaanse kampeerder" ben ;-)

Is een Flyer "compact" te houden door de voortent alleen als luifel op te zetten als het droog is (voor geval we behoefte aan compact hebben)? Kan je dus het slaap/zitgedeeltes achterin op de een of andere manier afsluiten van de "voortent/luifel" als je gaat slapen? Anders liggen de honden in de open lucht tenzij we de hele voortent dicht houden.

En tenslotte: stel je voor dat het in de avond kouder is, bijvoorbeeld in het voorseizoen. Als je dan een beetje probeert bij te verwarmen met een straalkacheltje ofzo, dan moet je wel die hele grote ruimte warm maken. Gaat dat inderdaad lastiger dan bij een kleiner tentje? Of kan je alleen het slaap/zit gedeelte verwarmen d.m.v. een afscheiding met de voortent?

De honden zijn trouwens groot; duitse staande korthaar en een weimaraner. Ik moet nog helemaal gaan uitzoeken wat zij nodig hebben om warm te blijven. Iedereen zegt wel dat jachthonden zo goed tegen de kou kunnen, maar dan moeten ze wel het hele jaar buiten slapen volgens mij: die van mij zijn daar niet aan gewend. Ze slapen 'savonds bij elkaar op een kindermatrasje in de woonkamer met de thermostaat op 16. Als het op een camping verder afkoelt, moet ik dus echt iets voor ze bedenken.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2012, 08:33:39 pm »

Zie de Flyer niet als een kast van een vouwwagen.
Het ganse bakgedeelte (lade- bed, zitplaats en klep) is volledig af te sluiten en zelfs te gebruiken zonder de voortent. Bij ons sliepen de kinderen op de lade, wij in het bed. Het zitgedeelte was zo'n beetje kleedkamer, bergruimte. Moest het echt slecht weer zijn kan je er voor kiezen om het bakgedeelte te verwarmen, zeer simpel met een klein vuurtje. Je kan dan in het zitgedeelte lekker zitten ook als de kleine al in zijn bed (klep ligt).
De Flyer is zeer compact te houden. Gewoon de luifel zetten en de voorwand niet inritsen. 2 haringen en je zit/staat.
Is het wat kouder, voorwand inritsen (duurt met wat oefenen geen 10 minuten). Honden kunnen daar slapen, als er dan een grondzeil inzit. Als ze vlug kou hebben kan een isolatiematje + matrasje voor hen een oplossing zijn.
Met zo'n twee grote honden zal de Flyer absoluut niet te groot zijn.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2012, 09:24:11 pm »

Wat betreft de prijs, hij is bijna 2x zo jong als die van mij, en ook ongeveer 2x zo duur...
Je kunt altijd even kijken naar vergelijkbare Flyers.
Kindermatrasje voor de honden past volgens mij nog tussen de bankjes, meende 70cm breed. Misschien ook nog een idee als je ze niet onder de luifel wil laten slapen.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2012, 09:39:44 pm »

Dat is in ieder geval een heel mooie Flyer. En inderdaad: zonder verder iets en aan te ritsen staat het zaakje in een zucht. Je kunt trouwens de voorwand er ingeritst laten en het met voorwand en al inklappen. Dat past zat onder de deksel. Bij ons pakten we dan op het bed ook nog alles slaapzakken etc van 4 personen. Wel moest ik daarvoor dan een paar minuten op de deksel zitten tot de lucht er uitgeperst was.(zie je het voor je?) :>
DeJames Cook is trouwens een heel fijne keuken. Drie jaar gebruikt bij een Astro.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2012, 11:46:51 pm »

Als je bang bent dat het in het voorseizoen te koud zou zijn voor de honden dan denk ik dat het membrane systeem wel wat is, het volgende heb ik voor je even geknipt:

Met een Holtkamper Membrane tenttrailer kun je onder hete weersomstandigheden via de gehele dakoppoverklakte van de tenttrailer ventileren ! De warme lucht stijgt en verlaat via het ventilerende dak de tenttrailer, terwijl frisse koelere lucht de tenttrailer binnenstroomt.
Bij koude weersomstandigheden laat je het dak juist isoleren. De aangename warme lucht kan niet via het isolerende dak ontsnappen, de warmte blijft langer binnen.
 :J dit klinkt ideaal voor de honden en je kind!
En vour jou.... laten we zeggen het is het is 38 graden, dan scheelt het membrane systeem 5 graden? en is je koelkast (van de james cook keuken) rond de 4 graden, dat betekent dat je bier lekker koel blijft. Ook niet onbelangrijk! :P
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #9 Gepost op: april 18, 2012, 08:36:57 pm »

Wij zijn een gezin met 2 kids en we hebben gekozen voor een kampeermiddel met een binnen-leefruimte van 14 m2 en nog een 2 meter diepe luifel.
Als je 2 weken regen treft zoals wij vorig jaar, dan ben je echt niet blij om, zoals wij opgepakt in onze alpen Kreuzer met 8 m2 zit met zn vieren (waarvan 1 ASHS stuiterbal  :J )

Gewoon lekker die ruimte nemen als jullie dat fijn vinden  :K
Gelogd

julian

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #10 Gepost op: mei 05, 2012, 10:15:54 am »

Hebben jullie de flyer van 2006 voor 7950,- al bekeken? Leek ons knap overdreven duur. Zouden de honden overigens niet in het ondertentje passen? Weet niet of dat bij deze flyer zat maar dat vonden wij juist een voordeel van een flyer. Afhankelijk waar en wanneer je op vakantie gaat kan je vaak eerder bang zijn dat het te warm is voor de honden dan te koud en een ondertentje wordt niet snel te warm.
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #11 Gepost op: mei 05, 2012, 03:38:42 pm »

Ik vind hem er op het eerste gezicht erg mooi uitzien. De prijs vind ik erg schappelijk. Hou hierbij rekening met de keuken die er bij zit. Die 10 weken zou ik met een korrel zout nemen. Als het er 15 zijn is het nog niks te duur. Ga echter kijken en inspecteer hem 100 % op het doek. Kijk naar schimmel, vuil is niet erg, zwarte strepen op het doek ook niet, schimmel WEL. Bij goed onderhouden gaat een tent van deze kwaliteit makkelijk 70 tot 100 weken mee afhankelijk van waar je hebt gestaan ( zeelucht verkort de staduur).
Tja en dan de ruimte. Wij doen het met 4 en een hond in Cocoon S met adventure tent. Wij hebben zelfs  een caravan gehad. Als het slecht weer is dan is zelfs 40 m2 nog te weinig. Meer ruimte betekend ook meer rotzooi. Haha. Kijk eerst wat je graag hebben wilt, als dat de flyer is dan lijkt mij deze zeker interessant om te gaan kijken. De prijs is een VRAAG prijs! ;)
Gelogd

flipflop

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2012, 08:46:35 pm »

Hoi we zijn gaan kijken en hij ziet er echt prima uit: ik kan hem iedereen aanbevelen.

We hadden zelfs al overeenstemming over de prijs, maar zijn uiteindelijk toch teruggeschrokken van dit project. We begonnen namelijk rond te kijken met het plan om het dit jaar 2 weken te proberen een een huurklapper. Dat we ineens al bijna aan zo'n ding vast zaten terwijl we nog allerlei andere projecten hadden waar we dit jaar ook maar met moeite de tijd voor kunnen vinden, leek ineens niet zo'n goed idee. Ik heb dit jaar niet veel weken vakantie en we moeten de hele tuin nog veranderen, herbestraten, omheinen en een schuurtje bouwen. Van die dingetjes ;-) Dus wie nieuwschierig is kan gewoon een ritje naar Oldenzaal maken.

Als we iemand vinden wie wij een flyer of een spacer voor een week zouden mogen uitproberen (uiteraard tegen vergoeding en binnen NL) dan zijn wij eigenlijk veel meer geholpen. Tips?
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2012, 09:57:17 pm »

Misschien wel een hele verstandige overweging. Zelfs 2e hand is het een hele aanschaf en als je het niet zeker weet?
Ik snap de twijfel ook wel. Het is een grote aanschaf en daar blijft het niet bij je hebt ook een uitrusting nodig, stalling verzekering ( of niet)
Ik vind dit een mooie aanbieding, maar die zullen zich zeker vaker voordoen. Holtkampers zijn overigens vaak genoeg te huur via Marktplaats.
Vraag je eerst maar eens goed af wat je wilt. Maak je dan de keus voor kamperen met een VW dan zul je vast geen spijt krijgen. Maak de keuze overwogen en laat je niet door koopjes leiden om een impuls aankoop te doen.
Veel wijsheid!
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Flyer misschien te groot voor 2 volw. 1 peuter en 2 honden?
« Reactie #14 Gepost op: mei 05, 2012, 10:40:37 pm »

Wij hebben ook te snel een keuze gemaakt. Wij hebben toen een astro gehaald en achteraf kreeg ik spijt en heb ik die ingeruild tegen een flyer. 2ehands, met deze ben ik heel blij. Ook wij gaan bezig in en om het huis dat is ook 1 van de redenen dat we goedkoper wilde `kamperen'(stacaravans zijn zo duur).

Huren is een goede optie. Zit je nergens aan vast.
Als het niet bevalt dan ga je nooit weer :P
Mocht je toch nog denken aan een oude 2ehands....
Dan kan ik je vertellen dat wij aan nieuwe kampeermeubelen 275 euro kwijt waren (picknicktafel, grote tafel, 2 grote kampeerstoelen (tot 130 kilo)met 2 van die voetenbankjes, 3 kleine kampeerstoelen die tot 80 kilo gaan, parasol) en 160 euro aan het kleine grut (van wasknijpers tot en met pannen). We hebben een keuken bij de vouwwagen zitten en we mogen de skottelbraai van mijn schoonouders lenen. Wat we nog niet hebben is een luchtbed en een gasfles.
Dus dan weet je ongeveer wat die kosten zijn. Het kan natuurlijk goedkoper maar ook duurder :J

Vraagje als je huurt.... krijg je dan ook een inventaris mee? Of alleen de wagen?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal