Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: vragen over onze 'nieuwe' flyer  (gelezen 5133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cella

  • Gast
vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Gepost op: juni 03, 2012, 08:50:59 pm »

Dag allemaal,

Vandaag hebben wij onze eerste flyer gekocht. Uit welk jaartal hij komt weten we niet, we gokken zo rond 1987. We waren al een tijdje op zoek en nu zomaar gevonden. Eerdere vouwwagens vonden we te duur of werden voor onze neus verkocht, deze krasse knar mochten we meenemen voor 100 euro! Helaas geen keuken, maar dat vinden we niet zo'n probleem. Tentdoek ziet er goed uit en volgens eigenaar waterdicht. We hebben wel een paar vragen aan jullie holtkamper-kenners:

- de binnentent is behoorlijk vies. Is deze te wassen in de wasmachine denken jullie?
- de bak onder de lade zit niet goed meer vast op de hoek, het wijkt van elkaar (zit vast met schroeven en daar is er een van losgeraakt) nu dachten wij dit aan de buitenkant vast te zetten met een hoekprofiel. Weet iemand heel toevallig hoe dik de wandjes zijn?
- iemand die een andere oplossing weet ipv een keuken? Ik zag alu-kisten hier ergens op het forum, maar hoe krijg je die er elke x makkelijk vanaf?
- misschien nog andere tips en/of ideeen waar we naar moeten kijken of op moeten letten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2012, 09:09:53 pm »

welkom op het forum!!! Leuk weer een flyer erbij. wij hebben de binnentent gewassen in de wasmachine en is prima gegaan! misschien kun je als keuken een opvouwbare kooktafel gebruiken die je bv. bij obelink kunt kopen. en ik weet niet wat je precies bedoeld met de bak onder de lade die niet meer goed vast zit misschien heb je er foto's van.

gr. Buzz
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2012, 09:19:44 pm »

Hoi hoi welkom hier!

Ik kan je niet helpen met je vragen maar ik heb evt wel zo'n opvouwbare keukentafel in de aanbieding zie mijn advertentie elders op dit forum :#

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9480.0.html
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2012, 10:15:13 pm »

welkom bij de groep
Gelogd
Jevipro

CenC

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2012, 10:58:44 pm »

Welkom bij de club....en heel veel lees plezier, er is echt van alles al besproken.

Wij hebben ook een flyer uit '88 die het ook nog prima doet. Wij hebben ook de originele binnentent en al een paar keer gewassen op 30 graden met fijnwasmiddel. Het is van een wat dikkige stof, je hoeft het niet te strijken door zijn gewicht hangt het heel mooi uit.

Dat van die bak kan ik ook niet geheel plaatsen. Ik denk dat je bedoelt aan de kant waar je de lade pakt om hem uit te trekken...maarja hoe dik de wanden zijn geen idee, niet veel denk ik.

Verder zal je het moeten uitproberen en als je vragen hebt, dan horen we ze wel! :nl
Gelogd

primera

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2012, 09:14:53 am »

binnen tent wassen op 30 graden dan gaat het wel goed.

Warmer wassen is kans op krimpen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2012, 10:25:49 am »

- de bak onder de lade zit niet goed meer vast op de hoek, het wijkt van elkaar (zit vast met schroeven en daar is er een van losgeraakt) nu dachten wij dit aan de buitenkant vast te zetten met een hoekprofiel. Weet iemand heel toevallig hoe dik de wandjes zijn?
Misschien kan de technische dienst van HK je hierbij helpen? Meestal zijn ze erg behulpzaam.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2012, 01:50:28 pm »

ALvast een dikke welkom hier.

In onze Flyer zat bij aankoop ook een vieze binnenten. Ik heb getracht ze te wassen en toen viel ze echt helemaal uit elkaar. Ik heb een nieuwe tweedehands gekocht en die had dit niet. Hangt er dus misschien wel vanaf hoe vaak de vorige eigenaars ze gewassen hebben en hoe.

Ik snap niet wat je bedoelt met de dikte van de wandjes? Kan je dit zelf niet nameten?

Over de kisten is hier al veel geschreven en gemaakt. ALs je de kist van de dissel wil halen zal je een systeem moeten bedenken om ze vast en los te maken. De meesten hier werken met een profiel en wieltjes. Sommige tikten ergens een orgineel HK onderstel op de kop andere laten of lassen er zelf eentje. Zou toch nog eens op het forum snuffelen en lezen. Anders vallen we in herhaling
Gelogd

Cella

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2012, 10:18:29 pm »

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie hartelijke welkom hier!  We zijn helemaal blij met de aankoop. Vandaag remmen etc laten keuren, alles helemaal oké.
Ik heb hier op het forum al het een en ander gelezen, maar ik ga t natuurlijk nog verder uitpluizen. Met vragen weet ik iig dat ik hier goed terecht kan.
Gelogd

Cella

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2012, 09:11:36 pm »

Nog een andere vraag:
We weten dat we de hoogte van de wagen moeten 'meten' met de slinger voor de pootjes, maar hoe? Kan iemand dat uitleggen?
Gelogd

Holtkamper Free

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2012, 04:30:39 pm »

Hallo HK clubleden (tenminste zo voelt het  :H),

Ja ook wij hebben een Flyer uit 1997 op de kop getikt, vandaag in de tuin opgezet en hoera wat een ding, superblij. Nog wel even wat zaken pimpem cq verbeteren omdat de vorige eigenaar niet echt van het onderhoud was zeg maar. Tentdoek is in ieder geval prima in orde, evenals de ritsen, nieuwe bandjes erop en een service beurtje en kunnen op pad denk ik. Of de tent ook waterdicht gaan we ervaren anders even impregneren waar nodig.....

Nu heb ik echter 1 deel vd tent waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, het lijkt op op een grote driehoek met aan alle zijden een rits en mogelijkheid om te luchten (gaas+oprolbaar raam ervoor). We dachten iets van een keukententje maar werkelijk geen flauw idee wat hiervan de bedoeling is ::) Iemand hier een idee?

Groet van een enthiousiaste HK bezitter
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2012, 04:44:40 pm »

Volgens mij zijn dit hoekstukken die de erker vormen.
hierdoor onstaat een rechte en practische hoek van binne.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #12 Gepost op: juni 24, 2012, 07:56:39 pm »

Yep dat zijn erkers, passen in de driehoek tussen het luifeldeel en front. 
Hier zie je het:http://link.marktplaats.nl/570652803
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2012, 08:18:56 pm door Mieke »
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #13 Gepost op: juli 11, 2012, 11:41:58 am »

Nog een andere vraag:
We weten dat we de hoogte van de wagen moeten 'meten' met de slinger voor de pootjes, maar hoe? Kan iemand dat uitleggen?
Dat zou ik ook wel graag willen weten, heb 't een paar keer voorbij zien komen op het forum, maar geen uitleg verder.
Een zelftest laat zien dat de hoogte van de slinger overeen met de hoogte van de onderste dopmoer waarmee het deksel aan het scharnier zit.
Dit werkt voor mij, maar is deze wijsheid universeel toepasbaar op de spacer/flyer?
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: vragen over onze 'nieuwe' flyer
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2012, 12:11:20 am »

Hallo HK clubleden (tenminste zo voelt het  :H),

Ja ook wij hebben een Flyer uit 1997 op de kop getikt, vandaag in de tuin opgezet en hoera wat een ding, superblij.

Dat is een aardig tuintje!
Ind een erker!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal