Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka  (gelezen 12808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #15 Gepost op: juli 14, 2012, 10:24:27 am »

Beste Bert,

Met twee kinderen voldoet een Flyer prima. Een Feluka heeft natuurlijk nog meer slaap/leefruimte! De voor- en nadelen zijn hier al voorbij gekomen. Zit hem met name in het opzetgemak!

Op zich maakt het bouwjaar niet zoveel uit. Als de staat maar goed is! Echter als de prijs is gebasseerd op het bouwjaar en staat, dan maakt dit wel uit. Op MP staan soms Holtkampers geadverteerd waarvan het bouwjaar niet klopt.
Bij ALKO onderstellen staat op de dissel een bouwjaar ingeslagen. Dit is het produktiejaar van het onderstel. De opbouw kan jonger zijn.
Over het algemeen is bij HK het verschil max 1 of 2 jaar. Bij combinatiemodellen is dit natuurlijk niet zo, maar dan staat dit er vaak bij vermeld.

Als de Feluka van 1996 is en in goede staat is, dan is de prijs zeer schappelijk! Moet er nog het eea aan gebeuren dan zou u de kosten moeten afwegen. Ik zie dat er geen mistlamp op zit, dat is verplicht na 2005! De hardtop deksel van zowel de Flyer als Feluka moet hard zijn, anders is deze verrot. Een nieuwe orginele deksel kost +/- 1600 euro. Andere onderdelen zoals ritsen zijn te vervangen. Als je zelf de tent eraf haalt dan hoeft dit niet duur te zijn. Banden, wiellagers en remmerij zijn natuurlijk ook onderdelen die je makkelijk kunt (laten) vervangen.

De Flyer zie ik niet op MP staan.

Succes

Gelogd

esentim

  • Gast
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #16 Gepost op: juli 17, 2012, 11:27:54 pm »

hallo, hier nog een potje mosterd voor na de maaltijd van een trotse Feluka bezitter.....of ben je er nog niet uit?
Wat betreft het opzetgemak ben ik het niet eens met de anderen: de feluka zet net zo makkelijk op als de flyer. Bij de flyer moet je namelijk eerst de keuken eraf halen, dat hoeft bij de feluka niet. En de poten van de voortent zitten net als bij de flyer vast aan het frame van de slaaptent en klap je zo naar voren. Dus daar hoef je geen flyer voor te kopen. Wel vind ik de flyer mooier dan de Feluka, vanwege de schuinere wanden. Maar dat is dan ook omdat ik het liefst in een klein tentje zou zitten en manlief het liefst in een hotel...de feluka was het compromis qua ruimte en comfort. Wij zijn voor de feluka gegaan omdat we drie jonge kinderen hebben. Zo heeft ieder kind een aparte "slaapkamer", wat ideaal is bij onrustige slapers. Met 2 kids zou ik voor de flyer zijn gegaan.... dus het is maar net hoe veel gezinsuitbreiding je nog wil! (oh en denk aan bonuskinderen: de tweede zwangerschap kan zo maar een tweeling opleveren...zoals bij mij het geval was ;-))
 :H

let bij de aanschaf ook op de staat van het klittenband....wij hebben vorig jaar bijna een feluka gekocht waarbij het klittenband helemaal verweerd was. Dan kunnen je ramen dus niet dicht en zit je niet droog! We zouden die kopen en laten repareren, tot er een andere feluka voorbij kwam die er 100 keer beter uit zag...vergelijken loont dus de moeite!
Gelogd

bert joosten

  • Gast
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #17 Gepost op: juli 18, 2012, 09:22:41 am »

We zijn er uit. het is de feluka geworden. dit weekend op zondag even op de dagcamping de feluka opgezet met zijn twee in nog geen 20 minuten :>.
echt super veel ruimte en tent ziet er goed uit. zit een klein gaatje in het dak, maar dat kan ik wel reparenen. ritsen en klitteband allemaal oke. en de viese stinkende ondertent maar gelijk in de container gegooid. morgen of dit weekend nog maar even een mist achterlichtje plaatsen. 1 op ab volstaat dat? of moet ik echt met de kabels aan het rommelen gaan.

dit wwekend maar eens en lang weekend proefkamperen hier in de buurt, we hebben er zin in
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #18 Gepost op: juli 18, 2012, 05:25:03 pm »

Goeie keus, had ik ook gedaan als ik geen solo-vader was ;)
Veel klapplezier toegewenst!
Een mistachterlicht met afstandsbediening volstaat, hoewel het trekken van een extra draadje van het mistachterlicht naar de stekker ook niet erg veel werk is en naar mijn (ongevraagde) mening een mooiere oplossing is.
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #19 Gepost op: juli 18, 2012, 08:44:17 pm »

Proficiat Bert. Een mistachterlicht met afstandbediening is inderdaad een optie.
Wel moet je opletten dat je aan de afstandbediening kunt zien dat de mistlamp aan is. Ook moet je dan rekening houden met de levensduur van de baterijen in de afstandsbediening.
Een rechtstreeks geschakelde mistlamp zou mijn voorkeur hebben. De Feluka moet dan ook voorzien zijn van een 13 polige stekker aansluiting.
Als op jullie auto een 7 polige stekkerdoos zit dan zul je ook die moeten vervangen. Dit alles zal natuurlijk het eea kosten.

Succes en veel plezier met de Feluka!
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #20 Gepost op: juli 18, 2012, 08:47:13 pm »

Zijn ze is het buitenland echt zo streng op een mist achterlicht?

Heb nog nooit een mistlicht gehad op mm vouwwagens....
Gelogd

bert joosten

  • Gast
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #21 Gepost op: juli 18, 2012, 09:06:34 pm »

heb vandaag mistachterlicht met ab gekocht aangesloten zoals gezecht en poef  :( :( alle verlichtings zekeringer eruit. ga het er gewoon op gokken we blijven voorlopig toch in nederland. en dan zet ik er wel 1 achter die in de toekomst aangesloten gaat worden op een 13 polige stekken. maar dan moet ik die van mijn auto ook gaan vervangen. en de aanhangertjes die ik wel eens leen zijn alle maal 7 polig. word lastige keus. maar daar komen we dan ook wel weer uit hahah eerst maar eens proef camperen. :> en een bier en W: drinen op de nieuwe wagen van het weekend.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #22 Gepost op: juli 19, 2012, 06:27:13 am »

Proficiat je met keuze.
Van mistachterlichten ken ik niets. Bij onze Spacer staat er eentje op met afstandsbediening. Misschien is dat een optie?
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #23 Gepost op: juli 19, 2012, 09:03:49 am »

Ja idd...zou het toch zonde vinden als we een dikke boete krijgen..
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #24 Gepost op: juli 19, 2012, 04:46:47 pm »

Proficiat Bert. Een mistachterlicht met afstandbediening is inderdaad een optie.
Wel moet je opletten dat je aan de afstandbediening kunt zien dat de mistlamp aan is. Ook moet je dan rekening houden met de levensduur van de baterijen in de afstandsbediening.
Een rechtstreeks geschakelde mistlamp zou mijn voorkeur hebben. De Feluka moet dan ook voorzien zijn van een 13 polige stekker aansluiting.
Als op jullie auto een 7 polige stekkerdoos zit dan zul je ook die moeten vervangen. Dit alles zal natuurlijk het eea kosten.

Succes en veel plezier met de Feluka!

ik heb ook een 7 polige stekker op de auto maar wel een mistachterlicht. De wagen heeft zo Alleen geen achteruitrijlamp dat werkt dan niet.  aan de wagen zit een multicon stekker.
Werkt prima!
Gelogd
Adventure Awaits

esentim

  • Gast
Re: keuze tussen holtkamper flyer of holtkamper feluka
« Reactie #25 Gepost op: juli 19, 2012, 10:02:33 pm »

Gefeliciteerd met je goede Fee! :>
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal