Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keukenluifel Astro  (gelezen 2978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dobunl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Anniversary Black
Keukenluifel Astro
« Gepost op: juli 19, 2012, 07:51:27 pm »

Zoals in reacties op andere topics al gemeld heb ik de heren van Atomatent gevraagd een keukenluifel te maken voor mijn vorig model Astro. Ik kook graag overdekt, want ik bepaal graag zelf wat er in mijn pan valt. Tot dusver spande ik een tarp boven de keuken, maar dat was niet optimaal.
We hebben de luifel nu 10 dagen kunnen testen. Conclusie: voldoet prima, in ieder kan ik droog koken en ook behoorlijk beschut.
Er is ook een driehoekscherm bij, dat aan beide kanten aan te ritsen is, maar dat was tot dusver niet nodig.
De wagen staat wat slapjes aan de keukenkant. De tent is er vanaf geweest en de stokken staan nog niet helemaal goed ingesteld.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Keukenluifel Astro
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2012, 08:59:23 pm »

wederom een mooie oplossing door Tom & Mustafa.
ik herken de snit...
veel plezier ermee.....


Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Keukenluifel Astro
« Reactie #2 Gepost op: juli 20, 2012, 06:28:22 am »

Mooi en functioneel meer moet dat niet zijn!
Ik vraag me dan altijd af, wat moet dat kosten? ;)
Gelogd

dobunl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Anniversary Black
Re: Keukenluifel Astro
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2012, 10:09:13 am »

Samen met het aanzeten van ritsen voor een voorwand, erg veel plezier van gehad trouwens, was ik rond 500 euro kwijt. Maar dan heb je ook wat...
Gelogd

dobunl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Anniversary Black
Re: Keukenluifel Astro
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2012, 09:59:36 pm »

Zoals al eerder gemeld staat de wagen wat slapjes aan de keukenzijde. Voor het maken van de kookluifel is de tent van de wagen geweest, mogelijk zit ie er niet helemaal optimaal op. Maar ook het gewicht van de kookluifel kan ertoe bijdragen dat de zijwand wat naar beneden wordt getrokken.
Toen ik de luifel bij Tom en Mustafa ophaalde deden zij al de suggestie om een extra steuntje onder de stang aan de keukenkant te ztten.
In de vakantie was dit een fijn onderwerp om eens over na te denken.
Voor de vakantie had ik op Marktplaats een complete stangenset voor een Astro gezien. Denkend over een ondersteuning bleef die in mijn gedachten.
Afijn, de stangenset heb ik gekocht en vandaag lekker aan het knutselen geweest voor een inklapbare ondersteuning.
Ik heb de U-buis van de keukenkant gebruikt, maar dan omgekeerd; de dwarsstang zit met tiewraps aan het bedframe vast en kan inklappen langs het bedframe. De ogen waarmee de stang normaliter draait langs de achterzijde heb ik opengemaakt en dient nu als ondersteuning van het portaal aan de keukenzijde. Het lijkt wat cryptisch omschreven, maar de foto's maken het hopelijk duidelijk.
PS Op het dak zijn de sporen van de eikenboom waar we onder stonden goed te zien. Geeft een mooi regelmatig patroon. Bleekt er volgend jaar in de zon wel weer uit.
   
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2012, 10:01:37 pm door dobunl »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Keukenluifel Astro
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2012, 08:25:34 pm »

De foto's maken het duidelijk.
Creatieve oplossing!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal