Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Aanschaf vouwwagen  (gelezen 1742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Smolenaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Nog oriënteren
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: februari 20, 2024, 08:24:47 pm »

Ik had ergens gelezen dat sommige campings geen pvc op hun veldje willen vandaar mijn vraag.
Maar een kuipgrondzeil lijkt mij wel wat warmer. Of iets maken met klittenband aan het grondzeil om zodoende de wind o der de vouwwagen tegen te gaan.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: februari 20, 2024, 08:55:11 pm »

Wind kan je voor een groot deel tegen gaan door de slikranden goed neer te leggen en de tent met alle haringen afspannen. Maar ik zou geen voortent zonder inritsbaar kuipzeil meer willen eigenlijk.
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: februari 20, 2024, 09:19:07 pm »

Wij zijn sinds bijna een jaar trotse bezitter van een KeesKampeert, staat snel, niet te groot en toch zee van ruimte, geweldig bed/matras.
Door het ingeritste kuipzeil (wat je gewoon aan de tent vast kunt laten zitten met in/uit klappen)?in combinatie met het door Keeskampeert gebruikte tentdoek is het zeer gerieflijk binnen, met zowel koud, stormachtig en/of regenachtig weer als warm weer.
Veel bagageruimte.

Is ook een mooi licht tentdoek zodat je niet bij wat sombere donkere dag direct lampjes moet hebben om boek te lezen of iets dergelijks, tevens scheelt dat met zonnige dagen warmte in de tent.

Zit dus geen “zithoek” in de wagen, maar ruimte genoeg onder bed voor stoelen en tafel.

Je hebt heel veel mogelijkheden met het opzetten, wat betreft luifels en dergelijke.
En niet te veel extra “stokjes” , uitschuifstangen enzovoort dus echt snel op te zetten.
Wat wij ook waarderen is hij heeft echt nog dat “tent” gevoel.

Dat kuipzeil is op, zover mijn kennis strekt, geen enkele camping een probleem. Soms zijn er leuke natuur campings waar je niet langer dan paar nachten op zelfde plek mag staan, maar is meestal duidelijk aan gegeven.



Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.574
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: februari 20, 2024, 11:07:17 pm »

Er zijn campings waar grondzeil niet is toegestaan, we zijn zelfs met onze de waard om die reden geweigerd op een campind in Zeeland, en dan hebben we het over een oppervlak van 2.5 meter vierkant.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: februari 21, 2024, 12:08:57 am »

Even off-topic, lees net mijn eigen verhaal, in hele stukken tekst staan andere woorden dan ik getypt heb?? Ligt dat aan feit ik op een telefoon typ oid???
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: februari 21, 2024, 07:18:12 am »

Even off-topic, lees net mijn eigen verhaal, in hele stukken tekst staan andere woorden dan ik getypt heb?? Ligt dat aan feit ik op een telefoon typ oid???
Het stukje hierboven zie ik geen rare teksten. Of heb je het verbeterd intussen?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: februari 21, 2024, 08:37:16 am »

Het stukje hierboven zie ik geen rare teksten. Of heb je het verbeterd intussen?

Zal mijn telefoon zijn, want nu ik het terug lees aan de hand van jou opmerking staat het wel goed.
Of heb een nieuwe bril nodig
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: februari 21, 2024, 09:27:38 am »

Er zijn campings waar grondzeil niet is toegestaan, we zijn zelfs met onze de waard om die reden geweigerd op een campind in Zeeland, en dan hebben we het over een oppervlak van 2.5 meter vierkant.
Vreemd dat wil zeggen dat ze tent kamperen helemaal niet toestaan want alle tenten hebben een kuipzeil. Maak er dan gelijk een geasfalteerde camper camping van denk ik dan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: februari 21, 2024, 11:42:13 am »

Zal mijn telefoon zijn, want nu ik het terug lees aan de hand van jou opmerking staat het wel goed.
Of heb een nieuwe bril nodig
Of  W: teveel?  :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: februari 21, 2024, 04:01:46 pm »

Wii hebben 2 vouwwagens, en dus 7 jaar kamperen, vouwwagens met inritsbaar grondzeil gehad. In die 7 jaar hebben we het zeil 2x gebruikt. Bij onze nieuwe vouwwagen hebben we het er dus niet meer bij genomen.  Te veel gesleurd (elke kilo telt en elke opslagruimte ook, we proberen heel efficiënt te reizen, wegens vaak verhuizen).

We hebben met de vaste vloer (vouwwagen met hard deksel) wel een klein stukje 'binnen met vloer ', maar we hebben dus geen grondzeil meer in de voortent en missen het ook niet.

We gebruiken de voortent trouwens als luifel, dus zonder zijwanden/voorwand. We hebben wel een gaatjestapijt.

Als het echt een hele dag regent zitten we dus binnen op de harde vloer en/of maken we een voortent van de luifel. De zij- en Voorwanden nemen we wel altijd mee.

Maar we hebben gelukkig niet vaak regen omdat we altijd naar het zuiden gaan . Enkel als we in Asturië of de westkust zijn hebben we wel eens een dag regen.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.574
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: februari 22, 2024, 01:13:24 am »

Vreemd dat wil zeggen dat ze tent kamperen helemaal niet toestaan want alle tenten hebben een kuipzeil. Maak er dan gelijk een geasfalteerde camper camping van denk ik dan.
En dat heb ik ze ook gezegd, als volgt: 'dit is geen kampeerplaats maar een parkeerplaats', konden ze niet om lachen.....
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Aanschaf vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: februari 22, 2024, 09:33:37 pm »

Grondzeil is meestal geen probleem. Waar campings wel een probleem mee hebben is al dat landbouwplastic, worteldoek, en ander folie wat mensen onder dat grondzeil leggen en dan het liefste zo strak mogelijk. Die twee lagen boven elkaar zorgen er gewoon voor dat alles daaronder verstikt.

Een grondzeil laat in de praktijk wat ruimte.

Groot voordeel van een inritsbaar zeil is idd dat je de wind buiten kunt houden, je droge voeten houdt en, en het maakt je tent echt duidelojk stabieler. Alles namelijk aan elkaar verbonden.  Ik heb ooit in echt extreem noodweer gestaan waarbij dit zijn nut echt bewezen heeft.

Er bestaat 1 wagen met een 123 systeem met een zitje en dat is een camplet. Dat ziet er zo uit



Dat gezegd hebbende.. ik zou inderdaad kiezen voor een wagen waarbij je direct in 1 handeling de tent uitklapt. Zoals de combicamp valley, of  de Keizer weekender, Trigano itenea 3dog, campooz.  Sommige van die wagens hebben een keuken vast aan de achterzijde.  Zelf hou ik daar niet van maar anderen zweren erbij.

Pro's daarvan zijn dat je de keuken altijd kant en klaar hebt en er niet mee hoeft te sjouwen.

Nadeel je zit vast aan wat de fabrikant voor je heeft bedacht en je staat altijd op dezelfde plek te koken en als je alleen een luifel ofzelfs die niet gebruikt is dat dus ook altijd buiten.  Dat laatste vinden sommigen dan juist weer een voordeel.

En het allerlaatste waar.je echt over na moet denken in vergelijk met een caravan (oid) is dat nat inpakken waardeloos is. Voor ons hield dat in dat we uiteindelijk minder snel de vouwwagen pakken dan we eigenlijk zouden willen. 


Zo... heel verhaal.. en dat vanaf mijn telefoon..
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2024, 09:39:04 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal