Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg  (gelezen 47535 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

waiter

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #15 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:08:16 am »

ja dat is echt onbeschoft je werkt bij de politie en dan mag het ineens wel
maar ik heb het ook gehad had een oldtimer en die moest ff van de oprit want de tuin moet bestraat worden en uur later zat er een bon op
wij hebben er een wonen die maakt foto,s van situaties en stuurt ze gelijk naar de gemeente of desbetrefende instantie  :( :(
Hm ik werk zelf voor Justitie, ben ivm mijn werk een bekende voor de politie, maar hier telt dat niet hoor !
Gelogd

muis

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #16 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:29:17 am »

Ach de buren durven dan minder snel (zeg maar gewoon niets) te zeggen.

Bij ons zat er na die twee weken vw op een parkeerplaats een brief van de gemeente op, de tweede keer kregen wij een briefje bezorgd via de post. Wij waren aso bezig, de vw mocht maar 3 dagen staan (klopt niet, bij ons is het 7 dagen volgens de APV) we bezetten een parkeerplaats.
Er stond geen naam onder het briefje, maar wel de verkeerde postcode waardoor we weten dat het "ergens" van de overkant komt. Wij vermoeden dat het de overbuurvrouw is. :( Juffrouw gluur
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:31:57 am »

Ach de buren durven dan minder snel (zeg maar gewoon niets) te zeggen.

Bij ons zat er na die twee weken vw op een parkeerplaats een brief van de gemeente op, de tweede keer kregen wij een briefje bezorgd via de post. Wij waren aso bezig, de vw mocht maar 3 dagen staan (klopt niet, bij ons is het 7 dagen volgens de APV) we bezetten een parkeerplaats.
Er stond geen naam onder het briefje, maar wel de verkeerde postcode waardoor we weten dat het "ergens" van de overkant komt. Wij vermoeden dat het de overbuurvrouw is. :( Juffrouw gluur

pffhhhhhhhhhhhh, hebben die mensen niets anders te doen. ik kwam gisteren natuurlijk terug met de VW, eerste vraag was, ga je weer op vakantie  :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2010, 12:35:05 am »

 :# Zo reageren de anderen gelukkig ook. Naats de overbuurvrouw woont een gezin en hij wilde al een aanhanger of sloop vw plaatsen om haar uit de tent te lokken :# Ach dat mens heeft idd niets beters te doen, zit de hele dag te kijken wat anderen doen en kan zelf niet meer op vakantie.

Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #19 Gepost op: mei 17, 2011, 03:12:46 pm »

Het meteen bellen van officiele instaties vind ik dan vrij vergaand en niet getuige van goed buurman/vrouw schap.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn buuf heeft een meters hoge camper die regelmatig voor haar (en dus ook ons) huis staat. Als ik het echt zat ben vraag ik gewoon even of hij een tijdje een paar vakken verderop kan staan. Nul problemo.
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #20 Gepost op: mei 17, 2011, 09:22:02 pm »

Man-lief werkt ook bij de politie en juist dan vinden wij dat je toch een beetje het "goede" voorbeeld moet geven, misschien stom gezegd hoor maar dat voelen wij zo  :O. Anders krijg je misschien al snel van die opmerkingen van kijk hij mag dat wel zeker....doen we maar niet dus.
 
Bovendien vind ik het ook vervelend voor mijn buren aangezien het hier toch al vaak zoeken is naar een plekkie, En als laatste niet onbelangrijke reden is het feit dat ik gewoon niet goed slaap als ie voor de deur staat :? :?Dan lig ik soort van te waken omdat ik bang ben dat vandalen hem slopen of dat ze hem meenemen,(kan niet zit een goed disselsot op maar toch :I :I)
Kortom 3 dagen is echt wel max zeg maar, het liefst zo kort mogelijk of helemaal niet dan rijden we gepakt naar de stalling, koppelen aan en gaan direct op stap!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #21 Gepost op: mei 17, 2011, 09:26:31 pm »

Paar weken terug hebben ze bij ons gecontroleerd. Paar aanhangers met sticker erop. Eén buurman had hem verplaatst naar een andere parkeerplaats en andere had hem laten staan. De gemeente heeft deze weg laten halen. Hij kan hem ergens weer ophalen kosten 150 euro  :(. Kijk wel uit om onze aanhanger meerdere dagen neer te zetten (3 mag maar doen wij nooit).
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #22 Gepost op: mei 18, 2011, 08:52:16 am »

Tjonge... hier wordt ik helemaal stil van.... Wij wonen in een doodlopend straatje en dit soort dingen nog nooit mee gemaakt. Ook moet ik bekennen dat wij een oprit hebben en daar kan én de auto én de vw op dus kunnen ze niet zeuren dat we een plek bezet houden.
Gelogd
Jevipro

nikkel1964

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #23 Gepost op: mei 18, 2011, 10:15:25 am »

off topic: klopt het nou dat er in deze discussie een hele reeks reacties mist?? Ik heb gister ook in dit topic gereageerd (of iig een topic met hetzelfde onderwerp) en die reacties zijn nergens meer te vinden. Als ik kijk onder "mijn profiel" en dan naar mijn berichten dan staan ze daar ook niet meer tussen.  :N

Is er iets fout gegaan?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #24 Gepost op: mei 18, 2011, 11:14:39 am »

off topic: klopt het nou dat er in deze discussie een hele reeks reacties mist?? Ik heb gister ook in dit topic gereageerd (of iig een topic met hetzelfde onderwerp) en die reacties zijn nergens meer te vinden. Als ik kijk onder "mijn profiel" en dan naar mijn berichten dan staan ze daar ook niet meer tussen.  :N

Is er iets fout gegaan?
Sorry, dat had ik hier nog niet neergezet. Het klopt dat er een deel mist, die stonden in het topic met de lijst. Ik heb de aanvullingen in de lijst gezet en daarna de berichten verwijderd.
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re:discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #25 Gepost op: mei 18, 2011, 12:12:51 pm »

ik vind dat hij er wel even mag staan! de meesten hier hebben 2 auto`s wij maar 1 dan moeten ze niet zeuren over een weekje e vouwwagen voor de deur!
doen ze gelukkig ook niet :W
Gelogd

faba

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #26 Gepost op: maart 02, 2012, 12:01:35 am »

OK, geen reacties sinds lange tijd op dit topic... Als nieuw lid en Belg  :#,
Even toevoegen dat wij hier onze aanhangwagen maximaal 24 uur op straat mogen laten staan. Dat hangt niet af, zoals blijkbaar bij de Nederlanders van de gemeente, maar dat is een verkeersovertreding die opgenomen werd in de gewone wegcode. KB 1/12/1975 art 27.5.1 beperkte parkeertijd van motorvoertuigen die niet rijvaardig zijn en aanhangwagens.
Wel vervelend natuurlijk voor ?ensen die niet over een eigen oprit beschikken en redelijk wat laadtijd nodig hebben bij vertrek of die wacht op goed weer na terugkomst om bij iemand anders hun natte VW te gaan uitklappen  :(
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #27 Gepost op: maart 02, 2012, 01:25:41 am »

Wel vervelend natuurlijk voor ?ensen die niet over een eigen oprit beschikken en redelijk wat laadtijd nodig hebben

Ik kan daaraan wat betreft die eigen oprit toevoegen dat een oprit zich in 9 van de 10 gevallen bevindt op grond die in het bestemmingsplan van de gemeente als "tuin" omschreven is. Het kan in Nederland voorkomen dat het vanwege het bestemmingsplan expliciet verboden is dat de grond die als "tuin" wordt aangeduid, gebruikt wordt voor de stalling of opslag van een cara*kuch*. 

Dat betekent dat in het geval van een cara*kuch*, je na of voor die paar dagen dat je op de weg mag staan, strikt genomen ook niet mag stallen op eigen terrein.

In sommige gemeenten wordt het zo omschreven dat het niet toegestaan is de tuin als "standplaats voor een kampeermiddel" te gebruiken, waarbij een kampeermiddel dan omschreven is als iets is dat kan worden gebruikt   (dus niet: wordt gebruikt) als nachtverblijf.

En ook dan heeft de klapperaar dan een voordeel, want een ingeklapte klapper kan evenals een ingepakte tent niet gebruikt worden als nachtverblijf.  :#  :K

Let wel. Dit soort regels verschilt per gemeente. In sommige gemeenten is het zelfs uitdrukkelijk toegestaan om één object te stallen, zolang duidelijk sprake is van stalling/opslag.

Het bestemmingsplan vind je vaak op de site van je gemeente of op http://www.ruimtelijkeplannen.nl
Gelogd

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #28 Gepost op: maart 02, 2012, 08:04:41 am »

We hebben hier ook al een hele lijst met plaatsen en het aantal dagen per plaats.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4198.0.html
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #29 Gepost op: maart 02, 2012, 09:03:04 am »

Voeg er nog maar een paar toe:

Nijmegen,Malden,Weurt,Beuningen,Wijchen: 3 dagen
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal