Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: voor het eerst opgezet  (gelezen 6793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
voor het eerst opgezet
« Gepost op: maart 31, 2016, 09:06:53 pm »

Vanmiddag dan eindelijk de livingstone op kunnen zetten. Viel niet tegen. Was alleen in begin ff zeuren maar we ontdekte al snel dat de rits aan de achterkant niet vast zat waardoor hij steeds doorklapte :** we hebben hem helemaal uitgezogen en nagelopen en de binnentent en matras hoes ligt nu in de wasmachine. De keuken en wagenbak is lekker uitgesopt dus de wagen voelt nu wel van mij. Helaas was de vlek alleen groter dan we dachten en niet meer waterdicht op dat punt. We hebben aart kok benaderd maar er moet dus een nieuw stuk ingenaaid worden. We krijgen zsm een offerte hiervan.  Hopelijk valt dat mee. Dat was toch even een domper op onze aankoop aangezien de vorige eigenaar vertelde dat hij ondanks de vlek  wel waterdicht was. Maar goed hopelijk komen we hierover uit met de vorige eigenaar en valt de offerte mee.
Het inklappen ging ook goed en de voortent luifel hebben we eraan laten zitten en mee ingeklapt en we waren best trots op onze net opgevouwen wagen. Morgen onze opdekmatras erbij leggen kijken of hij dan nog steeds dicht kan.. ik denk het wel.

Ik had alleen een vraag. De luifelstokken zet je vast dmv een scheerlijn... maak je deze vast aan dat lusje wat aan de tentdoek hangt of plaatsen jullie die gewoon over het puntje vd tentstok??
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2016, 09:45:13 pm »

Ik heb ze vastgemaakt aan het lusje. Je hoeft er dan nooit naar te zoeken en kunt dan bij het inklappen als je de luifel over de tent klapt, de scheerlijnen gebruiken om aan de achterkant van de wagen de luifel glad en strak over de tent heen te trekken.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2016, 09:51:34 pm »

dat dacht ik al dat die lusjes daarvoor bestemd waren.. doen jullie ook altijd al jullie ramen dicht bij inklappen??? ik vind tijdens kamperen open leuker maar weet niet of je dat bij elke keer klappen open en dichtmaakt. Op het grote zijraam zat ook een vet achtige substantie. ik ben dat nu aan het afpoetsen met een droge doek. ik denk dat het een restant impregneer oid is. het zit nml ook her en der op de kleine raampjes maar het oogte niet als vette vingers of een spray oid. weten jullie of er reinigingsmiddelen zijn voor deze wanden? met droog oppoetsen lukt het wel hoor maar is best nog wel even een klusje. en misschien bestaat er een speciale tent schoonmaakspulletje waarmee ik nog wat kleine vlekjes weg kan werken? ( bijv witte vouwstreepjes)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2016, 09:57:32 pm »

Voor de ramen:
Microvezel vaatdoekje met zo heet mogelijk water. Water 10 min laten koken, OF ALS JE DAT NIET NODIG VIND DAN DOE JE HET LEKKER NIET.:):):):):) Doekje niet te nat.  Ze worden weer glashelder!

Ik zou geen poetsmiddel gebruiken.  Ik denk dat het meeste wel wegtrekt als je hem gaat gebruiken  :J
Gelogd

Spokey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Baco 4000
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2016, 09:59:28 pm »

Is het geen hars? Ik zou ook geen poetsmiddel gebruiken, ook niet te veel boenen en anders eventueel navragen bij Aart Kok.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2016, 10:00:22 pm »

oke ga ik proberen van het weekend dan zetten we hem weer op nml.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2016, 10:02:33 pm »

nee het leek in eerste instantie op vieze vingers. zo zag het eruit maar na grondige inspectie vonden we het bijna overal dus ik denk echt een impregneer oid. zonnebrandcreme oid zit na mijn idee niet aan de binnen kant achterin je slaapcabine. maar met droog oppoetsen gaat het ook wel weg hoor maar tis wel een werkje.. maar misschien dat het met heet water en microvezel sneller gaat. iemand een idee wat kleine witte streepjes kunnen zijn ( lijkt op vouwlijntjes,,, kalk??) als je net eigenaar bent van een wagen ben je er erg zuinig op he en wil je hem zo spik en span mogelijk hebben. weet dat lang niet alle vlekjes weg zullen gaan en dat hoeft ook niet maar ja wat weg kan mag weg... en nee ik gebruik geen schoonmaakmiddelen.. de vlek bewijst dat de tent daar echt niet tegen kan
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2016, 10:04:35 pm door linda75 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2016, 10:24:22 pm »

Als je de link volgt van de quote die ik geplaatst heb kom je in een topic over hetzelfde probleem.  Sannie75 had hetzelfde, zij heeft bovenstaande tip gebruikt en dat werkte super :J
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2016, 10:29:06 pm »

Als je de link volgt van de quote die ik geplaatst heb kom je in een topic over hetzelfde probleem.  Sannie75 had hetzelfde, zij heeft bovenstaande tip gebruikt en dat werkte super :J

Inderdaad !!! :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #9 Gepost op: maart 31, 2016, 10:29:28 pm »

Voor de ramen:
Ik zou geen poetsmiddel gebruiken.  Ik denk dat het meeste wel wegtrekt als je hem gaat gebruiken  :J


Wilma hier staat de link niet bij! Ik bedoel bij het citaat van Dammetje!
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2016, 10:31:42 pm door herowebe »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #10 Gepost op: maart 31, 2016, 10:35:22 pm »

Als je op de tekst: citaat van: Dammetje..... klikt kom je in het topic
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #11 Gepost op: maart 31, 2016, 11:36:54 pm »

Top ...tnx   de ramen krijgen we dus wel schoon en ik denk de witte vlekjes ook wel .is ws kalk oid van schoonmaken met lauw water. Vh weekend maar met de gekookte water aan de gang :>  wat is dit toch een fijn forum
Gelogd

muis

  • Gast
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #12 Gepost op: april 01, 2016, 12:13:07 am »

Met water kan nooit kwaad maar pas op dat je niet te hard gaat boenen want dan kun je het doek "verpoetsen" waardoor het doek lichter kan worden
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2016, 12:24:19 pm »

de ramen zijn schoon!!! helemaal leuk... de matrashoesen en binnentent zijn gewassen en gestreken en weer gemonteerd en de tent hebben we nu van de wagen afgehaald en laten we zsm repareren. Manlief is nog bezig in de keuken voor extra elektrapuntjes maar zo langzamerhand komt er schort in. Ik zat een beetje met de keuken.. waar laat ik mijn pannen en mijn borden en mijn kopjes. etcetc. hadden al een extra plank bedacht in het linker kastje maar dan wel een systeem dat je nog bij je gasfles kan maar gelukkig zie ik dat de kopjes en de borden ook in de laadjes passen qua breedte en hoogte dus we hebben weer wat meer mogelijheden. Hoe hebben jullie de keuken ingericht???  verder heeft manlief een mooi systeem gemaakt voor de borgpennetjes want ik zie die al verdwijnen.. 2 van die losse kleine pennetjes ben je natuurlijk zo kwijt... kortom we zijn lekker aan het knutsen.. helaas regent het nu dus weer snel ingepakt en in de garage verder.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: voor het eerst opgezet
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2016, 11:04:11 pm »


Verder heeft manlief een mooi systeem gemaakt voor de borgpennetjes want ik zie die al verdwijnen.. 2 van die losse kleine pennetjes ben je natuurlijk zo kwijt...
Touwtje er aan?
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal