Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuken buiten plaatsen  (gelezen 5534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Keuken buiten plaatsen
« Gepost op: mei 16, 2013, 12:53:55 am »

Wij waren het gewoon om buiten de tent te koken als we met de tent op pad gingen. Nu hebben we een grote keuken en willen we deze nog steeds niet in de tent hebben. Afgelopen weekend stond de keuken onder de luifel, maar omdat we geen zijwanden hebben werd het blok nat. Zijn er covers voor de keuken zoals voor bijvoorbeeld een bbq? Of zijn er andere oplossingen?
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2013, 07:10:12 am »

Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dit oplossen. Tijdens het afgelopen klapweekend hadden wij ook wateroverlast in het keukentje.
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango game drive
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2013, 07:12:03 am »

Campinggaz heeft een serie barbecue (buitenkeuken) hoezen. Zijn zo terug te vinden op het internet en bij veel winkels te koop.
Nadeel is wel dat je als koelkast in de keuken staat deze niet meer goed ventileerd en koelt.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: mei 16, 2013, 08:00:59 am »

@TallGuy: is het niet handiger dan om voor 1 kant een luifelzijwand aan te schaffen?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2013, 08:39:46 am »

Ten eerste koop je de luifelwand in een set van twee. Ten tweede is zo'n zakdoek (meer is het niet) behoorlijk aan de prijs. Ten derde willen we de keuken ook niet onder de luifel, maar ergens aande zijkant. Koken doen we dan onder een tarpje, sta je nog beetje droog. Maar bij stevige wind wordt de keuken nog steeds nat.

Zo'n campingaz ding ga ik naar kijken, hebben geen doorloopkeuken dus dat is geen probleem.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2013, 08:47:54 am »

Als je vroeger, toen jullie nog met de tent gingen kamperen, niet nat werd als je buiten stond te koken gebruik je toch gewoon hetzelfde systeem  I:
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2013, 08:51:43 am »


Het was niet zo erg als dit nat werd:



Kleppie dicht... No problem.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2013, 08:54:31 am »

Ten eerste koop je de luifelwand in een set van twee. Ten tweede is zo'n zakdoek (meer is het niet) behoorlijk aan de prijs. Ten derde willen we de keuken ook niet onder de luifel, maar ergens aande zijkant. Koken doen we dan onder een tarpje, sta je nog beetje droog. Maar bij stevige wind wordt de keuken nog steeds nat.


Ok, ik dacht dat je de zijwanden ook los kon kopen en heb geen idee van de prijzen omdat het bij ons in de totale deal erbij zat. En als je de keuken daar ook niet wilt plaatsen is dat inderdaad niet de oplossing.

Misschien toch eens kijken of je ergens een hoes kunt vinden. Misschien bij Kwantum/Leen Bakker of zo een hoes die je over een deel van je loungeset kunt doen, die zijn er in heel veel maten, wie weet zit daar een goede maat tussen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

villeke

  • Gast
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #8 Gepost op: mei 16, 2013, 09:00:54 am »

Wij waren het gewoon om buiten de tent te koken als we met de tent op pad gingen. Nu hebben we een grote keuken en willen we deze nog steeds niet in de tent hebben. Afgelopen weekend stond de keuken onder de luifel, maar omdat we geen zijwanden hebben werd het blok nat. Zijn er covers voor de keuken zoals voor bijvoorbeeld een bbq? Of zijn er andere oplossingen?

Ander oplossing: lekker uit eten gaan  :# :# W:

On topic: er zijn vast wel eenvoudige wc tentjes die je als kooktentje kunt gebruiken. Misschien is dat wat
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #9 Gepost op: mei 16, 2013, 09:04:15 am »

Toen wij de wagen aanschaften zaten we met hetzelfde "probleem". Daarbij komt nog dat we met de tent koken op een Coleman (424 en eventueel 442), die dingen vind ik heel prettig in gebruik en ik wilde liever niet de stap terug naar butagas of propaan maken. Uiteindelijk was voor ons de oplossing heel simpel, we hebben de wagen zonder keuken besteld.

Het enige is dat je nu, net als met de tent, even je potten, pannen, kooktoestel en ingrediƫnten moet organiseren voordat je aan de gang kan. Op vakantie vinden we het niet zo erg dat niet alles met maximale efficiƫntie voor het grijpen ligt, het is geen aangenomen werk. Voor onderweg zie ik wel het voordeel van de "bermkeuken", dat kunnen wij dus niet. Als ik een disselbak geplaatst heb ga ik daarop nog wel iets vinden!

Dan iets meer on-topic:
Volgens mij kan je bij Esvo in Volendam reststukken bysonil kopen, wellicht dat je daar een mooie hoes mee kunt maken?

edit: typo
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Keuken buiten plaatsen
« Reactie #11 Gepost op: mei 16, 2013, 02:20:54 pm »

Wij hebben de keuken wel in de voortent staan.
Maar onderweg bij een overnachting staat deze ook buiten!
We hebben een mooie grijze hoes gevonden bij Blokker, die bedoeld is voor zo'n buitenkeuken in de tuin, deze past over de gehele keuken tot aan de grond! Wellicht past deze ook over jullie keuken!! Het is een mooie stevige gepolsterde hoes.
En het kost ook nog niet eens zoveel!
Ik heb er helaas geen foto van.

Ps Het is net zoiets als op bovenstaande link!
« Laatst bewerkt op: mei 16, 2013, 02:22:40 pm door herowebe »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal