Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)  (gelezen 13402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #15 Gepost op: juni 30, 2020, 12:21:35 pm »

wij hebben deze een paar keer gebruikt (ook voor meedere dagen); https://www.campingvuedulac.com/
even van de route af, maar wel een relaxte camping. Wij reden standaard gemiddeld 70km/u (incl stops/files etc), dat je 130 mag in Frankrijk maakt soms een hoop goed.
Gelogd
live life outdoors

General

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Texas de Luxe uit 1732
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #16 Gepost op: juli 01, 2020, 11:23:54 am »

Allen bedankt voor het meedenken.
Ik zie dat menigeen op een camping toch de klapper opent maar dat is niet onze bedoeling.
Ook zie ik dat jullie soms flink van de route afwijken maar ik wil de uren in de auto zo kort mogelijk houden vanwege de kinderen op de achterbank.
Maar.... ik ben flink wijzer geworden!
Jullie hebben me laten denken en afwegen.
Vaak heb ik nog gedacht dat het wellicht toch de moeite waard is om in één ruk door te rijden, maar met de opsomming van de vele adviezen ben ik er toch uitgekomen;

Village Motel in Tournus: bij de familiekamer parkeer je de vouwwagen voor de deur. Aan de andere kant is een klein terras en een zwembad. Op loopafstand van het stadje en een supermarkt.
Dank je Miirjam, zoiets is inderdaad iets wat ik zoek.  WW
Ik heb daarom ook zojuist een overnachting bij ze geboekt.

Nu nog iets soortgelijks voor de terugweg vinden.
Als ik de afstanden/tijden zo eens bekijk moet ik die overnachting zoeken in de omgeving Nancy of Metz.
Iemand een goede tip of ervaring in deze regio?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #17 Gepost op: juli 01, 2020, 12:28:55 pm »

voor ons ook hier de B&B Hotels, direct naast de snelweg met voldoende eetgelegenheden  :P
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #18 Gepost op: juli 01, 2020, 01:14:58 pm »

voor ons ook hier de B&B Hotels, direct naast de snelweg met voldoende eetgelegenheden  :)14]
Waarom niet de kyte-s uitklappen?
Wij pakken altijd een camping.
Rond 15.00 a 16.00 stoppen en de volgende dag rond 9.00 weer weg.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #19 Gepost op: juli 01, 2020, 01:22:17 pm »

...
Nu nog iets soortgelijks voor de terugweg vinden.
...
Waarom niet hetzelfde hotel? Je moet eerst de boel nog inklappen dus heel vroeg weg lukt waarschijnlijk toch niet, iets korter rijden is dan juist fijner lijkt me. De tweede reisdag kun je wel vroeg weg.

De terugweg deden wij overigens vaak wel in 1 keer (als de vakantie voorbij is wil men hier ook zo snel mogelijk weer thuis zijn :)3]). Eerst rustig ontbijten en op ons gemakje de boel inpakken, vast e.e.a. schoonmaken etc. De kinderen vermaken zich ondertussen in het zwembad en raken wat energie kwijt. Dan nog even een cappuccino met een broodje op het terras, zelf ook een frisse duik nemen en op pad. Je rijdt dan een beetje achter de drukte aan. ‘s avonds, na het eten, wordt het helemaal rustig en kun je flink kilometers maken. Bij thuiskomst direct het eigen bed in dus laat aankomen is niet erg.
 
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #20 Gepost op: juli 01, 2020, 01:33:43 pm »

Waarom niet de kyte-s uitklappen?
Wij pakken altijd een camping.
Rond 15.00 a 16.00 stoppen en de volgende dag rond 9.00 weer weg.

we proberen 1.000km te rijden de eerste dag
voor paar tientjes meer, auto parkeren, douchen, hapje eten en een hotelbed in
geen gedoe met uitklappen en smorgens weer in
Gelogd

General

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Texas de Luxe uit 1732
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #21 Gepost op: juli 01, 2020, 01:44:08 pm »

Waarom niet hetzelfde hotel? Je moet eerst de boel nog inklappen dus heel vroeg weg lukt waarschijnlijk toch niet, iets korter rijden is dan juist fijner lijkt me. De tweede reisdag kun je wel vroeg weg.

De terugweg deden wij overigens vaak wel in 1 keer (als de vakantie voorbij is wil men hier ook zo snel mogelijk weer thuis zijn :)3]). Eerst rustig ontbijten en op ons gemakje de boel inpakken, vast e.e.a. schoonmaken etc. De kinderen vermaken zich ondertussen in het zwembad en raken wat energie kwijt. Dan nog even een cappuccino met een broodje op het terras, zelf ook een frisse duik nemen en op pad. Je rijdt dan een beetje achter de drukte aan. ‘s avonds, na het eten, wordt het helemaal rustig en kun je flink kilometers maken. Bij thuiskomst direct het eigen bed in dus laat aankomen is niet erg.
Ik hoop juist dag 2 van de terugweg op tijd thuis te zijn zodat we alles weer een beetje in orde kunnen maken (uitpakken, luchten, etc..)
Dag 1 willen we dus alweer het grootste gedeelte van de reis er op hebben zitten.

Voorheen reden we ook altijd in één keer door naar huis maar daar willen we nu juist vanaf stappen.
Mocht het dit jaar niet bevallen dan kunnen we de volgende keer natuurlijk gewoon weer als vanouds in één ruk doorrijden.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #22 Gepost op: juli 01, 2020, 01:53:29 pm »

Houd er wel rekening mee dat een natte/vochtige tent niet te lang ingeklapt kan blijven zitten. Zeker met warm weer (waarop we toch weer hopen) kan dit ervoor zorgen dat het weer in je tent slaat. Wij houden als richtlijn 24 uur aan.

Het wordt voor ons dus of in 1 dag naar huis en dan de volgende ochtend aan de schoonmaak, of 2 nachten in een chambre d'hôtes waarbij we alles drogen, luchten, voorzien van schoonbeddengoed etc.

Ach, misschien nog een aardige tip: wij laten op de eerste dag altijd de boodschappen bezorgen. We zijn dan toch de hele dag thuis en dan heb je meteen weer verse spullen in huis.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Nobody

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Ben opzoek naar de eerste
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #23 Gepost op: juli 01, 2020, 03:18:30 pm »

Ik kan u niet adviseren mbt een hotel of camping als tussen stop. Ook wij gaan naar anduze vanuit regio Rotterdam. We doen dit ook in 1 keer. We hebben het geluk dat we beide rijden en beide wissel diensten gewend zijn. Dat schakelen gaat als een normale nachtdienst.
Ik lees wel mee want misschien dat ik toch ik verander van gedachte.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #24 Gepost op: juli 01, 2020, 03:27:10 pm »

Voor de terugweg ligt het er ook maar net aan of je de wagen thuis nog kan opzetten. Dat lukt ons zelfs in de garage (alleen de wagentent) of op de oprit (met voortent). Vorig jaar voorspelden ze noodweer op onze reisdag en de nacht ervoor. Toen zijn we rond vier uur van de camping vertrokken, naar Beaune gereden (de overnachting van de heenweg). Onderweg enorm slecht weer, dus goed dat we gegaan zijn want nu bleef alles droog. Nachtje heerlijk slapen in hotel en dag erop weer naar huis. Dit jaar doen we het weer zo, mijn ouders gaan mee en zij willen niet in 1 keer rijden.
Ook een optie: alles inklappen en de laatste nacht in een tentje gaan liggen. Die staan bij ons toch al vanwege de kinderen. Twee kleine tentjes passen in de auto, dus dan gaat de vouwwagen al helemaal dicht de avond voor vertrek. Afbreken gaat van tentjes kan ik prima in het donker en dan kan je echt vroeg van de camping weg en in 1 ruk naar huis.

Tip voor Nancy/Metz heb ik niet. Ik weet wel dat er in Arlon (maar dat is dan echt nog een stukkie verder) een van der valk praktisch aan de snelweg zit. Die schijnt ook goed te zijn.
Gelogd

MHarst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2010
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #25 Gepost op: juli 01, 2020, 05:32:18 pm »

Wij boeken op de terugweg een chalet op camping Porte des Vosges in Bulgneville.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Clovis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S limited edition
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #26 Gepost op: juli 01, 2020, 07:54:02 pm »

Wij hebben dan al een aantal keer overnacht bij een Airbnb in Bulgnéville. Perfecte reisafstand voor ons als tussenstop, heel dichtbij de snelweg, op eigen terrein een privé appartement achter in de tuin waar je de vouwwagen veilig voor de deur kunt zetten. Volgende ochtend ff naar bakker in het dorp en na ontbijt vertrekken.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #27 Gepost op: juli 04, 2020, 02:02:46 am »

Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

BertBergen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 4x4
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #28 Gepost op: juli 04, 2020, 09:51:47 am »

Wij hebben vorig jaar overnacht in hotel Premiere Class Metz Nord, Semecourt.
Dit is een eenvoudig en goed betaalbaar hotel, hotel ligt niet ver van de Route Soleil.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #29 Gepost op: september 04, 2020, 08:28:51 pm »

Snap dat jullie geen camping zoeken. Kijk dan niet naar https://www.camping-frankrijk.nl/camping/villers-les-nancy/brabois/. Na 3x de meest waardeloze soort NL-se pensionado's getroffen te hebben komen wij hier niet weer. Maar dat ligt niet aan de camping.

Alternatief: https://www.camping-frankrijk.nl/camping/langres/navarre/. Op loopafstand meerder restaurants.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal