Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: stroom aansluiten in de vw  (gelezen 4351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
stroom aansluiten in de vw
« Gepost op: februari 21, 2010, 07:21:21 pm »

de volgende vraag hoe doen jullie dat
om stroom te krijgen in en om de wagen hebben jullie een vaste stroom aansluiting in de wagen of lopen jullie te stoeien met en verlengsnoer ergens hangen
wil zelf een vast stekker zo als een caravan in de wagen maken en daar vandaan  werken
en dat wil ik doen om de draden zo veel mogelijk weg te werken en niet over de vloer onder de tent of dergelijke
graag u meening of ideeen hier over
mvg caspar :zw
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.410
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:stroom aansluiten in de vw
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2010, 07:46:03 pm »

Er zijn er velen die het zo doen als ik gewoon een lange haspel.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2475.0.html

Dus ik heb gewoon een haspel en een drieweg verdeel stekker erbij.
Zit wel elke keer te denken kom ik ga er vaste stopcontacten in maken maar dat heeft nu geen zin meer.
Als ik een goede snellere wagen tegen kom ga ik die kopen en kan dus de oude weg.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.668
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:stroom aansluiten in de vw
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2010, 07:57:47 am »

Wij hebben gewoon een bos snoer (30 meter) zonder haspel en daar een 3-weg stekker aan. Werkt prima. Wij gebruiken de stroom altijd aan de voorkant van de voortent, een vaste aansluiting in de wagen veranderd het probleem nauwelijks: dan nog moeten we met een snoer naar de voorkant van de voortent. (Misschien een optie om een wandcontactdoos in de voortent in te bouwen ::))
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

  • Gast
Re:stroom aansluiten in de vw
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2010, 11:17:57 am »

ik leg idd ook gewoon een los snoer neer. Het teveel aan snoer ligt onder de wagen, en er gaan één snoer met daaraan stekkerdoos van onder de wagen uit naar de keuken. Daar gebruik ik alleen de stroom voor de waterkoker, tel oplader, kachel, etc.
Als de dvd-speler aan gaat (met regen, bijna nooit dus :)) leg ik tijdelijk een apart verlengsnoertje neer.
Gelogd

gertjan

  • Gast
Re:stroom aansluiten in de vw
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2010, 02:46:03 pm »

Gewoon zo gedaan, let wel is wel een heel werkje met al die gaten in het staal...
Vaste aansluiting voor de voeding, één aan de buitenzijde voor de tent van de mannen en diversen stopcontacten, geschakeld voor de verlichting of gewoon als voeding.

Gelogd

waiter

  • Gast
Re:stroom aansluiten in de vw
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2010, 04:52:59 am »

Ik heb gewoon 1 verlengkabel, vanaf daar zet ik van die goedekope tuinstroomvoorzieningspaaltjes met dubbele stopcontacten neer. 1tje buiten onder de luifel, 2 in de voortent en 1 in het slaapgedeelte en dat voldoet perfect aan de vraag   :J

Voordeel is van dat spul dat het regenbestendig is, ik zal er nog een plaatje bijzoeken.

Ik weet nog wel dat ik ze bij de action had gekocht voor 3 euro per stuk en er zit een kabel van 5 meter aan. Ze hebben een spitse punt die je zo in de grond duwt en daar zitten 2 stopcontacten op. Wellicht weet je het zo, ik kan het plaatje effe niet zo snel vinden.



Jawel toch een plaatje gevonden  :#

« Laatst bewerkt op: juli 31, 2010, 04:57:58 am door waiter »
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: stroom aansluiten in de vw
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2015, 11:24:12 pm »

Nog iemand nieuwe foto's of ideeën voor het aanleggen van stroom in een vouwwagen.......
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: stroom aansluiten in de vw
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2015, 12:14:39 am »

Het is niet nodig om in 4 verschillende topic's excact dezelfde vraag te stellen. 1 post is genoeg want dan staat de vraag in de lijst ongelezen berichten bij elk forum-lid.

Kijk efkes in welke van de 4 topics ik antwoord gegeven heb op jouw vraag
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal