Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Base Kitchen (limited edition)  (gelezen 28255 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Base Kitchen (limited edition)
« Gepost op: mei 17, 2014, 08:54:10 pm »

Om onze Cocoon (limited edition 2014) ook van een limited keuken te voorzien, zijn we zelf aan de slag gegaan.
Ten eerste om wat te besparen, maar ook omdat wij zeer tevreden zijn over onze campingkoelkast, en deze niet in de base kitchen van Holtkamper schijnt te passen.
Bij www.koffersenkisten.nl de defender KA74 besteld. Vervolgens een frame ontworpen voor de bevestiging op de dissel, waarbij de keuken over het frame naar links (of rechts) geschoven kan worden. Met een beetje mazzel heb ik het frame de maandag voor het hemelvaartweekend in huis (thermisch verzonken), en kan de keuken dan gemonteerd worden. De tekening van het frame heb ik bijgevoegd, foto's volgen, net als het frame zelf.
Dan op zoek naar een keukenblad, is een gelamineerd eiken blad geworden. Bij de Wit een hele berg spullen besteld, waaronder een kookplaatje en zo kon ik vorig weekend van start.

Om het blad in de aluminium bak te bevestigen heb ik gekozen om alleen te lijmen, in plaats van popnagelen of bouten ivm waterdichtheid. Ik ben benieuwd of de lijm (polymax van bizon) het houdt. Iemand hier ervaring mee?

Vervolgens het houten blad op maat gemaakt, en de luikjes pas gemaakt en gefreesd. Afgelopen week toch maar een 9mm betonplex plaat besteld voor de versteviging van de bodem, ondanks het extra gewicht. Is er iemand die weet wat de standaard keukens wegen (inclusief stalen frame met wielen) in verband met de kogeldruk?

Vandaag de boel zo goed als pas gemaakt, en de CEE doorvoer en 12 volt voor onderweg door het aluminium geboord en gezaagd.
Morgen nog een stukje tenttapijt als bodem op maat maken. Blijft over komende week de houten onderdelen te behandelen: zal ik oliën of lakken wat wordt het advies? Olie lijkt mij mooier, lak gevoelsmatig duurzamer, wie kan mij op weg helpen?

In geval van lakken wordt het een hele toer om de boel voor hemelvaart gebruiksklaar te krijgen. Waarschijnlijk kan ik tijdens het weekend de boel nog afmonteren, en de electra aanbrengen. Het viel overigens nog niet mee om een dubbel inbouw stopcontact met klepjes te krijgen, maar ook dat is gelukt.



Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2014, 09:23:56 pm »

Dat ziet er goed uit zeg!! Chapeau hoor! :K
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2014, 09:31:22 pm »

Ziet er al heel limited uit!
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2014, 09:32:04 pm »

Erg mooi!
Inspiratie voor mijn plan!
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2014, 09:33:23 pm »

Ziet er al heel limited uit!

Daarom is hij ook limited, ik maak er maar één :)
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2014, 09:33:51 pm »

Waar is het gat linksboven eigenlijk voor?
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2014, 09:35:49 pm »

Mooi werk. Staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2014, 09:40:17 pm »

Het gat linksboven is voor het dubbele stopcontact.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2014, 07:46:27 am »

Mooi gemaakt man. TOP!! Zo'n plan had ik ook, wist al precies wat ik nodig had. Tot we een nieuwe Cocoon kochten met basekitchen. Ik dubde nog om zelf een keuken te maken, maar mijn wederhelft had daar net iets te weinig vertrouwen in. Dus een nieuwe. OLie is mooier op hout dan lak. Maar ik denk dat goede lak duurzamer is dan olie. Als er druppels water op liggen gaan die op den duur toch intrekken en krijg je vlekken en dat wil je niet. Je kunt het blad ook nog ondersteunen door verticale latjes hier en daar te plaatsen Dan is lijmen prima te doen denk ik. wat kogeldruk betreft zou ik me niet te druk maken, HK plaatst de keuken ook gewoon op de dissel zonder aanpassingen. En wat te denken van fietsen op de dissel.
Overigens ben ik nog wel op zoek naar een betaalbare alu kist. Ik vond tegen de 500 euro nog best wel een bedrag. Wil nog een (dissel)bak achter op de Cocoon maken op een trailerhitch. Maar dat is een project voor komende winter.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2014, 10:14:25 pm »

En het is lak geworden, eind van de middag de bovenkanten voor de 2de keer gedaan, zo direct de onderkant. Morgen laag drie, en dan kan het mooi uitharden tot het weekend.

Gisteren nog even met de staalboer gebeld of het frame al na de verzinkerij was (die hebben een week doorlooptijd dus dat zou net passen voor hemelvaart). Eerst even schrikken omdat het frame nog net niet klaar was, maar uiteindelijk afgesproken dat het frame eerst onbehandeld mee gaat op hemelvaart (dat moet je niet lezen zoals het er staat.. :?). Daarna kunnen er eventueel nog wat aanpassingen gedaan worden, en heeft hij tot begin juli de tijd om het af te ronden.
Dus hieronder de foto's van het vandaag opgehaalde frame. Eerst de kokers welke met klemmen op de dissen worden bevestigd, daarna het frame er schuivend op, en als laatste de alu box, welke mooi past. Kan ik zo direct weer tevreden lakken!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2014, 05:47:09 am »

Ziet er nog steeds goed uit. Maar hoe ver kan de keuken nu verschuiven?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PetraL

  • Gast
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2014, 02:42:26 pm »

Wauw!!!! Dat is veruit de mooiste!
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2014, 08:36:44 pm »

Ziet er nog steeds goed uit. Maar hoe ver kan de keuken nu verschuiven?

Het geheel kan een dikke 20cm naar links of naar rechts. Dat leek mij voldoende om te voorkomen dat de klep tegen de luifel komt.
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #13 Gepost op: mei 25, 2014, 07:49:26 pm »

De vakantie nadert, dus gister en vandaag voorlopig de laatste hand aan de keuken. De gasfleshouders van De Wit waren gistermorgen net op tijd binnen om gemonteerd te worden, die net als andere onderdelen nu één keuken zijn geworden.
Zie de foto's voor het resultaat.
Enig probleem is nog dat ik geen 12 volt in de door Holtkamper aangebrachte stekker heb. Dat zal wel aan de auto liggen, maar weet iemand of holtkamper de 9 'permanente stroom', of de 10 'plus geschakeld via contactslot' gebruikt voor deze aansluiting?

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Base Kitchen (limited edition)
« Reactie #14 Gepost op: mei 25, 2014, 07:53:31 pm »

Helemaal top, one of a kind
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal