Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Binnentent Astro expedition gemaakt  (gelezen 924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Binnentent Astro expedition gemaakt
« Gepost op: juli 10, 2019, 06:37:39 pm »

Zoals elders beloofd hier wat foto's van onze nieuwe binnentent in een Astro uit 2004. Standaard zat er geen binnentent bij, maar tegen de hollandse klammigheid leek het me toch wel fijn.

Bij de zeeman heb ik twee goedkope dekbedovertrekken gehaald, een 1 persoons en een 2 persoons. Ik was voor 26 euro klaar, ga daar maar eens om bij een stoffenwinkel ;)

ik heb een lange strook van 140 breed genomen (precies de breedte van de 1-persoonshoes) en die 4 meter nog iets verlengd met een restant uit de 2-persoonshoes. Deze strook werd het hoofdeinde, via het dak en vervolgens bij het voeteneinde weer naar beneden. Uit de 2-persoonshoes heb ik de 2 zijkanten geknipt. Deze heb ik 'binnenstebuiten' aan de dakstrook vastgenaaid, zodat het oatroontje aan de binnenkant zichtbaar is. Op de 4 hoeken aan de buitenkant wat strikbandjes (hier gebloemd) om de hoeken aan de stangen vast te kunnen knopen. Aan het voeteneinde is het middenover weer opengeknipt om erin en eruit te kunnen. De helften kunnen met wat strikjes weer aan elkaar s nachts. De voorste zijwand heb ik ook nog opengeknipt en langs de schuine stang omhoog gerold. Dit omdat er bij ons vaak overdag iemand op bed luiert, dan is het niet afgesloten.

Er moeten nu alleen nog even extra striklussen middenboven het voeteneinde gezet worden (dat zit nu provisorisch even vast) Dan hangt ie net wat mooier. En eventjes wat bandjes aan de opengeknipte zijkant zetten zodat die ook dichtgeknoopt kan worden.

Voor belangstellenden de maten:
Lengte bed is 2.10. ( ik heb 2 meter genomen omdat de hoes niet langer was. Het trekt daardoor net ene beetje, dus als je een hoes van 220 hebt, gebruik die dan vooral ook)
Hoogte aan het voeteneinde is 140 en in het midden 155 cm. Neem wat extra hoogte zodat het gordijntje wat naar beneden kan hangen.
Het dakdeel is 160 lang, dat loopt iets schuin naar beneden richting hoofdeinde.
De hoogte boven het hoofdeinde is 104 cm, dit steekt niet recht omhoog maar loopt wat schuin weg  een cm of 30 richting voeteneinde
Rondom heb ik wat extra hoogte genomen zodat de zijkanten langs het mattas weggestopt kunnen worden. Anders blijft de boel niet netjes op zn plek.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2019, 10:07:05 pm door Bagheera »
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Binnentent Astro expedition gemaakt
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2019, 08:03:49 am »

Gaaf gedaan zeg!
Dat is geen gemakkelijke puzzel om te maken, mooi resultaat hoor!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Binnentent Astro expedition gemaakt
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2019, 10:15:41 am »

Inderdaad erg netjes geworden.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Binnentent Astro expedition gemaakt
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2019, 12:58:34 pm »

Bedankt! De puzzel viel mee hoor. Door het hoofdeinde-hemel-voeteneinde als 1 strook te nemen bleef het een logisch geheel.

Gister nog een paar kleine aanpassingen gedaan. De wollen deken die we op bed hebben liggen bleef telkens aan wat stukjes klittenband hangen dus daar heb ik 'afdeklapjes' voor gemaakt. En een lus om het bed wat makkelijker te kunnen optillen. In het stofje zit wel een stuk stevig band, het geheel zit gewoon met een ankersteek om het bedframe heen.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2019, 01:07:31 pm door Bagheera »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal