Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg  (gelezen 13600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Gepost op: oktober 10, 2012, 08:53:03 am »

Hoi,

Wij hebben in de Camplet een waterpompje dat werkt op 2 6V batterijen. Volgens de verkoper kunnen die batterijen op alle mogelijke manieren in het doosje geplaatst worden en zouden ze zeker een jaar meegaan. Op onze vakantie waren de eerste 2 al na een week leeg. We hebben toen 2 nieuwe gekocht voor 16 euro. Die waren al na 3 dagen leeg en toen nog een keer 2 nieuwe gekocht voor 16 euro. Die waren ook al na een paar dagen leeg. Nieuwe heb ik niet meer gekocht. Ik moet eerst weten wat er verkeerd gaat. Hebben jullie een idee?

Groeten
Hans
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #1 Gepost op: oktober 10, 2012, 09:26:49 am »

Je bedoelt van die grote blokbatterijen? Wij hebben daar twee seizoenen mee gedaan en gebruiken het kraantje redelijk intensief. Een paar weken klinkt alsof er continue stroom weg loopt. Bij ons kraantje kan je het net hebben dat je die niet genoeg dicht draait waardoor er geen water uit komt maar je nog wel de pomp aan het stroom hebt, kan er zo iets aan de hand zijn? Wellicht even met een multimeter doormeten, je moet er echt een tijd mee kunnen doen.

€8 euro is een pittige prijs. Normaal kosten ze bij de Wit €5.

« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2012, 09:28:41 am door Qwaqa »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.645
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #2 Gepost op: oktober 10, 2012, 10:42:10 am »

Ik sluit me bij Qwaqa aan: met name de kids hebben de neiging de kraan zo dicht te draaien dat de pomp wel stroom trekt, maar het kraantje zit dan al wel dicht... Gevolg: een heel licht gezoem en snel leeglopende batterijen.

Gelukkig altijd snel gezien/gehoord. Wij doen twee seizoenen met een setje batterijen, normaal gesproken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:48:15 am »

Gebruik je elektriciteit op de camping? Zo ja.. even een omvormer halen van 15 euro. Ben je van die batterijen af. Mocht je een keer geen stroom hebben, kun (bij een aantal modellen) je batterijen ook op de omvormer aansluiten. Heb je keuze tussen 230 en 12v.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2012, 12:03:09 pm door GJT »
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2012, 12:55:44 pm »

Hoi allemaal,

Ik dacht zelf aan een handpompje. Is dat ook een optie? Ik verdenk n.l. mijn echtgenote, die het kraantje het meest heeft gebruikt, ervan dat ze het vaak niet goed heeft dichtgedraaid. Een keer kwamen we op een camping aan en bij het open maken van de keuken hoorden we het geluid van het kraantje. Ik besloot toen om de batterijen steeds te demonteren. Maar dat ik ook een erg gewurm in dat kastje en dan gaat dat doosje ook nog zo lastig open en dicht.
Een omvormer is echter ook een goed idee.
Maar als die batterijen 2 jaar meegaan...  goed opletten geblazen dus.

Bedankt voor alle info
Hans
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.360
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2012, 12:59:09 pm »

Gebruik je elektriciteit op de camping? Zo ja.. even een omvormer halen van 15 euro. Ben je van die batterijen af. Mocht je een keer geen stroom hebben, kun (bij een aantal modellen) je batterijen ook op de omvormer aansluiten. Heb je keuze tussen 230 en 12v.

Goede tip. Ik heb overigens niet gekozen voor een omvormer maar voor een 12v stekkervoeding ( http://tiny.cc/b3lylw )stekkertje aan het einde er af knippen en met een kroonsteentje vastmaken aan de draden van het batterijblok. Ik ben echt blij dat ik van die batterijen af ben! Het was namelijkaltijd: Oh ja batterijen. nou deze houden het nog wel om er dan vervolgens achter te komen dat dat niet zo was en de kraan verder niet te gebruiken.

Een handpompje wordt dan w.s een voetpompje en dat is toch duurder!

Gelogd
Adventure Awaits

Qwaqa

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #6 Gepost op: oktober 10, 2012, 02:07:55 pm »

...die het kraantje het meest heeft gebruikt, ervan dat ze het vaak niet goed heeft dichtgedraaid. Een keer kwamen we op een camping aan en bij het open maken van de keuken hoorden we het geluid van het kraantje. Ik besloot toen om de batterijen steeds te demonteren.
Of opletten dat het kraantje goed dicht is?
Gelogd

Citrofrance

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #7 Gepost op: oktober 10, 2012, 02:32:30 pm »

 I: Is het niet zo dat je batterijen altijd ontkoppelt hebt totdat ze actief gebruikt gaan worden (op de camping!).

Probleem opgelost !
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #8 Gepost op: oktober 10, 2012, 02:35:30 pm »

Oh ja, lees niet goed. Inderdaad, als wij de boel inpakken keren we de batterijen om. Alleen op camping zitten ze aangesloten.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #9 Gepost op: oktober 10, 2012, 02:43:46 pm »

En even een schakelaartje tussen dat batterijblok en het pompje inbouwen, zou dat misschien helpen? Hoef je die batterijen ook niet iedere keer om te draaien.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #10 Gepost op: oktober 10, 2012, 07:24:58 pm »

Of helemaal geen kraan gebruiken. Bij ons doet de wasbak dienst als een soort van fruitopslag. Kraantje en de rest heb ik gedemonteerd om ruimte te sparen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2012, 08:59:49 pm »

H? nee joh, dat is nou net zo fijn een elektrisch kraantje. Bij de laatste keer kamperen, aan het einde van dit seizoen, was de batterij bij ons ook leeg. En dan merk je pas wat je mist. Maar, er was een ander draadje voor dit onderwerp.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2012, 11:27:16 pm »

Voor de prijs van 2 van die batterijen koop je inderdaad ook een 12V omvormer (14,95 euro), veel handiger. Heb ik ook aan de watervoorziening hangen en werkt perfect.



Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #13 Gepost op: oktober 11, 2012, 09:00:00 am »

H? nee joh, dat is nou net zo fijn een elektrisch kraantje. Bij de laatste keer kamperen, aan het einde van dit seizoen, was de batterij bij ons ook leeg. En dan merk je pas wat je mist. Maar, er was een ander draadje voor dit onderwerp.
Misschien moeilijk te geloven, maar we missen de kraan echt niet. Ook nog nooit gebruikt. Vind het ook maar een onhandig geknoei in zo'n klein wasbakje. Ik kan mijn handen er amper in kwijt. Overal spetters. vakantie, tijd zat om even naar het toilethk te lopen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stori

  • Gast
Re: Batterijen voor de waterpomp heel snel leeg
« Reactie #14 Gepost op: oktober 11, 2012, 10:54:59 am »

Bij ons idem als jellejawa; rommelbakje, na het picknicken onderweg de afwas erin bovenop de plankjes voor onder de uitdraaipoten en de vuilzak hangt op de camping aan het kraantje, dient dat toch ergens voor.
Voor diegene die het wel gebruiken zou ik ook de batterijen vervangen door iets duurzamer.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal