Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Remlicht van de auto met jamet blijven branden  (gelezen 10139 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #15 Gepost op: mei 11, 2014, 08:52:49 am »

Die stekker aansluitingen van de Jamet zijn helemaal niets. Een simpel blokje met krimpkous er omheen om het een soort van waterdicht te houden. Zoiets zit ook in je dashboard. Bij ons waren de contactpunten na de eerste vakantie al groen aangeslagen. Ik heb toen ook meteen de keuken aansluiting vervangen door Multicon spul en later door Jaeger 13 P omdat we een andere auto hadden met Jaeger aansluiting en ik het achteruitrijlicht ook werkend wilde hebben. Ik denk dat er toch ergens sluiting is ontstaan omdat het probleem er eerst niet was en later pas zich openbaarde. Kwestie van alles controleren en elimineren. dat je auto nog niet alarm heeft geslagen? Bij mij ging deze op slot toen ik per ongeluk sluiting maakte. Sleutel nog in het contact.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #16 Gepost op: mei 11, 2014, 09:49:11 am »

Het vreemde is dat tot einde zomer vorig jaar, wij hier geen last van hadden. Pas op de terug weg van de zomervakantie is het licht blijven branden. De keren daarvoor niet. Maar is het mogelijk dat de stekker van de vouwwagen, tussen de keuken en dus achterlichten en de stekker van de trekhaak naar de auto dat daar iets mis gaat. Dit door vocht of vuil? Deze stekker ligt open als de vouwwagen uitgeklapt is. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

Dat maakt sluiting tussen de gloeidraden alleen maar waarschijnlijker.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #17 Gepost op: mei 11, 2014, 08:26:02 pm »

Hoi, je zegt dat het probleem opgelost is als je de verlichting uitdoet.
Dit zou erop duiden dat 1 van de achterlichten geen goede massa heeft en dit via het remlicht "ophaalt"

Je kan eerst de stekker tussen keuken en bak eruit trekken en zien of het dan opgelost is. Het zit dan in ieder geval niet in de stekkers en stekkerdoos tussen de auto en vw
Nu de stekker er weer in als het terug is de beide duplo lampen (combi rem/achterlicht eruit) en weer controleren.
Lamp 1 voor 1 er weer in (let op juiste plaatsing, het hoge en lage pootje).

Zit het in 1 van deze 2 lampen dan moet je eigenlijk met een multimeter meten of de huls vd duplo lamp wel massa heeft, of even doorverbinden met een stukje draad naar de aardaansluiting.

Het kan ook zijn dat de lamp intern sluiting heeft, dus misschien even een ander lampje proberen.
Andere mogelijkheid is dat de 2 contacten van de duplolamp elkaar raken, maar dan zouden beide remlichten moeten branden op de auto


Succes ermee, hoor het graag als je het gevonden hebt. Soms kan je je gek zoeken naar dit soort storingen
Gelogd

beninkr

  • Gast
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #18 Gepost op: mei 11, 2014, 09:43:19 pm »

Hoi ik heb vanmiddag de stekker tussen de keuken en de rest van de vouwwagen los gemaakt. Contact spray op beide gespoten en weer vast gekoppelt. We zijn een rondje rond het dorp gereden en...   geen remlicht welke blijft branden. We gaan volgend weekend een stuk verder rijden en dan hopenlijk blijft het hierbij.   Ik zal volgende week nog wel even melden hoe het gegaan is. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #19 Gepost op: mei 11, 2014, 09:47:13 pm »

En nu nog bedenken om de stekker beter af te schermen.
Gelogd

beninkr

  • Gast
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2014, 09:55:00 pm »

Dat wel Paulvh maar daarvoor hebben we nog 2,5 week tot het klapweekend.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #21 Gepost op: mei 11, 2014, 10:09:16 pm »

Super dat het is opgelost, de stekker van de verlichting op de bermkeuken is inderdaad een gammel en storing gevoelig onderdeel.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #22 Gepost op: mei 11, 2014, 10:20:22 pm »

Ik heb ook een jamet met zo'n stekker tussen de keuken en vouwwagen. En bedenk net een oplossing een  stekkersafe.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #23 Gepost op: mei 12, 2014, 06:06:59 am »

Ik heb ook een jamet met zo'n stekker tussen de keuken en vouwwagen. En bedenk net een oplossing een  stekkersafe.
dat is wel een zwaar ding aan je kabels in de wind te slingeren. Gepruts bij het de-en monteren als de keuken er af en aan moet. Gewoon lekker vervangen door goed spul. Geeft veel meer gemak. Kost een euro of 15 en wat werk. Je ziet het bij meer vouwwagens.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Remlicht van de auto met jamet blijven branden
« Reactie #24 Gepost op: mei 12, 2014, 07:12:56 am »

Bij die van mij zit het er al standaard op  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal