Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen techniek en onderhoud  (gelezen 64146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #105 Gepost op: mei 14, 2017, 12:05:33 pm »

Mooi ding!  :J
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #106 Gepost op: mei 14, 2017, 12:23:33 pm »

Ik zou in ieder geval gaan voor een stevig neuswiel. Of steunt de Spacer niet op het wiel zoals een Cocoon als de wagen uitgeklapt is?

De Spacer heeft 4 uitdraaibare poten. Het neuswiel is niet nodig om uitgeklapt te staan.
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #107 Gepost op: mei 14, 2017, 12:58:22 pm »

De Spacer heeft 4 uitdraaibare poten. Het neuswiel is niet nodig om uitgeklapt te staan.
Hoi bedankt voor jullie antwoorden. De recensies zijn er ook prima over, dus ik denk dat die het dan wordt. Over dat steunen op de poten of op de neuswiel. Ik dacht dat ik in het filmpje over het rechtzetten van de caravan had gezien, dat de wagen nooit op de poten mag "steunen". Dus je zet de wagen op de wielen en neuswiel en gebruikt de pootjes voor stabiliteit maar deze nemen niet de ballast over die op de wielen en op het neuswiel komen over????
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #108 Gepost op: mei 14, 2017, 01:00:01 pm »

Is er trouwens een voorstel draadje? Ik ben dit forum aardig aan het vullen met vragen als klapwagen noob. Misschien wel zo netjes om te vertellen wie wij zijn:)6]
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #109 Gepost op: mei 14, 2017, 05:33:50 pm »

Hoi bedankt voor jullie antwoorden. De recensies zijn er ook prima over, dus ik denk dat die het dan wordt. Over dat steunen op de poten of op de neuswiel. Ik dacht dat ik in het filmpje over het rechtzetten van de caravan had gezien, dat de wagen nooit op de poten mag "steunen". Dus je zet de wagen op de wielen en neuswiel en gebruikt de pootjes voor stabiliteit maar deze nemen niet de ballast over die op de wielen en op het neuswiel komen over????

Je moet de poten niet zo ver uitdraaien dat de wielen van de grond komen. En het neuswiel gebruiken om de wagen waterpas te zetten is inderdaad erg handig maar daarna draai je de poten uit en heb je het neuswiel niet meer nodig.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #110 Gepost op: mei 21, 2017, 09:18:43 pm »

Hoi bedankt voor jullie antwoorden. De recensies zijn er ook prima over, dus ik denk dat die het dan wordt. Over dat steunen op de poten of op de neuswiel. Ik dacht dat ik in het filmpje over het rechtzetten van de caravan had gezien, dat de wagen nooit op de poten mag "steunen". Dus je zet de wagen op de wielen en neuswiel en gebruikt de pootjes voor stabiliteit maar deze nemen niet de ballast over die op de wielen en op het neuswiel komen over????
In principe zijn de uitdraaipoten niet bedoelt om de wagen te dragen. Je mag ze wel op spanning zetten, immers de grond onder de steunpoten zal vaak ook wat verzakken, maar de wielen moeten altijd op de grond blijven steunen.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Sleurtent

  • Gast
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #111 Gepost op: augustus 27, 2017, 11:32:44 am »

Hallo beste kampeerders,

Een vraag, we zijn van een Jamet Texas uit 1999 overgestapt naar een Jamet Jametic uit 2003. Een verademing! Maar ik heb er even ondergekeken en zag iets merkwaardigs, de remkabels worden ondersteunt dmv kabelbinders. Mag dit wel?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #112 Gepost op: augustus 27, 2017, 12:42:55 pm »

Ik denk dat de ondersteuning op die plaats dichtbij waar ze door het chassis gaan niet erg veel nut heeft. Weet niet meer hoe het bij onze Jametic zat. Maar knip de bandjes eens los en kijk of ze wel echt doorhangen. Je kunt er altijd weer nieuwe onder zetten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Sleurtent

  • Gast
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #113 Gepost op: augustus 28, 2017, 04:29:37 pm »

Hallo Yella, bedankt voor de tip ik zal het eens proberen. Ben benieuwd hoe dit er bij andere Jamet eigenaren uitziet, wellicht mist er wat bij mij?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #114 Gepost op: augustus 28, 2017, 07:49:48 pm »

Het mag wel maar erg degelijk is het niet. Ik denk dat je in de bouwmarkt wel wat degelijker materiaal kan vinden in de vorm van staaldraad of iets dergelijks.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #115 Gepost op: augustus 28, 2017, 08:25:22 pm »

Die remleidingen lijken mij op het oog erg lang te zijn. Die hadden zeker een centimeter of 20 korter gekund'. Waarschijnlijk hangen ze daardoor nogal door en is voor deze oplossing gekozen. Het zijn wel lasso's onder de wagen...
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #116 Gepost op: augustus 28, 2017, 10:29:12 pm »

Het mag wel maar erg degelijk is het niet. Ik denk dat je in de bouwmarkt wel wat degelijker materiaal kan vinden in de vorm van staaldraad of iets dergelijks.
Ik zou juist geen staaldraad gebruiken, want de mantel van de remleiding is daar niet tegen bestand. Dit is meer dan sterk genoeg en beschadigd zowel de remleiding als het chassis niet. Dus volgens mij de perfecte oplossing.
Gelogd

Ron73

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #117 Gepost op: augustus 13, 2019, 04:51:47 pm »

@Frankie: Ik heb het erbij gezet, dank je wel.

Verder heb ik het verhaal van de banden en kogeldruk uitgebreid.
En controleer of de _juiste_ richtingaanwijzer aangaat :)16] onderweg heb ik dit jaar een caravan gezien die consequent links aangaf terwijl de trekkende personenwagen rechts aangaf ( en vice versa )

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

Gelogd

JaTjech

  • Gast
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #118 Gepost op: augustus 13, 2019, 05:40:49 pm »

Hoi, in de vakantie is onze bermkeuken van de Jametic uit 2008 op 1 kant achter de wagen gaan hangen. Een grote vonkenregen, veel slijtschade, pootjes onbruikbaar en lak-schade. Geen ongelukken verder, gelukkig! Nu ik aan het repareren ben moet ik de RAL kleur hebben voor de juiste lak. Wie kan helpen?  Groetjes, Robert en Tieneke (heelhuids)
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vouwwagen techniek en onderhoud
« Reactie #119 Gepost op: mei 31, 2023, 09:44:10 am »

Jametic al gebeld? Importeur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal