Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tempo 100 keuring  (gelezen 29254 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #45 Gepost op: februari 27, 2016, 12:14:37 am »

de 100 km sticker kun je trouwens ook bij verschillende pompstations en truckstops kopen in Duitsland. Zelfs online bestellen: https://www.conrad.nl/nl/las-10541-temposticker-100-kmh-407390.html

Sticker erop en gaan met die banaan... Nog nooit aangehouden voor formulieren etc. Als ze er na vragen gewoon zeggen dat hij er al opzat bij aankoop...

Die sticker is het probleem ook niet. Het gaat om het kleine stickertje wat daar weer op zit. En dat ziet ook de politie al op grote afstand. Zonder dat plakkertje is de tempo 100 sticker verder waardeloos. Er zijn overigens ook stickers te krijgen met 130 erop. Zou ik die gelijk doen.
Gelogd

Petertje64

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #46 Gepost op: februari 27, 2016, 10:49:42 am »

Die sticker is het probleem ook niet. Het gaat om het kleine stickertje wat daar weer op zit. En dat ziet ook de politie al op grote afstand. Zonder dat plakkertje is de tempo 100 sticker verder waardeloos. Er zijn overigens ook stickers te krijgen met 130 erop. Zou ik die gelijk doen.

Oh, kijk dat wist ik dus niet. Dat daar weer een klein stickertje op zit. Wat een gedoe idd om een 100 km goedkeuring. Ik neem het risico wel. Is al jaren goed gegaan. Wel in de baustelle netjes aan de snelheid houden, daar staan ze vaak.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #47 Gepost op: februari 27, 2016, 10:54:06 pm »

Oh, kijk dat wist ik dus niet. Dat daar weer een klein stickertje op zit. Wat een gedoe idd om een 100 km goedkeuring. Ik neem het risico wel. Is al jaren goed gegaan. Wel in de baustelle netjes aan de snelheid houden, daar staan ze vaak.

Aan het stickertje is te zien in welke regio de tempo 100 geregistreerd is. Je krijgt er ook een formulier bij wat je altijd moet kunnen tonen.





Links duur, rechts waardeloos:
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #48 Gepost op: februari 28, 2016, 07:47:05 am »

En onderstaand is onbetaalbaar..  :#
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #49 Gepost op: april 23, 2016, 06:01:33 pm »

die van ons is ook gekeurd.. gewoon via dekra.. wat is dat makkelijk verdiend zeg voor dat bedrijf. ze waren binnen 5 minuten weg. hij liep er een rondje omheen en weg was hij.. maar goed wij kunnen ook weer met 100 km/u door duitsland tuffen.. en idd bij dekra zelf werkt prima. ze komen bij je thuis en ip hoef je niet eens thuis te zijn.
Gelogd

Dolfontour

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #50 Gepost op: april 24, 2016, 10:53:03 am »

Ik heb de keuring net aangevraagd en betaald..... WW
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #51 Gepost op: mei 12, 2016, 07:31:08 pm »

Post van de Dekra, wat zou daar nu in zitten :)6]



Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #52 Gepost op: mei 12, 2016, 07:35:47 pm »

Eeeeeeen ansichtkaart?


Sent from my iPad using Tapatalk
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #53 Gepost op: mei 12, 2016, 08:15:49 pm »

Heeft er iemand al eens een boete gehad bij een snelheid van 100 km zonder keuring? Ik hoor er nooit iets over.
Meteen na aanschaf zelf schokbrekers onder klapkar gezet maar geen keuring...
Gelogd

Herwin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: gerjak tago pacific 2005
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #54 Gepost op: mei 12, 2016, 09:02:49 pm »

Daar ben ik ook benieuwd naar of iemand al eens een bekeuring heeft gehad.
Ik rij zelf meestal tegen de honderd op de navigatie dus niet op de teller van de auto die geeft iets meer aan.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #55 Gepost op: mei 12, 2016, 11:31:39 pm »

Vroeger was de tempo 100 er niet maar wel de beperking om maximaal 80 te rijden. Ongeveer 30 jaar terug werden mijn ouders en ik uit het verkeer gehaald in Duitsland. We volgde gewoon de fille en we betwijfelen of we effectief meer dan 80 reden want de fille was niet echt rap. Alle buitenlanders met aanhangwagen werden er uit gepikt en kregen een boete! Als we vroegen hoe het was vastgesteld en of we de foto mochten zien werd de agent even zenuwachtig en ging extra uitleg vragen. We konden die zien als we een maand en half later naar een specifiek politiekantoor zouden gaan....

Ander verhaal dus wel dan rond de tempo 100 toestanden, maar zou niet verschieten dat er af en toe effectief controles op zijn.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #56 Gepost op: mei 13, 2016, 06:51:24 am »

ja wij.. maar wel met onze sleurhut..en mochten ook direct kontant afrekenen boete was destijd 86 euro..
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #57 Gepost op: mei 13, 2016, 09:16:28 am »

Ik ben dit jaar een flink aantal keren door Duitsland naar Italie gereden met een schamelwagen van 12 meter achter de auto (geen schokbrekers maar bladveren, dus geen tempo 100 mogelijk), ik heb vrijwel altijd 100 op de klok, en nog nooit een bekeuring gezien. Ook inhalen gaat prima, gewoon even opletten of er politie in de buurt is. Dat inhalen kunnen ze toch niet geautomatiseerd in de gaten houden, want het komt regelmatg voor dat je aan de kant moet voor zo'n oostblokker met een oude vrachtwagen die niet (meer) kan optrekken, die invoegt, en dan moet jij aan de kant. Feitelijk haal je dan ook in, maar het is echt geen goed idee om niet aan de kant te gaan (om nog maar te zwijgen van Duitsers die invoegen  ::) ).

Dus of zo'n tempo 100 nou nut heeft, ik denk het niet. Waar het misschien wel voor kan dienen is dat je een stuk rustiger zit.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #58 Gepost op: mei 13, 2016, 11:33:09 am »

Ik ben dit jaar een flink aantal keren door Duitsland naar Italie gereden met een schamelwagen van 12 meter achter de auto (geen schokbrekers maar bladveren, dus geen tempo 100 mogelijk), ik heb vrijwel altijd 100 op de klok, en nog nooit een bekeuring gezien. Ook inhalen gaat prima, gewoon even opletten of er politie in de buurt is. Dat inhalen kunnen ze toch niet geautomatiseerd in de gaten houden, want het komt regelmatg voor dat je aan de kant moet voor zo'n oostblokker met een oude vrachtwagen die niet (meer) kan optrekken, die invoegt, en dan moet jij aan de kant. Feitelijk haal je dan ook in, maar het is echt geen goed idee om niet aan de kant te gaan (om nog maar te zwijgen van Duitsers die invoegen  ::) ).

Dus of zo'n tempo 100 nou nut heeft, ik denk het niet. Waar het misschien wel voor kan dienen is dat je een stuk rustiger zit.

Een oude vrachtwagen? Wacht maar tot je een motor met aanhanger tegenkomt op de Duitse autobaan, die mag maar 60:

http://dejure.org/gesetze/StVO/3.html

Waarschijnlijk zou de politie een motorrijder die dat ook daadwerkelijk doet waarschijnlijk voor gek verklaren trouwens...
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Tempo 100 keuring
« Reactie #59 Gepost op: mei 13, 2016, 01:28:03 pm »

Een oude vrachtwagen? Wacht maar tot je een motor met aanhanger tegenkomt op de Duitse autobaan, die mag maar 60:

http://dejure.org/gesetze/StVO/3.html

Waarschijnlijk zou de politie een motorrijder die dat ook daadwerkelijk doet waarschijnlijk voor gek verklaren trouwens...

Tis niet dat ik je ongelijk wil geven, maar het aangehaalde artikel geeft je niet perse gelijk:
"Diese Geschwindigkeitsbeschränkung gilt nicht auf Autobahnen"  :O

En inderdaad, 60 op de autobahn is vragen om problemen.....
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal