Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Airco  (gelezen 5110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
Airco
« Gepost op: juli 28, 2017, 12:37:57 pm »

Hallo allemaal,
We zijn net terug van onze vakantie in italie, we vonden het erg warm en vroegen ons af of het zou helpen als we een mobiele airco in de slaapcabine zouden zetten!
Tips/suggesties zijn welkom.
Grt Arno
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Airco
« Reactie #1 Gepost op: juli 28, 2017, 02:23:35 pm »

Hallo allemaal,
We zijn net terug van onze vakantie in italie, we vonden het erg warm en vroegen ons af of het zou helpen als we een mobiele airco in de slaapcabine zouden zetten!
Tips/suggesties zijn welkom.
Grt Arno
Of een camping iets hogerop zoeken.. wij zijn ook net terug uit Italiƫ en 't koelde s'nachts gelukkig af naar een graad of 18-20... airco lijkt me niks


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Airco
« Reactie #2 Gepost op: juli 28, 2017, 02:28:37 pm »

Ik had ook een mobiele airco mee. Prototype van Holtkamper; de Holtkamper Fridge. (Dit betreft de tegenhanger van het prototype verwarming; de Holtkamper Fryer.) Buiten 35 graden, binnen een aangename 18,9. Heerlijke vakantie gehad.  :#
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: Airco
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2017, 08:01:10 am »

Grappig, ik vroeg me precies hetzelfde af . Ook wij zijn net terug van drie weken Italiƫ (Gardameer).
Ook overdag bloedheet in de vouwwagen. Nou ontkom je daar waarschijnlijk niet aan, maar alles wordt ook echt opgewarmd als in een oven. Zelfs het beddengoed voelde vies warm aan. 's Nachts koelde het niet echt af. Met ventilatoren was het netaan te doen, maar echt lekker sliepen we daardoor niet.

We zagen verderop een Italiaan staan die over zijn gehele vouwwagen een grote soort zonwerend doek had getrokken. Zou misschien ook nog een optie zijn voor overdag, maar 's nachts blijft het warm.

Dus ik had voor mezelf al besloten om eens te kijken naar de mobiele split-unit van Eurom.


Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.796
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Airco
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2017, 09:09:00 am »

ander vakantieland of kampeermiddel kiezen die beter bij je wensen en verwachtingen past?
Gelogd

Angie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
  • I am hooked!
Re: Airco
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2017, 09:59:06 am »

Of ander gebied kiezen, of het maar voor lief nemen, of, wat velen in Nederland zouden doen, dan maar opbreken.

Ik heb jaren in een land gewoond waar het merendeel van het jaar boven 30 graden is. En een aantal weken zowel in de zomer als in de winter, dat het in de nacht niet afkoelde. Had wel een airco, maar nooit gebruikt. Bleek ook stuk toen we weg gingen, hadden we nooit gemerkt. We sliepen graag met de ramen open. En ja hoor, de buren hadden de hele nacht hun airco aan. Dat is verschrikkelijk! Lijkt me op een camping dus geen goed idee, tussen de tenten.

Een schaduwdoek boven de tent kan wel schelen. Zag ik in Spanje en Portugal ook veel.

Om niet al te vermoeid te worden: overdag rusten op het heetst van de dag. En uitjes zoeken op koele plekken: musea en winkels met koeling, hogere gebieden (echt hoog). Autoritjes met airco aan. De ervaring leerde wel dat juist het in en uit de hitte stappen steeds een klap voor je lichaam is. Om die reden wordt aangeraden met koeling je leefruimte maar 7 graden koeler te maken dan de buitentemperatuur. Maar ja, in de nacht 32 of 25 graden, scheelt een stuk.
Gelogd

arnodoos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 87
  • Merk Vouwwagen: jamet air
Re: Airco
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2017, 10:23:57 am »

Dat airco en buren verhaal hoor ik meer, echter in de praktijk had iedereen bij ons in het "straatje" die een airco had op zn caradinges hem ook aanstaan! Je zou ook gek zijn als je m niet aan zou zetten....Geen onvertogen woord gehoord dus
Gelogd

elianmars

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 145
  • Merk Vouwwagen: RM Runner S 1998
Re: Airco
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2017, 10:35:58 am »

Beetje raar om te zeggen dat je dan maar naar een ander gebied moet gaan.....

Het gaat ons hoofdzakelijk om het slapen. Voor de rest was het prima te doen. In de auto hadden we wel de airco aan, maar ook de ramen wagenwijd open. Zo was het prima uit te houden en kreeg je geen 'klap' als je de auto weer uit komt.

En wat betreft de 'herrie', wij stonden op een pad waar het meerendeel een caravan had, waar de hele dag de airco aan stond.

En als je jaren in een land woont waar het warm is, wen je aan die warmte. Wij zijn net te kort in de warmte om er aan te wennen.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Airco
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2017, 10:38:01 am »

Ik had ook een mobiele airco mee. Prototype van Holtkamper; de Holtkamper Fridge. (Dit betreft de tegenhanger van het prototype verwarming; de Holtkamper Fryer.) Buiten 35 graden, binnen een aangename 18,9. Heerlijke vakantie gehad.  :#

Die ken ik niet. Wat is dat voor een ding. Heb je foto's
Gelogd

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Airco
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2017, 10:38:36 am »

Beetje raar om te zeggen dat je dan maar naar een ander gebied moet gaan.....

Als het echt te warm zou zijn om in de slaapcabine dan ging ik lekker onder de luifel liggen met het matrasje. Wij nemen ook geen voortent meer mee en hebben alleen een panoramaluifel en zonneluifel aan de wagen, dus het waait er wat makkelijker doorheen.
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Airco
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2017, 12:36:16 pm »

Die ken ik niet. Wat is dat voor een ding. Heb je foto's

Dat is een combi met het windforce systeem

In de blower zit dan een verwarming en koel element verwerkt

als het koud is en je zet hem op blazen met de verwarming aan en blaast hij warme lucht de tent in
en als het warm is zet je hem het koel element aan en blaast hij koele lucht de tent in

Echt een slimme optie van HK  ::)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Airco
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2017, 12:58:58 pm »

Draait die ventilator dan langzamer? Het windforce systeem maakt best veel herrie.
Wat is het stroomverbruik op airco en verwarm stand?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Airco
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2017, 01:14:59 pm »

De ventilator gaat dan naar 21% vermogen en 1134 tpm. Bij koelen... bij verwarmen (fryer..) gaat ie uiteraard naar 11% en 634 tpm. Stroomverbruik en herrie vallen dan erg mee. 456 watt en 34 db(a) gemeten op 30 cm.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Airco
« Reactie #13 Gepost op: juli 30, 2017, 01:17:41 pm »

Dat is netjes
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Airco
« Reactie #14 Gepost op: juli 30, 2017, 01:44:20 pm »

Oh, dat is wel heel leuk bedacht. Maar de windforce heeft toch een eigen c-form aansluiting of is dit nu anders?
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2017, 02:02:07 pm door Diep »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal