Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Skibox op imperiaal  (gelezen 1281 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rsmittenaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Conway
Skibox op imperiaal
« Gepost op: juli 27, 2020, 11:02:03 am »

Beste mede kampeerders,

Sinds vorige week heb ik een oude conway vouwwagen gekocht. Daar zat bovenop een imperiaal zoals je die veel ziet. Bevestigt aan de vier uiteinden van de vouwwagen. Je schuift het in een vierkante metalen buisje aan het uiteinde en draaid hem vast.  Ik heb daar een skibox op bevestigt, echter (omdat hij alleen maar aan de uiteinden vastzit) schut hij alle kanten op! Heeft iemand daar ervaring mee?

Hartelijk dank voor uw reactie
Mvg Rob
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2020, 11:55:13 am »

Je bedoeld waarschijnlijk dat de hele imperiaal beweegt? Of klemt de dakkoffer niet op de imperiaal?

Is de imperiaal origineel of is het zelfbouw? Ooit een zelfbouw gekocht voor de Jamet. Dat was een drama qua bewegen.

Gelogd

rsmittenaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Conway
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2020, 12:22:52 pm »

Je bedoeld waarschijnlijk dat de hele imperiaal beweegt? Of klemt de dakkoffer niet op de imperiaal?

Is de imperiaal origineel of is het zelfbouw? Ooit een zelfbouw gekocht voor de Jamet. Dat was een drama qua bewegen.

De skibox is op de imperiaal bevestigt en is ongeveer 5cm hoger dan de vouwwagen. De hele imperiaal beweegt (de ruimte die hij links en rechts heeft). De imperiaal is orgineel
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2020, 07:38:37 pm »

Ik weet niks van imperialen, maar kan me voorstellen dat het gewicht van de dakkoffer met lading een probleem kan zijn. Veel mensen proppen er veel te zware dingen in, en dan heb je sneller een zwabber te pakken lijkt mij.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2020, 11:03:47 am »

Urgje met alle respect.. maar dat zijn aannames gebaseerd op je eigen gevoel en niks feitelijk..

Een Imperiaal hoort gewoon vast en stabiel te zijn. Wij vervoerden er 3/4 fietsen op zonder problemen.

Weet je zeker dat de imperiaal op de juiste manier tegen de wagenbak steunt/bevestigd zit?
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2020, 11:56:37 am »

Wat ik zie op plaatjes van het imperiaal op internet is dat deze "hoog op de poten" staat waarbij beweging een gevolg is. Kan je aan de bovenzijde (waar het impriaal begint) de 4 steunen nog met een spanband vast maken aan de wagen om bewegen te beperken ?

Het gewicht van een dakkoffer mag volgens mij niet het probleem zijn. Als dat al niet kan wat mag je dan wel op monteren ?

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2020, 07:58:16 pm »

Urgje met alle respect.. maar dat zijn aannames gebaseerd op je eigen gevoel en niks feitelijk..

Een Imperiaal hoort gewoon vast en stabiel te zijn. Wij vervoerden er 3/4 fietsen op zonder problemen.

Weet je zeker dat de imperiaal op de juiste manier tegen de wagenbak steunt/bevestigd zit?

Zoals ik zei, ik weet niks van imperialen, maar als je in een dakkoffer allemaal zware zooi stopt is dit nooit goed. Minder belasting icm een andere bevestiging zou in dat geval voor verbetering kunnen zorgen en is de moeite van het uitsluiten waard.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2020, 11:21:01 am »

Waar haal jij de informatie vandaan dat iedereen een dakkoffer vol zware zooi stopt... :?

Enig idee wat fietsen met fietsdragers wegen op de imperiaal?
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2020, 11:22:33 am »

misschien handig dat de topicstarter wat foto's post zodat iedereen kan zien wat hij bedoelt...
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2020, 11:57:16 am »

Ik reed vanmorgen langs een Jamet met imperiaal met dakkoffer en stoelen er op. Even op zitten letten maar ook hier zag ik het imperiaal wat op gelijke wijze aan de onderzijde bevestigd is flink schudden en bewegen. Soms is het beter als er iets beweegt anders breekt het af.

Als er alleen een dakkoffer op zit lijkt gewicht mij niet het probleem. Je ziet ze ook wel rijden met 4 fietsen er op.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2020, 01:50:33 pm »

Wij hebben zelf een nieuwe imperiaal op de Odyssee zitten. De oudere modellen zijn wat gammel en minder stevig. de nieuwe imperiaal is meer vierkant en steviger van materiaal. Bij ons beweegt het wel iets maar het schudt niet. Staan 1 MTB 1 stadsfiets en 2 kinderfietsen op. Bij ons zal alles een goede 70 of wegen dus dragers en imperiaal erbij. Met 4 volwassenen fietsen ga je snel hierover heen.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2020, 03:52:18 pm »

Wees a.u.b. voorzichtig met die skiboxen op dak!!!!! https://www.dumpert.nl/item/7956681_0d4494f7
Gelogd
Johan ZRL 2020

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2020, 05:32:47 pm »

Zo das bizar! Gasten zijn echt gek. Alles om aan de overkant te komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Skibox op imperiaal
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2020, 08:12:23 am »

Waar haal jij de informatie vandaan dat iedereen een dakkoffer vol zware zooi stopt... :?

Enig idee wat fietsen met fietsdragers wegen op de imperiaal?
Dat is niet wat ze schrijft dus hier gaan we niet op door.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal