Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Projectjes aan onze Cocoon Aero Limited Edition 2018 (groot matras, bedtafel)  (gelezen 934 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition

De Aero is onze derde Holtkamper, na een bejaarde Flyer en de Cocoon IQ die wat te klein werd met de kids.

Nu alweer jaren heel blij met de Aero. En hoe minder onnodige spullen er mee gaan, hoe fijner het reizen wordt.

De disseladapter met Thule fietsendrager werkt super, hoewel het met de e-bikes balanceren is vanwege de kogeldruk.

We hebben een heerlijk binnenveringmatras met topper waardoor we beter slapen dan in menig hotelbed (zie mijn post elders op dit forum). Totale dikte zo'n 25 centimeter en 160 breed. Ik ga nog aan de slag met een extra strook bovenaan de binnentent, want met het grotere matras past het net niet mooi.

De thermostaat van mobicool koelbox heeft bij ons de geest gegeven, opgelost met externe stekkerthermostaat van Conrad met losse voeler, onderweg gekocht in Frankfurt

En sinds vorig jaar een naar mijn mening heel erg handige aanhaak bedtafel die altijd waterpas hangt zonder afstellen. Weg met het onhandige nachtkastje, inmiddels verkocht voa marktplaats.

De uitvoering is nog een prototype, maar vodoet super. Het wiebelt niet, de vloer is vrij en ophangen of weghalen gaat veel sneller dan de aanhaaktafel bij de keuken. Als rugpatiënt is bukken om af te stellen vervelend en het kan m.i. dus handiger. Ik post de info over de bedtafel hierna.

We zijn heel erg blij met onze vouwwagen en krijgen nog altijd veel bekijks, op parkeerplaats én camping.

Fijn dat iedereen zijn tips doorgeeft, we hebben er veel aan!
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Projectjes aan onze Cocoon Aero Limited Edition 2018 (groot matras, bedtafel)
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2023, 09:39:52 pm »

In een zoektocht naar minder bagage en sneller inpakken en opbouwen op zoek naar een nieuw tafeltje voor naast het hoofdeind voor onze Cocoon Aero.

De oplossing die we hadden, een los nachtkastje, viel  af. Te veel tijd nodig voor opzetten en afbreken en uiteindelijk toch te gammel.

Van wat restmateriaal dat ik nog had liggen een andere oplossing bedacht. Het tafeltje is lekker groot, handig met al die telefoons, CPAP en andere dingen die aan de lader gaan.

Maar vooral zeer stabiel.

De tafel hangt aan de bedrand en steunt met een schraag tegen de band van de wagen. Afstellen doe je één keer, want deze maten zijn altijd gelijk. Staat de vouwwagen waterpas, dan het tafeltje dus ook. Veel handiger dan een poot op de grond.



De verstelbare band heb ik 1x afgesteld, daarna nooit meer gewijzigd.

Hij hangt in 10 seconden (en is ook zo weer opgeborgen)


Omdat ik niet weet of iemand anders al iets dergelijks heeft gepost, bij deze.

Benieuwd naar reacties, wil hem nog een keer extra mooi maken.
(Hoop dat uploaden van de foto's gelukt is)
Gelogd

earthy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Projectjes aan onze Cocoon Aero Limited Edition 2018 (groot matras, bedtafel)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2023, 09:28:08 pm »

Dat is een fraai project, en precies in de richting waar ik zelf ook aan zat te denken.

Heb je het al in de kampeerpraktijk uitgeprobeerd? Ik vraag me namelijk af of de schuine poot niet in de weg gaat zitten; we hebben altijd wel een tas of wat spullen in die hoek staan, en ik zie al gebeuren dat je dan dus tegen het tafeltje of de poot aan stoot.

Hoe zit de spanband precies vast? Gewoon onder het tafelblad door een ringetje, net als bij de poot?

En zie ik nu goed dat je zowel op de poot als op de haak achter de rand tapijt hebt gemonteerd om 't zeil te beschermen?
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Projectjes aan onze Cocoon Aero Limited Edition 2018 (groot matras, bedtafel)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2023, 11:37:53 pm »

Dankjewel voor je complimenten. Ik ga even helemaal los:

Het tafeltje uitgeprobeerd, het werkt supergoed. Wij hebben niet het standaardmatras, maar iets breder. Weet dus niet hoe vast het aan de bovenkant zit in een andere situatie. Overigens zit het tafeltje ook stabiel met het bed omhoog, dus dat matras maakt vast niet veel uit

Je kunt een Dopper flesje op het tafeltje zetten dat gewoon blijft staan. Ik heb zelf een medisch apparaat, een CPAP, en die kan ik ook handig kwijt. We zijn zeer tevreden.

Ik heb alleen tapijt aan het voetje gedaan, dat werkt goed. De sjorband had ik nog liggen, zo ook twee schroefogen. Alleen wat scharnieren en een lat gekocht.
Een vouwkrat past er goed onder. Het steunpunt zit tegen de wang van de band van het wiel aan. Je kunt het tafeltje ook tijdens het inpakken met de pack&go aan de andere kant ophangen.
En opzetten is volgens makkelijker dan welk ander tafeltje, kastje of Holtkamper bedplank dan ook. Maar ja, ik ben dan ook vooringenomen I:

Het grootste voordeel van deze manier van ophangen is:
- Installeren binnen 5 seconden
- hangt stabiel
- eenmalig afstellen, daarna nooit meer
- past bij ons in de bak, dus meteen bij de hand
- lekker groot oppervlak

Waneer de haak-lat wat korter wordt gemaakt, kan het tafeltje platter worden opgevouwen.

Benieuwd naar all reacties, ook betere ideeën of varianten! Succes!
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2023, 12:06:54 am door RickB »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal