Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hitchdrive in de aanbieding  (gelezen 10765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Hitchdrive in de aanbieding
« Gepost op: september 16, 2010, 10:58:59 pm »

Voor veel bezitters van een klapkar zal dit niet van toepassing zijn, toch even melden:

Ik heb een Combi Camp Country. Dat is best een forse wagen en als daar ook nog het afdekzeil overheen zit is het lastig om met de hand goed te kunnen manoeuvreren. Je hebt gewoon (aan de voorkant) geen handige plekken om de wagen vast te pakken. Toch moet ik, met afdekzeil en al, de wagen onder een laag en net breed genoeg afdak zetten waarbij ook het nodige bochtenwerk komt kijken. Bij het van stal halen uiteraard andersom..

Vandaag bij De Vrijbuiter gezien en gekocht: De Hitchdriver. Een handmover die je op de plek van het neuswiel vastzet. Vervolgens kun je met een slinger de wagen in beweging zetten en met een handel sturen. De prijs, normaal rond de 100 euro, was nu slechts 27,99! Voor die prijs wil ik wel een gokje wagen en ik heb er één gekocht. Vastgemaakt en uitgeprobeerd. Dat gaat prima!!

Nogmaals, niet iedereen zal zo'n ding nodig hebben en zeker niet als de kar wat kleiner is. Maar gezien de problemen die ik had met het (thuis!) op de juiste plek krijgen van de kar is het -zoals het nu lijkt-  een uitkomst.

Hier is een filmpje van het ding:

http://www.youtube.com/watch?v=PKf_m4uANmo

« Laatst bewerkt op: mei 03, 2011, 02:46:19 pm door Alex »
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2010, 12:11:48 am »

Ziet er leuk en handig uit en voor de prijs is het altijd het uitproberen waard.
Maar als je een disselkast hebt zijn er dan geen beperkingen voor wat betreft de omslag van de slinger.
Maar nogmaals het is mogelijk een goedkope oplossing
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2010, 07:58:07 am »

Gaaf ding. Ik denk wel dat hij , mede ivm het zicht, beter is op een klapper dan op een caradinges.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

nikkel1964

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2010, 09:52:17 am »

Ziet er leuk en handig uit en voor de prijs is het altijd het uitproberen waard.
Maar als je een disselkast hebt zijn er dan geen beperkingen voor wat betreft de omslag van de slinger.
Maar nogmaals het is mogelijk een goedkope oplossing

Ook weer afhankelijk van de kar: bij mijn wagen heb ik ruimte zat. Ook voor de stuurstang (die is langer dan de slinger), die gaat over de disselbak heen. Je hebt voor de slinger iets van 30-35cm nodig schat ik in.

Nog een leukigheidje: als de kar op een helling staat en je laat de slinger (per ongeluk) los dan zou je het risico lopen dat de wagen naar beneden rolt. Nee dus, op dat moment klapt het handvat door een veer naar binnen en komt na maximaal één bijna volledige omwenteling tegen de stang van het apparaat aan waardoor de boel blokkeert. (Ik zocht naar een optie het handvat vast te zetten, die zat er dus om die reden niet op..  :O)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2010, 12:55:38 pm »

Inderdaad een zeer praktisch ding. Maar je hebt wat ruimte nodig voor de bediening. En om de prijs hoef je het niet te laten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Rinus

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2010, 06:06:45 pm »

leuk ding, ja.
jammer dat hij in Gouda in ieder geval niet meer leverbaar is.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2010, 11:36:03 pm »

leuk ding, ja.
jammer dat hij in Gouda in ieder geval niet meer leverbaar is.

Dat is inderdaad jammer, maar het verbaast me niet. Donderdag was er voor alle Vrijbuiter-vestigingen nog maar één pallet over.

Het liep een beetje storm volgens de verkoper. Hij vertelde met de nodige humor dat klanten graag wilde weten of die mover kracht genoeg had. In de showroom stond ie gemonteerd aan een kleine aanhanger. En dus werd die hele aanhanger vol met klanten geladen en dan maar rijden over die spekgladde betonvloer  :#
Gelogd

plien

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #7 Gepost op: september 25, 2010, 12:31:10 am »

 :) Ik heb ook zo´n mover en werkt zo wel prima maar als ik hem op de plek van het neuswiel zet glijdt de hele dissel er langs naar beneden.
De dikte is hetzelfde als het neuswiel. Vaster krijg ik hem niet. welk hulpmiddel kan ik nog gebruiken?  :O :?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #8 Gepost op: september 25, 2010, 01:37:34 am »

Het apparaat is bedoeld voor 48mm neuswielen. Dat is een redelijke standaard? Waar je wel op moet letten: de buis bestaat uit twee delen. Eén deel, het onderste, is smaller. Kan me voorstellen dat dat niet in te klemmen is. Het bovenste deel is net zo breed als een normaal neuswiel en kan een druk van 150kg aan. Lijkt me sterk dat dat gaat glijden?
Gelogd

Andre-nl

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #9 Gepost op: september 25, 2010, 03:08:35 pm »

Hoi

Ik had even op de de website van de vrijbuiter gekeken maar helaas kon ik hem daar niet vinden.
Anders had ik deze ook besteld want dit lijkt me super handig als je de wagen ff flink moet verzetten

André
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #10 Gepost op: september 25, 2010, 05:15:41 pm »

@ André, toen ik afgelopen maandag of zo in de Roder Vrijbuiter kwam waren ze daar al uitverkocht...
Gelogd

michaelmiata89

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2011, 08:17:04 pm »

Beste forumleden,

Is er iemand die mij eenmalig zijn Hitchdrive wil lenen(of samen met mij) eens proberen of ik de Hitchdrive in combinatie met mijn boottrailer kan gebruiken.
Ik ga binnenkort van stalling wisselen en dar moet ik de boot trailer zelf twee keer haaks om een ruimte induwen. Er is geen ruimte om de trailer met de auto naar binnen te rijden. De ondergrond is verhard.

Uit de ervaringen heb ik gelezen dat juist op verharde ondergrond de hitchdrive wel een optie zal kunnen zijn. Ik woon zelf in Den Haag. (nabij Kijkduin)

Ik hoop op een reactie.

Ps, mocht iemand een Hitchdrive in de aanbieding hebben, dan hou ik me aanbevolen(mist het een oplossing voor mijn uitdaging is...)

Bedankt
Michael
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Hitchdrive in de aanbieding
« Reactie #12 Gepost op: maart 06, 2011, 11:03:37 pm »

ik denk dat zo'n hitchdriver vooral handig is op de camping zelf, vooral met oneffen terrein. een vouwwagen weegt toch als snel zo'n 300 kilo (die van ons zelfs bijna 400 kilo) tel daarbij de bagage op en je trekt je het apezuur :# voorlopig koop ik zelf nog niet zo'n ding. wil eerst kijken of het vw kamperen ons bevalt.  hou dit idee wel in mijn achterhoofd.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal