Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Omlaag

Auteur Topic: Onderhoudsbeurt vouwwagen  (gelezen 54743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #135 Gepost op: november 17, 2013, 10:22:51 am »

Vast niet, en wel hierom:

Om gebruik te maken van run-flat banden heb je een bandenspanning detectiesysteem nodig. Ander zou je niet tot nauwelijks merken dat de band lek is. Dit zou gevaarlijke situaties opleveren en daarom is het niet toegestaan.

Aldus de bandenboer
Hmm, je hebt ook van die ventieldopjes met indicator. Is dat niet voldoende?
Overigens heb ik een oude bandenspanningsmeter in de vw liggen en meet de druk alvorens we weer naar huis vertrekken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

H Poulssen

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #136 Gepost op: november 17, 2013, 01:17:29 pm »

Toch krijgen steeds meer auto's de optie om RFT te monteren met een indicator. Waarom zou de indicator niet kunnen werken middels een door de stekker aangebracht signaal? Al vele jaren hebben auto's een indicator die gaat branden als je een aanhanger hebt aangekoppelt. Volkomen zinloos die indicator want ik mag toch aannnemen dat je dat al wist !
Waarom niet die gebruiken voor de bandenspanningscontrole van RFT.

Wel zo'n veilige gedachte dat je eigenlijk een lekke band hebt maar er tijdens het rijden amper iets van merkt...beter dan een klapband  en een VW aan diggelen ...toch !
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #137 Gepost op: november 17, 2013, 06:40:04 pm »

Al vele jaren hebben auto's een indicator die gaat branden als je een aanhanger hebt aangekoppelt. Volkomen zinloos die indicator want ik mag toch aannnemen dat je dat al wist !

:off maar toch: toen ik op de middelbare school zat hebben we bij onze natuurkunde leraar ooit een aanhangertje aangekoppeld wat al heel lang ook op het schoolplein stond. Hij kwam er thuis pas achter. :H we hebben er erg om gelachen en ontzettend op onze donder gehad. had natuurlijk heel fout af kunnen lopen. Maar ja... als je 15 bent dan denk je soms niet heel veel verder dan een grap.

Gelogd
Adventure Awaits

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #138 Gepost op: november 17, 2013, 07:04:30 pm »

 
:off maar toch: toen ik op de middelbare school zat hebben we bij onze natuurkunde leraar ooit een aanhangertje aangekoppeld wat al heel lang ook op het schoolplein stond. Hij kwam er thuis pas achter. :H we hebben er erg om gelachen en ontzettend op onze donder gehad. had natuurlijk heel fout af kunnen lopen. Maar ja... als je 15 bent dan denk je soms niet heel veel verder dan een grap.

 :H :H wel een leuke  :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #139 Gepost op: november 18, 2013, 07:45:12 pm »

Al vele jaren hebben auto's een indicator die gaat branden als je een aanhanger hebt aangekoppelt. Volkomen zinloos die indicator want ik mag toch aannnemen dat je dat al wist !
Nog nooit gezien.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #140 Gepost op: november 18, 2013, 08:09:58 pm »

Nog nooit gezien.
Ik ook niet. Waarschijnlijk hebben alleen heeeeeeele duuuuuuuure auto's dat. :#
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #141 Gepost op: november 18, 2013, 08:19:24 pm »

Veel auto's met trekhaak af fabriek en een 13 polige stekkerdoos, waarbij op het dashboard een extra setje richting aanwijzers indicator lampjes mee gaan knipperen als je de aanhanger stekker plaatst.
Wat betreft de bandenspanning indicator voor je klapper, hiervoor kun je draadloze setjes gebruiken die je voor motoren kunt kopen.  Deze bestaan het een druk sensor zender die je op het ventiel schroeft en een ontvanger met lage druk verklikker . Even Google raadplegen en je vind diverse setjes.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #142 Gepost op: november 18, 2013, 08:23:04 pm »

Ik ook niet. Waarschijnlijk hebben alleen heeeeeeele duuuuuuuure auto's dat. :#

Dacht het niet, zelfs mijn 8 jaar oude skoda fabia combi met trekhaak af fabriek heeft deze functie standaard en mijn faabje valt nu niet bepaald in de categorie heeeel duur

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #143 Gepost op: november 18, 2013, 08:23:15 pm »

Ik ook niet. Waarschijnlijk hebben alleen heeeeeeele duuuuuuuure auto's dat. :#
Ik kijk altijd naar het huidige verbruik... :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #144 Gepost op: november 19, 2013, 02:39:46 pm »

Dacht het niet, zelfs mijn 8 jaar oude skoda fabia combi met trekhaak af fabriek heeft deze functie standaard en mijn faabje valt nu niet bepaald in de categorie heeeel duur

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
we begrijpen mekaar allemaal verkeerd. De bewering was dat alle auto's al heel lang een indicator hebben als de aanhanger is aangekoppeld. In die zin klopt het dat auto's die niet hebben, want dan zou er een lampje moeten branden dat de aanhanger is aangekoppeld. Auto's hebben inderdaad wel een functie dat er meerdere lampjes gaan knipperen als de richtingaanwijzers worden ingeschakeld. En kunnen we nog oeverloos over door ouwehoeren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bosi

  • Gast
Re: Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #145 Gepost op: november 20, 2013, 11:46:33 am »

we begrijpen mekaar allemaal verkeerd. De bewering was dat alle auto's al heel lang een indicator hebben als de aanhanger is aangekoppeld. In die zin klopt het dat auto's die niet hebben, want dan zou er een lampje moeten branden dat de aanhanger is aangekoppeld. Auto's hebben inderdaad wel een functie dat er meerdere lampjes gaan knipperen als de richtingaanwijzers worden ingeschakeld. En kunnen we nog oeverloos over door ouwehoeren.

Helemaal mee eens  :J , want het gaat in dit topic volgens mij niet over de defintie van een aanhanger indicator in de auto, maar over onderhoud en met name vouwwagen banden. Zo zie je maar weer hoe makkelijk het is om van een non-onderwerp het leidend onderwerp te maken  ;)
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #146 Gepost op: november 20, 2013, 05:58:22 pm »

Klopt...het ging mij om de RFT banden. De bandenspanningsindicator is bijzaak maar wel nodig ! Belangrijkste is dat een klapband een dure servicebeurt tot gevolg kunnen hebben of voorlopig geen meer. Aangezien steeds meer auto's met RFT kunnen worden geleverd uit het oogpunt van veiligheid vraag ik mij af wanneer dit bij VW gaat gebeuren. Daarnaast misschien interessant om te weten hoeveel % je meer voor dit soort banden zou over hebben als je ze zou willen aanschaffen ?
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Onderhoudsbeurt vouwwagen
« Reactie #147 Gepost op: maart 14, 2014, 08:23:30 pm »

Vandaag een Bovag onderstelbeurt laten doen bij de Witte Smid in Arnhem.
Zeer vriendelijke mensen, werd zeer goed geholpen.  Kreeg nog een handje NL stickers mee ;)
...en voor net geen 100euris klaar :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal