Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: bereken je vermogen voor de vouwwagen  (gelezen 10589 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:bereken je vermogen voor de vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 01, 2010, 07:25:29 pm »

Ik denk niet dat ik er ver naast zit met 140 kg in de vw te laden om tot 500 kg te komen. Vanuit het tent kamperen hebben we allemaal lichtgewicht spullen. Geen koelkast, CampinGaz fles van 2,75 kg. Maar ik weet wel dat de auto met zijn 86 pk flink moet trekken tegen de hellingen op door Oostenrijk. Naar z'n 4 en soms z'n 3. Maar dan zit er best nog pittig gang in tot zo'n 100 km/uur (dat mag daar). Maakt alleen flink toeren. En dat gebulder zijn we niet meer zo gewend omdat we worden opgevoed met het nieuwe rijden. Verder geen probleem op vlakke wegen. Maar de volgende auto kies ik wel voor iets meer vermogen, rijdt wat makkelijker met aanhanger.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:bereken je vermogen voor de vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: oktober 02, 2010, 12:46:59 am »

Zet je wagen eens op de weegschaal... Ik denk dat iedereen zich de *&^$*#&()@#(*@#& schrikt!
Ik heb het idee dat er geen enkele fabrikant is die 'het ledig gewicht' van de wagen vertaalt naar de wagen met alle bij aflevering meegegeven doeken erbij. Je zijwand, voortent of weet ik dan niet.. die zit volgens mij helemaal niet in het gewicht van het ledig gewicht!


Ik nodig bij deze iedereen uit om zijn wagen eens leeg te wegen. 'Leeg' is natuurlijk je wagen met je eigen spulletjes er niet in, maar hoe je hem als tent mag beschouwen...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:bereken je vermogen voor de vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: oktober 02, 2010, 09:23:35 am »

Zet je wagen eens op de weegschaal... Ik denk dat iedereen zich de *&^$*#&()@#(*@#& schrikt!
Ik nodig bij deze iedereen uit om zijn wagen eens leeg te wegen. 'Leeg' is natuurlijk je wagen met je eigen spulletjes er niet in, maar hoe je hem als tent mag beschouwen...
Misschien wel een goed idee. Weet alleen niet hoe ik de wagen dan moet gaan wegen. Moet er al een weegbrug in de buurt zijn.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal