Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: fietsdrager voor een zwaardere type fiets  (gelezen 2552 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
fietsdrager voor een zwaardere type fiets
« Gepost op: januari 05, 2011, 01:35:37 pm »

beste mensen,

allereerst de beste wensen allemaal voor het nieuwe jaar! dat we veel klapplezier mogen beleven!

na het drama van vorig jaar met mijn fiets ben ik maar weer op zoek naar een nieuwe fietsdrager voor op onze vouwwagen.
we hadden van die goedkope, simpele dingen, maar door mijn fiets is er dus nu 1 helemaal krom en niet meer te gebruiken.
ik wil best wat geld uitgeven voor een goede drager voor op het imperiaal van de vouwwagen, als het maar goed en betrouwbaar is.
nou ben ik aan het rondspeuren geweest op het net en kwam voor zwaardere fietsen alleen maar trekhaakdragers tegen voor elektrische fietsen.
logisch, want een zware fiets til je niet makkelijk op het dak van een auto, maar ja, op de vouwwagen is nog goed te doen....
heeft er iemand ervaring/tips??
mijn fiets weegt ongeveer 22 kilo....

groetjes,
bianca
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re: fietsdrager voor een zwaardere type fiets
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2011, 06:32:21 pm »

die dingen van halforts had ik ook, die hebben belgiĆ« niet overleefd  :#

ik zou gaan voor thule, als je tenminste de fietsen staand wilt vervoeren, kost wat, maar dan heb je ook wat . I:
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:fietsdrager voor een zwaardere type fiets
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2011, 08:29:24 pm »

hey marcel,

weet je ook welk type van thule? we gaan binnenkort maar eens kijken bij de wit, die verkoopt ze ook, geloof ik...

p.s. leuke foto ;)

grtz, bianc
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:fietsdrager voor een zwaardere type fiets
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2011, 05:53:41 am »

type?
euh eeh , tja dat weet ik niet, het is gewoon een gootje met een "A" beugel, waarmee je de fiets vast zet.
alleen dan een goede  ;)volgens mij is er daar maar 1 van
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:fietsdrager voor een zwaardere type fiets
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2011, 09:32:59 pm »

De fiets van mijn vrouw is ook meer dan een beetje zwaar ... Ter illustratie: 2 jaar geleden vertrok ik met zoonlief alvast vooruit naar Frankrijk met haar en mijn fiets op de aanhanger. Haar fiets stond in zo'n simpel gootje, maar die lag er na 2 drempels, 50m van huis, al weer vanaf! Die fiets wapperde bij nader inzien alle kanten op en heb ik dus thuis achter gelaten.

Afgelopen jaar had ik 2 van die alu-platen als fietdragers. 1 van Thule en 1 van goede Franse makelij. Ook daar ging de fiets van mijn vrouw op en op de andere mijn gewone fiets, die zeker niet licht is. Vooral aan de voorkant door de transportdrager. Zelfs met deze echt stevige dragers heb ik veel issues onderweg gehad. Ik heb ze echt met flink wat extra spanbandjes vast moeten zetten aan de dragers zelf, maar ook aan elkaar. Het kostte me echt flink wat tijd elke keer om de fietsen eraf te halen en er weer op te zetten. Niet alleen qua vastbinden maar ook qua erop tillen. Ik ben geen slappe jongen, maar om die gewichten bovenop de wagen te tillen kostte toch aardig wat power.

Als ik kijk hoe wij de fietsen gebruikt hebben op vakantie... dan gaan ze aankomend jaar niet meer mee. 2-3 x in 3 weken tijd.
Alleen mijn mountainbike gaat aankomend jaar waarschijnlijk mee.

Moraal van dit verhaal, wat mij betreft: Als je niet een trekkende vakantie houdt zijn fietsen erg handig. Anders moet je voor lichte fietsen met echt goede dragers zorgen. Met een meer trekkende vakantie met kinderen fiets je alleen maar kleine stukjes, voor boodschappen enzo. Zorg dat je daar op ingericht bent of ga lekker lopen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal