Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: TUV keuring  (gelezen 5800 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

job

  • Gast
TUV keuring
« Gepost op: januari 21, 2011, 09:02:29 am »

hallo, wij hebben sinds vorige jaar een Conway Cortina uit 97. Afgelopen jaar zijn we in Frankrijk geweest en hebben toen lekker kunnen doorrijden op de franse snelwegen, dit jaar moeten we echter via Duitsland naar onze vakantiebestemming en mogen we dus maar 80km/uur. Nu willen we graag de 100km-ontheffing aanvragen, maar daarvoor moet onze VW over hydraulische schokdempers beschikken. Weet iemand of een Conway daarover beschikt? Voor de rest voldoen we nl aan alle eisen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

groetjes Job
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2011, 05:33:03 pm door job »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway Cortina
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2011, 09:30:14 am »

Welkom op het forum Job :J Wij hebben ook een Cortina. Er zitten geen hydraulische schokdempers op maar torsie vering.

In het volgende topic staat een heel uitgebreid boekje van Conway met veel technische info http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6105.0.html
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2011, 09:46:19 am door muis »
Gelogd

job

  • Gast
Re:Conway Cortina
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2011, 12:00:54 pm »

Bedankt voor je snelle reactie; we hebben zo te zien exact dezelfde.

Nu ff met TUV contact opnemen of dit ook voldoende is of dat het toch met 80km tuffen word :ZZZ
En anders, "moeten" we een dagje extra voor de reis inplannen, het is tenslotte vakantie!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Conway Cortina
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2011, 12:34:03 pm »

Er zijn wel meer leden die een TUV keuring hebben laten doen om 100 km/u te mogen rijden in Duitsland.
Mischien dat die je ook nog meer kunnen vertellen. Wacht ook nog even hun reacties voor je depri raakt.  :)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:TUV keuring
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2011, 01:15:17 am »

Toch ben ik bang dat het 'tuffen' wordt...

Er is een aantal duidelijke eisen voordat je een 100km-sticker mag opplakken:

- banden niet ouder dan zes jaar
- hydraulische schokdempers op de kar
- auto voorzien van ABS
- klapkar voorzien van oplooprem
- banden voorzien van de juiste loadindex en snelheidscodering

Kijk anders even hier:

http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Tempo100.htm

Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:TUV keuring
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2011, 07:00:04 am »

Het kan natuurlijk wel. >:(
Het mag alleen niet.

IK rijdt wel +\- 100 km/h  met de vw.
IK vind dat wel verantwoordt.
 
Als je een keer naar franrijk gaat mag je ook 130 km/u.
In andere landen maar 80km/u.

Dit is wel mijn mening en daar zal niet iedereen  mee eens zijn.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

nikkel1964

  • Gast
Re:TUV keuring
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2011, 10:10:28 am »

Ik ben het toevallig wel met je eens, het is nogal vreemd die verschillen in wetgeving.  ::)

Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:TUV keuring
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2011, 10:52:18 am »

Zover ik weet is de eerste boete goedkoper dan een TUV keuring.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:TUV keuring
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2011, 12:51:35 pm »

Het loopt erg los hoor in Duitsland Oostenrijk en Italie qua controle snelheden met je vw. Wel je daar aan de snelheden houden bij wegwerkzaamheden, regen of mist (tip gebruik daar je cruise control). Ik heb nog nooit meegemaakt dat je een boete ontvangt voor te snel rijden. Wij rijden graag met 110 km met onze vw en dan heb je geen problemen. Dus in slaap vallen of langer er over doen heb ik nog nooit meegemaakt ten op zichte van Frankrijk. Ja als je Nederland weer binnenkomt bij Arnhem dan wel gelijk 80 km gaan doen want daar is traject controle.
Gelogd

dheppener

  • Gast
Re:TUV keuring
« Reactie #9 Gepost op: januari 22, 2011, 01:51:02 pm »

90 is het tegenwoordig in nederland he... en dat komt neer op 100 op de teller...

inderdaad wel uitkijken bij trajectcontroles...max 80 geldt daar voor iedereen... KK
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:TUV keuring
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2011, 07:50:44 am »

Afgelopen zomer naar Hongarije geweest. Dus heel Duitsland zo'n beetje gezien. Gewoon gemiddeld 100 gereden. Niks boete gezien. Beetje opletten wat er langs de weg staat en wat er achter je rijdt. Tussen al het verkeer val je niet zo op met een vw. Caravan is al van verre zichtbaar. Op het forum is nog een Topic over Tempo 100. Oom agent heeft overigens liever dat je met de vrachtwagens 90 mee rijdt, anders gaan die alsmaar inhalen. Dus 90 is al helemaal geen probleem. En die laatste paar km heb je echt niet een dag extra vakantie voor nodig. In Oostenrijk met je met een aanhanger tot 750 kg gewoon legaal 100 rijden, dat scheelt als je daar doorheen rijdt. Eigenlijk beetje zonde om veel kosten te maken voor een klein beetje snelheidswinst. Bovendien ben je op vakantie, dus ook de weg er naar toe. Be easy.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PaulPaul

  • Gast
Re:TUV keuring
« Reactie #11 Gepost op: februari 17, 2011, 10:38:40 pm »

Tsja, hier zijn we een beetje dubbel in. Ik rij met de vouwwagens al jaren ongeveer 110 kmh. Beetje opletten natuurlijk.
Je merkt eigenlijk nauwelijks dat zo'n Holtkamper er achter zit. Onze auto weegt zo'n 1700 kg of meer(Volvo V70, leeg).
Een radarpaal gaat niet af, want ziet niet dat je iets trekt.
Dubbel: we hebben op onze nieuwe Kyte wel die 100 kmh keuring besteld.

gr
paul
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:TUV keuring
« Reactie #12 Gepost op: februari 18, 2011, 11:47:54 am »

wij hebben sinds oktober een cocoon xl
we willen dit jaar naar Noorwegen en hebben besloten om toch een keuring te laten doen.
het kan namelijk op locatie en dat is ook bij Erika in Zeist.
we lezen dat vele het hier onzin vinden zo keuring maar.... tja ik denk dat wij van die brave mensen zijn ik kan het niet onderbouwen waarom wij het perse wel laten doen.
we gaan vaak ook met kleinere vakanties naar Duitsland dus... nou ja we zijn gewoon te braaf denk ik
Gelogd
Jevipro

dj54

  • Gast
Re:TUV keuring
« Reactie #13 Gepost op: april 30, 2011, 11:25:33 pm »

Ik ben het wel eens om gewoon 100 te rijden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal