Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: In dit theater: Een nieuwe keuken met inductiekookplaatje achter de Combi Camp  (gelezen 19852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX

Als elders op dit forum te lezen hebben we recentelijk een nieuwe Combi Camp Valley gekocht die we inmiddels ook hebben opgehaald. We hadden heel bewust de keuze gemaakt om deze zonder keuken aan te schaffen omdat we 'gek' werden van het gesjouw en gesleep van de keuken van onze vorige vouwwagen (Conway Mirage) en we hem ook niet echt gebruikten. Echter hoe langer we nadachten over het niet hebben van een keuken, hoe meer we hem gingen missen (en bij een CC hoef je hem natuurlijk niet te sjouwen). Aangezien ik niet zo'n fan ben van vouwkastjes, kwam al snel het probleem waar we alles moesten laten (borden, glazen, bestek e.d.). Je kunt slechts telkens als je een bord of glas moet hebben heel je matras de lucht in hijsen.

Ik had al van alles bedacht;  bijvoorbeeld de luifel/voortent aan de andere kant plaatsen en een keuken op de dissel als bij HK. Echter toen ik op weer eens op marktplaats aan het zoeken was kwam ik toevallig een oude CC-keuken tegen. Op het vervangen van wat popnagels na zou het volgens de aanbieder een prima keuken zijn. Vijftien minuten nadat ik de advertentie had gezien was de koop gesloten.

De zaterdag daarop direct de keuken opgehaald en zonder verder te kijken ingeladen. De prijs was zo laag dat ik allang blij was dat de beugels in goede staat waren, want dan kan ik verder alles maken (de benzinekosten om de keuken te halen waren al hoger).
De keuken op het werk in de hal gezet en tot de conclusie gekomen dat er nogal wat aan mankeerde.  De uitdraaisteunen waren afgebroken, er zat een scheur in de onderste (zwarte) bak die ook ernstig verroest was, de scharnieren van de klep waren kwijt en op een hobby-bob manier opnieuw gemaakt,uitzetscharen van de deksel ontbraken, slot van de deksel kapot, 2 van de 3 gasbranders kapot??..

Maar het maakte me allemaal niets uit; de basis is er en dat gaat goed komen. Inmiddels zijn de uitdraaisteunen en de scheur in de onderste bak gelast en de bak is opnieuw zwart gecoat. En het andere plaatwerk is inmiddels in gebeitst traanplaat gezet, alleen de hoeken moeten nog dichtgelast worden. De achterste plaat laat ik voor wat het is en heb ik vanavond goed schoongemaakt. Deze is wat lastig na te maken en je ziet er straks niets meer van als de nieuwe keuken er in zit.
Ik heb ook onder de CC gekeken en kwam tot de blijde conclusie dat het verzetten van de lampen een peulenschilletje is; De lampen zijn met een stekkerverbinding gemonteerd en de draad zit opgerold onder de wagen, dus is lang genoeg. De as is eenvoudig te verplaatsen.
Ik zal af en toe wat foto?s plaatsen van de vorderingen.
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2014, 10:25:30 pm door Alex »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #1 Gepost op: december 14, 2011, 12:14:24 am »

Op de foto kan ik niet goed zien welk type beugels je hebt voor de keuken. In eerste instantie werden beugels gebruikt die nog wel eens in wilden scheuren onder het gewicht van een (geladen) keuken. Sinds een jaar of twee (??) worden dikkere, stevigere beugels gebruikt om de keuken op te hangen. Uit mijn hoofd (maar ga niet slaan als ik het fout heb  :P ) waren de oude beugels 5 cm dik en zijn de nieuwe 7 cm.

Als je het oude type beugel hebt en toch gaat klussen, probeer dan ergens een set zwaardere op de kop te tikken. Daarmee kun je voorkomen dat keuken + inhoud op een nogal ongelegen moment op straat belanden...

Kijk anders ook even op het CC-forum, daar is deze problematiek vaker aan de orde gekomen.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2011, 12:18:06 am »

Bedankt voor de tip, maar het zijn inderdaad de oude beugels. Ik ben er mee naar de VWS in Boxtel geweest en zei konden me vertellen dat ze er prima uitzagen en geen enkele vorm van slijtage vertoonden. Maar bij twijfel zal ik de zeker vervangen (ze hebben ze bij de de VWS zo liggen)

Overigens zit ik ook nog te kijken naar een soort klem zoals die bij de keukens die verplaatst moeten worden wordt gebruikt. Bij de Conway zat er aan de bovenzijde links en rechts een klem die de keuken naar de vouwwagen toe trok en zo de kracht op de uitgeschoven beugeltjes wegnam. Want die stangetjes stelden niets voor, maar konden de keuken daardoor wel dragen.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2011, 12:25:18 am door nunogconway »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2011, 12:40:54 am »

Maar bij twijfel zal ik de zeker vervangen (ze hebben ze bij de de VWS zo liggen)

Het probleem hier is dat je uit Nederland kunt vertrekken met perfect uitziende beugels. Die alleen na een paar honderd kilometer buitenlandse wegen ineens wat minder perfect ogen. Ik heb verhalen gelezen van CC'ers die tijdens een pauze onderweg eens naar hun wagen keken en dachten "Hoort die keuken zo scheef te hangen???". Ik ben, dat mag bekend zijn, een erg fanatiek CC-bezitter maar ik erken dit als een zwak punt van deze wagens. Vandaar de tip: laat het niet aankomen op twijfel of erger nog problemen maar gebruik de zware beugels nu je toch aan het werk bent!

Wat de klem betreft: klinkt handig. Bedenk alleen dat je voor een goede "klemming" de keuken moet laten aansluiten aan de wagenbak en (dus) iets van blokjes nodig hebt om de afstand tussen die twee te overbruggen. Dit zit het tentdoek weer in de weg?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2011, 12:50:38 am »

Ik heb inmiddels wat foto's gezien op het CC-forum. Sommige scheuren lijken toch eerder te zijn ontstaan door de uitdraaisteunen als krik te gebruiken dan door een te zware keuken. Op de foto's zie je dat de de scheuren van onder zijn begonnen. Op 1 foto na, daar is de scheur duidelijk aan de bovenzijde begonnen, maar daar kan ook een overbelasting van de keuken de oorzaak van zijn.

Voor wat betreft die klem; die is natuurlijk open als de CC is opgezet en zit dan niet meer in de weg voor het tentdoek. Dat noodzakelijke blokje zou ik er los tussen kunnen klemmen. Maar in eerste instantie richt ik me op de steunen (en een lichte keuken).
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2011, 10:38:37 am »

Boeiend project lijkt me.
Aan je enthousiasme ligt het duidelijk niet dus het zal je zeker lukken!
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #6 Gepost op: december 22, 2011, 12:11:15 am »

Weer een klein beetje verder:
- Nieuwe RVS scharnieren laten maken
- Nieuwe RVS beugels waar de bak mee op de 2 steunen zit
- Traanplaat is klaar, alleen nog vastpoppen (met eveneens wat lijm er tussen)
- Onderbak scheur gelast en gecoat
- Uitdraaipoten laten lassen, hoewel we die niet echt nodig hebben omdat er onder de wagen uitzetpoten zitten.
(Overigens is dat misschien nog wel beter dan de wagens met de uitdraaipoten onder de keuken, want dat kan de boel alleen maar kapot drukken)
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2014, 10:26:36 pm door Alex »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2012, 08:23:11 am »

De keuken is inmiddels zo goed als klaar; ik heb alleen nog geen foto's van het laatste stadium; die zal ik komende dagen eens maken.
Het linkse kleine paneeltje is een deurtje waar de electra achter zit; rechts zijn 2 grote laden (ja, uiteraard met demping als in een echte keuken) waarbij de onderste lade een lage rug heeft zodat ik de bak ook nog kan bereiken.
Nog te doen:
- RGB (gekleurde) ledverlichting onder het schap van de keuken,
- Afstandbediening op alle verlichting in de wagenbak ( 3 groepen, bijvoorbeeld verkrijgbaar bij  http://www.obibouwmarkt.nl/elektra/klik-aan-klik-uit/klikaanklikuit-inbouwschakelaar-3-in-1-type-acm-3500-3.html)
- Misschien een nieuw koelkastje
- Witte of zwarte hoes op de wagenbak laten maken (niet over de keuken natuurlijk)
 
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2014, 10:28:15 pm door Alex »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: In dit theater een nieuw project: Een nieuwe keuken achter de Combi Camp
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2012, 08:28:28 am »

Wat leuk om dit hele project te kunnen volgen. Wel een hele klus, maar dan heb je meteen ook een keuken waarvan je weet dat hij in orde is.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

CenC

  • Gast
Re: In dit theater: Een nieuwe keuken met inductiekookplaatje achter de Combi Camp
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2012, 09:04:55 am »

Ook handig zo'n professionele werkplaats.... :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: In dit theater: Een nieuwe keuken met inductiekookplaatje achter de Combi Camp
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2012, 09:49:00 am »

Ziet er strak uit, mooi!  :J

(Wat alleen een apart kenteken op de klapper?)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: In dit theater: Een nieuwe keuken met inductiekookplaatje achter de Combi Camp
« Reactie #11 Gepost op: juni 16, 2012, 10:31:39 am »

knap!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: In dit theater: Een nieuwe keuken met inductiekookplaatje achter de Combi Camp
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2012, 10:35:34 am »

Nou voor iemand die geen keuken nodig dacht te hebben heb je toch een plaatje van een keuken. ;)
Wou dat ik zo handig was.
Mooi hoor.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: In dit theater: Een nieuwe keuken met inductiekookplaatje achter de Combi Camp
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2012, 11:18:35 am »

Mooi gedaan.  :J
Gelogd

mars

  • Gast
Re: In dit theater: Een nieuwe keuken met inductiekookplaatje achter de Combi Camp
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2012, 03:00:20 pm »

mooi man!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal