Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: inbouw verwarming  (gelezen 12943 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

frankphilips77

  • Gast
inbouw verwarming
« Gepost op: april 19, 2012, 01:13:47 am »

Na een niet zo prettige kampeer ervaring vorig jaar. (wat een lekker weer in nederland) met vochtige spulletjes en kou in de wagen slapen is niet fijn.
Nu zijn er veel mensen met een los elektrisch kacheltje, maar ik ben er over aan het denken een kacheltje in te bouwen in een van de "kasten"
en wel de: carver mph 350 http://www.de-wit.nl/nl/mph350-vloerverwarming?gclid=CIDaiLDCv68CFQyC3godNCcPzw.
Door het geringe gebruik zer interessant leek me....
iemand hier ervaring mee? of is het wenselijk als ik begin een fotorepo te maken?

groetjes,

Frank
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: inbouw verwarming
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2012, 06:32:50 am »

Een reportage is natuurlijk altijd zeer leerzaam.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: inbouw verwarming
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2012, 11:23:14 am »

Ik weet dat HK het eens in zijn Flyers of Spacers heeft gedaan. Ik heb daar foto's van gezien. Die kachel lijkt sprekend op die jij hier toont.

Je wagen moet natuurlijk qua indeling en gebruik, wel geschikt zijn om iets dergelijks in te bouwen. De warmte moet de goede kant op stromen.  Tevens moet je je afvragen hoe vaak je die kachel aan gaat hebben ten op zichtte van de ruimte die je, met het inbouwen, inlevert.

Als je ruimte hebt en de plek is qua verwarming en veiligheid goed ... dan zou ik het denk ik ook doen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: inbouw verwarming
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2012, 03:17:06 pm »

Het kacheltje is maar 320 watt, vind ik erg weinig, en blast een heel klein beetje warme lucht (geen hete lucht)

Laats bij de kampeermarkt in Eindhoven even laten draaien, ze hebben daar er één in de winkeldisplay staan. Vond het erg tegenvallen en krijgt de boel naar mijn idee echt niet warm.

Voordeel is wel dat ie fluisterstil is, je moet voelen of hij draait want horen deed ik hem niet.

Voordeel van een los kacheltje is dat je hem in de voortent of in de wagenbak kunt zetten net waar je zelf bent, als dezein de vouwwagenbank is ingebouwd merk je er weinig van in de voortent.

Geld natuurlijk niet voor goed geisoleerde klappers met spouwdoekisolatie :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: inbouw verwarming
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2012, 04:05:39 pm »

Het kacheltje is maar 320 watt, vind ik erg weinig, en blast een heel klein beetje warme lucht (geen hete lucht)
Nee, maar als je het op een strategische plaats inbouwt (in de verticale delen van de bankjes) dan worden je voeten al vrij snel warm. En als je voeten warm zijn....  I:
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2012, 04:13:22 pm »

De niet-verplaatsbaarheid van zoiets lijkt mij ook lastig. Of zitten jullie veel in het zitgedeelte van de bak?
Ondanks 2 weken regen  :( hebben wij eigenlijk altijd in de voortent gezeten en daar ook het kacheltje aan gehad. Alleen in de avond hebben we hem een uurtje OP een bankje gezet om de slaapcabines een beetje warm te stoken. Dat werkt denk ik niet als hij IN een bankje ingebouwd zit?
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2012, 05:12:01 pm »

Het probleem wat wij hadden afgelopen jaar was dat alles in de wagenbak vochtig / klam was als we in bed stapten en dat was helaas nog zo toen we op stonden.
We hadden alleen de gas verwarming in de voortent, die produceert natuurlijk ook vocht als hij brand,maar voo in de voortent prima.
Een electrische kachel zou dan ook enkel voor de voortent gebruikt worden. gezien het lage verbruik mag hij de hele dag draaien wat mij betreft, dan zou hij de wagenbak op zijn minst "droog" moeten kunnen houden lijkt me? hoop ik tenminste. ik hou niet van losse kacheltjes.
Het campingbedje moet ook in het "gangpad" trouwens. Die blijft dan ook lekker warm.
 
Gelogd

avr

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2012, 07:45:15 pm »

Ik vind 320 W ook erg weinig , je kunt natuurlijk ook een los kacheltje vast zetten in een van de kastjes achter een rooster met verstelbare lamellen zodat je evt ook de luchtstroming nog kunt veranderen , en zo'n los ding kost je ook niet zoveel.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2012, 08:14:26 pm »

Ik weet dat HK het eens in zijn Flyers of Spacers heeft gedaan. Ik heb daar foto's van gezien. Die kachel lijkt sprekend op die jij hier toont.


HK heeft een tijdje voor in de Flyer / Spacer een kacheltje verkocht, die aan de binnenzijde (uiteraard... ::) ) van het deurtje gemonteerd zat.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: inbouw verwarming
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2012, 08:34:08 pm »

Nou, wie wat bewaart heeft wat.
Vroeger werkte ik bij een bouwmarkt waar de de keukenafdeling werd verbouwd en het assortiment werd uitgedund.
Stond toen een plintverwarming die ik in de opruiming voor 20,00 heb gekocht, ooit gedacht in te bouwen in onze keuken.

Terwijl ik dit topic aan het volgen dacht ik ineens, die heb ik nog liggen onder de keuken achter de plint....

Zojuist gekeken en jawel achter de plint een stoffige doos, met daarin een nieuwe plintverwarming
Op de doos staat nog een prijssticker met euro's en guldens (je weet wel dat geld van vroeger :#)

Was even bang dat ie 2000watt zou verwerken waardoor het niet geschikt zou zijn voor op de camping.
Wat blijkt 1000watt  WW

Ik denk misschien toch inbouwen
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

frankphilips77

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2012, 10:12:14 pm »


Ik denk misschien toch inbouwen
Ik denk, dju, toch maar eens bij de bouwmarkt gaan neuzen.... 1000w is perfect lijkt me
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

frankphilips77

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2012, 11:04:00 pm »

Deze komt oorspronkelijk bij de KARWEI vandaan maar ik heb hem ongeveer 4-5 jaar geleden gekocht dus die hebben ze niet meer denk ik.
Daar ga ik ook van uit, anders was er echt iets mis daar
Er staan er een paar op MP
Dank , dank ,dank. Ik ga een tweedehandsje zoeken. SUPErrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: inbouw verwarming
« Reactie #13 Gepost op: april 20, 2012, 10:00:36 am »

Zelfs 2000 watt zou volgens mij niet teveel zijn. Bovendien hoef je hem niet op max in te stellen.
In huizen rekenen ze grofweg met 85w per m3

Toch denk ik dat je in de VW (voortent) meer profiteert van gerichte warmte. En ook wat lager bij de grond.
Hmm, ik denk ineens electrische deken in de tuinstoel.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2012, 10:05:44 am door Taan »
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: inbouw verwarming
« Reactie #14 Gepost op: april 20, 2012, 11:01:23 am »

Zelfs 2000 watt zou volgens mij niet teveel zijn. Bovendien hoef je hem niet op max in te stellen.
In huizen rekenen ze grofweg met 85w per m3

Toch denk ik dat je in de VW (voortent) meer profiteert van gerichte warmte. En ook wat lager bij de grond.
Hmm, ik denk ineens electrische deken in de tuinstoel.

Het ligt vooral aan heo zwaar de zekering is op de kampeerplaats, vaak is de electravoorziening 6 ampere.
Hierdoor kun je maximaal (6 x 230v =) 1380 watt aansluiten voordat je niks meer krijgt, oftewel voordat de zekering eruitklapt bij de stroompaal.

Hou ook rekening met verlichting, koelkast die ook wat wegwerken.

Voor een kachel van 2000 wat heb je al een zekering nodig van 10 ampere bij de paal en dat is maar af en toe aanwezig.

Niet alle verwarming kun je terugschakelen naar een lager vermogen, mijn plintverwarming heeft 3 standen; uit - koele lucht - 1000 watt verwarming.
Dus als ik op een camping sta met maar een zekering van 4 ampere heb ik het mooi koud ::)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal