Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen met Holtkamper Astro XL  (gelezen 4780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Gepost op: maart 05, 2017, 10:57:34 pm »

Ik was op zoek naar ervaringen van anderen met betrekking tot de Astro XL. Ik zag dat er wel oude brochure stond. Ik heb zelf een stukje tekst geschreven waarin instructies zijn terug te vinden (Astro XL.pdf). Mogelijk dat andere lezers nog aanvullingen willen geven. Verder heb ik nog een nieuwere brochure gevonden (Holtkamper-Astro.pdf).  Dit type vouwwagen, wordt voor zover ik weet, niet meer gemaakt.
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2017, 08:19:51 pm door HansAstro »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #1 Gepost op: maart 06, 2017, 12:54:27 am »

Dank, wat handig WW WW
Gelogd

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2017, 08:51:21 pm »

Kleine aanpassingen gemaakt aan oorspronkelijke document. Ik ben nu bezig een wat uitgebreider document te schrijven waarbij ik de Spacer handleiding als uitgangspunt heb gebruikt. Wat betreft de belading, heb ik nog geen specifieke Astro beschrijving gemaakt. De bak van de Astro lijkt me 6 cm lager en de bak lijkt me ook wat smaller dan die van de Spacer. Verder zitten de wielbakken aan de buitenzijde van de Astro bak.

Verder beschik ik nog over een ringmapje met Gebruikerstips voor de Holtkamper tenttrailer. Dit mapje wordt vermoedelijk bij elke verkochte Holtkamper meegeleverd. Het bevat algemene informatie over het gebruik van de tenttrailer en het gebruik en onderhoud van de tent. Ik zag dat er nog geen kopie op de website was geplaatst.
Gelogd

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2017, 12:09:59 am »

Hierbij mijn nieuwe wat uitgebreidere handleiding voor het opzetten en afbreken van mijn Holtkamper Astro XL. De handleiding van de Spacer heb ik als inspiratie bron gebruikt. De Holtkamper Space lijkt veel overeenkomsten te vertonen met de Astro XL. Bij het uitwerken van de handleiding zag ik dat de overeenkomsten vooral aan de buitenzijde zitten. Dus het opzetten/afbreken verloopt in grote lijnen wel hetzelfde maar de echte handelingen verschillen soms nogal.

Ook zijn er punten nog niet uitgewerkt, het membraan dak wordt wel uitgebreid uitgelegd, maar hoe het dak moet worden opgezet was nog niet beschreven. Hoewel ik het membraan dak diverse keren heb gebruikt, heb ik er nooit een foto van gemaakt.

In de Spacer handleiding werden nog meer handige tips gegeven alleen hadden die geen betrekking op het opzetten en afbreken. Die informatie heb ik afgesplitst want ik vond dat wat verwarrend. Die informatie is wel heel nuttig en ik heb daar een extra document voor gemaakt. Voor iedereen kan die wat anders worden, want bepaalde informatie is auto afhankelijk zoals de bandenspanning, de kogeldruk en het maximale trekgewicht. De informatie is elders terug te vinden op deze website maar wel handig gebundeld in 1 document.

De laatste versie hier geplaatst, een paar kleine wijzigingen zoals:
- afdekhoes meenemen om linker achterwiel af te kunnen dekken wanneer die in de zon staat
- watertank in keukenbox leegmaken voor de winter
« Laatst bewerkt op: april 05, 2017, 12:06:06 am door HansAstro »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2017, 09:36:16 am »

Hoi Hans ,

Goed bezig en bedankt voor je dankwoord!

Zelf ben ik de handleiding ooit begonnen voor een Jametic en vervolgens deze omgebouwd voor de Spacer. Mooi dat jij er een Astro versie van hebt gemaakt... Daar kan ik ook weer tips uithalen zoals oa het opzetten van het membraan dak want dat heb ik tot nu toe nog nooit gedaan  :P

Wil je je Word document ook nog even plaatsen zodat anderen deze zelf naar eigen idee kunnen gebruiken, aanpassen en op het forum plaatsen, dank!

Plaats je je extra document ook nog even !?
Gelogd

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2017, 08:02:29 pm »

Hier het beloofde extra document als aanvulling op de eerder geschreven handleiding voor de Astro XL. Dit extra document geeft achtergrond informatie over bandenspanning, kogeldruk, de remmen, overwintering, onderhoud en maximum snelheden.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2017, 08:50:57 pm »

Hoi Hans ,

Wil je je Word document ook nog even plaatsen zodat anderen deze zelf naar eigen idee kunnen gebruiken, aanpassen en op het forum plaatsen, dank!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2017, 10:04:34 pm »

Hans, dank voor deze uitgebreide documenten  WW hier help je een hoop mensen weer verder mee :J :J
« Laatst bewerkt op: april 05, 2017, 08:12:50 am door muis »
Gelogd

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2017, 12:10:39 am »

Hierbij het word document van de Holtkamper Astro XL handleiding
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #9 Gepost op: april 05, 2017, 12:10:58 pm »

Hierbij het word document van de Holtkamper Astro XL handleiding

DANK!  W: bier
Gelogd

Erwin ter Riet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Camplet en Holtkamper
  • klapperdeklap
    • huurjevouwwagen
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #10 Gepost op: april 18, 2018, 04:07:31 pm »

Je handleidingen eens doorgenomen... ziet er compleet uit en duidelijk uit! Dank!
Gelogd
Erwin

verhuurt vouwwagens...

WilbrtS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Ervaringen met Holtkamper Astro XL
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2023, 05:32:04 pm »

Hallo HansAstro, ik heb onderstaand bericht elders op het forum geplaatst. Omdat ik met grote waardering je handleidingen heb gelezen en gebruikt, hierbij ook de vraag aan jou als deskundige. Hopelijk weet je ons te helpen!
Wilbert Seuren

Beste HKers,
Wij hebben een jaar geleden een Holtkamper Astro Membraan XL 2007 gekocht. Deze zomer hebben we gekampeerd met de achteruitbouw uitgeklapt. Zo hebben we hem ook gekocht. We willen nog een weekend weg met een basic opstelling zonder uitbouw. We hebben de achteruitbouw  eraf geritst maar krijgen met geen mogelijkheid de zijwand weer sluitend. We vermoeden dat er nog een stuk tussen moet maar hebben geen idee. Wie weet raad?
Ik kan desgewenst foto’s toevoegen. Dank bij voorbaat voor reacties!
Wilbert
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal