Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Waar te beginnen...  (gelezen 7658 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #60 Gepost op: augustus 22, 2019, 10:50:34 pm »

Nog een klein vraagje: zijn die kuipgrondzeilen echt zo zaligmakend? Ik zie ze nu overal, maar wij waren juist twee jaar over op een open doek in de voortent. Wij hebben daarmee verrassend genoeg het idee dat de tent schoner blijft, of in ieder geval makkelijker schoon te houden is. Alle troep kan je zo wegspoelen. Bovendien is het beter voor de bodem en loop je niet het risico te eindigen op een zeil dat drijft op de modder. Of hebben wij gewoon steeds geluk gehad met het weer?

Eens. Bij onze wagen zit ook zo'n zwaar dit grondzeil (niet inritsbaar mar wel 'omhoog te zetten', maar dit hebben we pas één vakantie (meivkantie 2017 met veeeeel regen gebruikt). Sindsdien niet meer gebruikt.

We kamperen in de zomer graag 'compact' omdat we ook wel een beetje rondtrekken. Dus alleen het dak van de voortent (met soms maximaal één zijkant wanneer we dat leuk vinden) en tenttapijt (gaatjestapijt) eronder. Vallen mooi alle kruimels en doorheen :-). En veel beter voor het gras. De afgelopen drie zomers (Italie + Corsica + Spanje/frankrijk) altijd mooi weer gehad, dus altijd voldoende aan deze snelle simpele opstelling.

Op zo'n kuip zie je al het zand en gorigheid liggen, gaan mensen toch nog een tenttapijt er weer overheen doen. Tja, dat is dan dubbel... Of zelfs een plasticje eronder tegen het vuil / om minder lang te hoeven poetsen...

Nou ja, ieder zijn ding, maar een kaal tenttapijtje volstaat bij ons....
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #61 Gepost op: augustus 22, 2019, 11:01:13 pm »

O ja, onze CCC bevalt uitstekend. Dit jaar ook weer vijf campings bezocht in drie weken. Vaste keuken met koelkast is een plus voor ons. Geen slikranden om te poetsen is de volgende plus. En weinig haringen om te timmeren of eruit te trekken is de derde plus. Dat alles maakt het comfortabel (snel).

Kinderen zijn 9 en 7 en slapen in de gastencabine als we er meerdere nachten blijven (soms ook weleens op de deksel). Mochten ze later een eigen tentje willen, dan kan dat hebben we geen vouwwagen met een 'overschot' aan vaste bedden. Maar nu vinden ze de gastencabine nog wel tof, want hun 'eigen tent'.

Bij slecht weer kunnen we uiteraard een voortent maken mocht dat nodig zijn. Deze week, op de laatste camping, was het 's avonds ineens erg koud. Eigenlijk te koud voor alleen het dak. Toen hebben wij 's avonds knus op de deksel binnen gezeten terwijl de kinderen in de gastencabine sliepen.

O ja, op de deksel past precies een babybedje dwars voor een derde kind. Of die variant met de bedden andersom, dan heb je ook een kinderslaapplek extra.
Met vier kinderen pas je niet meer in een CCC. Dan misschien wel twee vaste bedden (en ondertent) kiezen...

Edit: ik lees dat je de zoektocht al hebt terrug gebracht tot twee merken van een bepaald systeem. Beetje overrbodige info dus van mij. Zag het te laat....
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2019, 11:15:40 pm door Caroline S »
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #62 Gepost op: augustus 23, 2019, 05:13:21 pm »

Edit: ik lees dat je de zoektocht al hebt terrug gebracht tot twee merken van een bepaald systeem. Beetje overrbodige info dus van mij. Zag het te laat....

Volgens mij wel ja, maar je inbreng is alsnog welkom.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #63 Gepost op: september 11, 2019, 09:17:51 pm »

Voor de volledigheid van de archieven: ik heb vandaag getekend voor een Combi-Camp Flexi XL met boogluifel, ondertentje, zo'n wand met vakjes en een disselbak. Oh, er komt ook een disselslot bij. Geen flauw idee waarom dat niet in de eerste zin stond. ;-)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #64 Gepost op: september 11, 2019, 09:37:54 pm »

Heel veel plezier met de aankoop.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #65 Gepost op: september 14, 2019, 11:09:54 am »

Voor de volledigheid van de archieven: ik heb vandaag getekend voor een Combi-Camp Flexi XL met boogluifel, ondertentje, zo'n wand met vakjes en een disselbak. Oh, er komt ook een disselslot bij. Geen flauw idee waarom dat niet in de eerste zin stond. ;-)
Ha leuk, weer een Flexi erbij. Het wordt steeds mooier op de campings ;-)
Geen kuipgrondzeil genomen? Bij slecht weer (of stoffige campings) vinden wij dat erg prettig. Vooral omdat je vanuit de slaaptent direct (met je blote voeten..) in de voortent staat.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #66 Gepost op: september 14, 2019, 05:49:49 pm »

Ha leuk, weer een Flexi erbij. Het wordt steeds mooier op de campings ;-)
Geen kuipgrondzeil genomen? Bij slecht weer (of stoffige campings) vinden wij dat erg prettig. Vooral omdat je vanuit de slaaptent direct (met je blote voeten..) in de voortent staat.
Ja he. De Odyssee wint het misschien op enkele fronten (formaat en prijs), maar de Flexi is een prachtwagen.

Wij zijn juist erg blij sinds een paar jaar van ons grondzeil af te zijn. Moet toegeven dat we dan altijd een wagenbak in het midden hadden. Gezien ze bij de VWS zo goed als niets tegemoet komen in de prijs van de extra's, leek het me niet nodig dat nu al te kopen, komt misschien nog wel. Of een andere oplossing, een grote kruk of pallet? Iets wat een beetje de rol van de wagenbak in de dubbelklapper kan overnemen. Het is voor ons doorgewinterde duppelklapperkampeerders best een sprong naar de vanuit dat perspectief "compacte" Flexi...
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #67 Gepost op: september 15, 2019, 09:18:08 am »

Gefeliciteerd met jullie flexi. Wij kamperen er al jaren mee en het bevalt ons prima. Mocht je de ruimte te klein vinden, een voorwand in je boogluifel en je krijgt er een zee van ruimte bij.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #68 Gepost op: september 15, 2019, 09:58:28 am »

Als je vooral naar het zuiden gaat is een vouwwagen niet snel te klein. Je leeft toch buiten/onder de luifel. Wij gingen van een mercury naar een Odyssee. Pak minder ruimte binnen, maar als de kinderen ooit apart slapen, wil ik een nog kleinere. We hebben, op 2x bij een regenbui na, nog nooit binnen gezeten. Wordt enkel gebruikt om 'door te lopen' en de koelkast etc te zetten.

Grondzeil trouwens ook, in de meeste situaties is dit niet nodig, enkel bij veel regen of kou.
Op 2 jaar (13 weken kamperen) hebben we ons grondzeil maar 2x gebruikt. 1x in mei (koud en nat) en een keer toen de in Toulouse 2 dagen stortregen hadden. Op al de andere plekken niet gelegd. Enkel worteldoek.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #69 Gepost op: september 15, 2019, 08:48:08 pm »

Als je vooral naar het zuiden gaat is een vouwwagen niet snel te klein. Je leeft toch buiten/onder de luifel. Wij gingen van een mercury naar een Odyssee. Pak minder ruimte binnen, maar als de kinderen ooit apart slapen, wil ik een nog kleinere. We hebben, op 2x bij een regenbui na, nog nooit binnen gezeten. Wordt enkel gebruikt om 'door te lopen' en de koelkast etc te zetten.

Grondzeil trouwens ook, in de meeste situaties is dit niet nodig, enkel bij veel regen of kou.
Op 2 jaar (13 weken kamperen) hebben we ons grondzeil maar 2x gebruikt. 1x in mei (koud en nat) en een keer toen de in Toulouse 2 dagen stortregen hadden. Op al de andere plekken niet gelegd. Enkel worteldoek.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Bedankt voor dit antwoord, geeft vertrouwen! Waar bewaren jullie de kleding? Het lijkt mij best die veilig en droog in de wagenbak te bewaren, maar dan kan je er niet meer bij als er iemand in het bed erbovenop ligt, is dat erg onhandig? Ik zou dan de kleren voor de volgende dag alvast in de (bijbehorende) tentjes leggen, denk ik.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #70 Gepost op: september 17, 2019, 11:52:36 pm »

De kleren liggen inderdaad in de wagenbak. De kinderen staan meestal na ons op, dus is is de kast 'vrij' wanneer ze willen. We leggen echter meestal kleren klaar voor de volgende dag, zoals thuis.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

ChrisCar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2019
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #71 Gepost op: september 18, 2019, 09:36:52 am »

Wij hebben 2 kids van 6 en 4 jaar. Dit jaar hebben wij de Jamet Dakota Outdoor 2019 aangeschaft.
2 grote bedden en mogelijkheid tot 2 ondertentjes. De kids slapen nu samen in 1 van de grote bedden, dit bevalt ze (en ons) erg goed ;)

Grote voortent en boogluifel er aan dus ook ruimte zat als het wat minder weer is.

Ook qua prijs is de Jamet Dakota aantrekkelijk, dus misschien een goede optie voor mensen met jonge kinderen ?

« Laatst bewerkt op: september 18, 2019, 09:43:18 am door ChrisCar »
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Waar te beginnen...
« Reactie #72 Gepost op: september 18, 2019, 03:33:22 pm »

...Waar bewaren jullie de kleding? Het lijkt mij best die veilig en droog in de wagenbak te bewaren, maar dan kan je er niet meer bij als er iemand in het bed erbovenop ligt, is dat erg onhandig?...
Wij hebben de kleding in weekendtassen en die staan in de voortent. Bij goed weer fungeert de voortent voornamelijk als Inloopkast/omkleedruimte. Als je geen grondzeil gebruikt zou je ervoor kunnen kiezen de kleding in plastic bakken te doen (van die vierkante Curvers met deksel bijvoorbeeld). Dan trekt er ook geen vocht in.
Je zou ook het ondertentje kunnen gebruiken als opslag (onze kinderen slapen samen in het tweede bed). In het ondertentje bewaren we het dekzeil van de wagen en vaak ook groente en fruit dat niet meer in de koelbox past (is het koelste plekje van de wagen).
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal