Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: frames op het dissel  (gelezen 3598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klaphut 96

  • Gast
frames op het dissel
« Gepost op: juli 05, 2010, 12:31:56 am »

Ik ga hier niet de credit voor nemen, want toen we onze gebruikte Jamet kochten zaten deze 2 frames er al bij.
De vorige (2e) eigenaar had ze er ook bij gekregen van de eerste eigenaar.
Het gaat om een subframe voor een fietsendrager op de dissel en een subframe voor een koelkast op de dissel.
Uiteraard kun je er maar 1 tegelijk monteren!
Wel erg handig en fraai gemaakt. We hebben nog geen passende fietsendrager dus dat frame hebben we nog niet gebruikt; het koelkast frame werkt wel prima; het scheelt een berg ruimte in de bak en het benut de loze ruimte op de dissel. 2 spanbanden erom en rijden maar!
  
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2010, 06:10:39 am door marcel.s »
Gelogd

screech

  • Gast
Re: frames op het dissel
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2010, 08:09:49 am »

Maar is je koelkast dan waterdicht? Kan je die zomaar in weer en wind op de dissel plaatsen?
Persoonlijk zou ik dan toch voor een disselbak gaan. Dan staat je koelkast weer en wind vrij, maar is die ook beschermd tegen opspattende kiezels, modder etc...
En staat ie afgesloten in de disslebak, dus ook niet de kans dat een onverlaat je voorraad uit de koelkast plundert als even een rustpauze neemt.

Enig voordeel wat ik zie is dat je makkelijk(er) kan wisselen of je de koelkast mee wilt nemen, of dat je liever de fietsen meeneemt.
Gelogd

Klaphut 96

  • Gast
Re: frames op het dissel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2010, 12:47:48 am »

Maar is je koelkast dan waterdicht? Kan je die zomaar in weer en wind op de dissel plaatsen?
Persoonlijk zou ik dan toch voor een disselbak gaan. Dan staat je koelkast weer en wind vrij, maar is die ook beschermd tegen opspattende kiezels, modder etc...
En staat ie afgesloten in de disslebak, dus ook niet de kans dat een onverlaat je voorraad uit de koelkast plundert als even een rustpauze neemt.

Enig voordeel wat ik zie is dat je makkelijk(er) kan wisselen of je de koelkast mee wilt nemen, of dat je liever de fietsen meeneemt.

De koelkast is niet waterdicht, maar of ik rijd met mooi weer, of ik knoop er een zeiltje om. Een disselbak zou ideaal zijn, maar die zat niet bij die klapkar toen ik hem kocht... Ik zoek er nog wel een, evenals een imperiaal, dus als iemand er nog een over heeft  ;)
Gelogd

screech

  • Gast
Re: frames op het dissel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2010, 10:28:18 am »

ik zag gister in een ander topic dat er weer wat disselbakken aangeboden worden op Marktplaats.
En volgens mij is er ook weer een lid die zijn (zelfgemaakte) imperiaal weg doet...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal