Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.  (gelezen 2071 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Gepost op: september 17, 2018, 12:35:37 am »

Ik wil volgend jaar graag overgaan tot aanschaf van een campooz lazy jack
Wat is jullie ervaring qua onderhandelingen mbt de aankoop?


Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Reactie #1 Gepost op: september 17, 2018, 12:54:07 am »

Ik heb persoonlijk geen ervaring maar als je 'afdingen'  invoert  bij de zoekfunctie kom je al het eea tegen  :J
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Reactie #2 Gepost op: september 17, 2018, 06:56:07 pm »

Ik heb persoonlijk geen ervaring maar als je 'afdingen'  invoert  bij de zoekfunctie kom je al het eea tegen  :J
Oké dankjewel. Ik ga eventjes kijken...ben nieuw dus moet even alles nog vinden:)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Reactie #3 Gepost op: september 17, 2018, 07:10:57 pm »

Ik heb een offerte voor een Campooz Fat Freddy 2 laten maken vorig jaar en er zat niet veel ruimte in.
Uiteindelijk wilde ze de Campooz keuken (toen ter waarde van zo'n 300 Euro) gratis erbij geven. Maar dat was het ook.

Ook bij 3Dog was de ruimte beperkt, net zoals bij Holtkamper die we uiteindelijk gekocht hebben. De absolute bedragen verschillen wat, maar in alle gevallen komt het neer op zo'n 5% korting in de vorm van gratis producten.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2018, 08:23:54 pm »

Uit ervaring weten wij dat de verkopers van trigano en aanverwante merken uit frankrijk tegen november de orders moeten plaatsen.
Wij gingen voor een odyssee in oktober en kregen toch een forse korting.
Het heeft wel even tijd in beslag genomen en na het derde aanbod (lees 950€ minder) hebben wij pas getekend.
Je moet de verkoper niet de das om doen maar jezelf ook niet natuurlijk.
Ga kijken en vraag prijs,zeg er meteen bij dat dat buiten budget valt (vooral geen budget laten weten),doe zelf een voorstel van prijs zodat de verkoper en jij elkaar tegemoet kunnen komen (halfverwegen).
Kom je er niet uit gewoon gaan en later nog eens terug gaan.
Neen zeggen is niet zo moeilijk.

Lees eens op het net over verkoopstechnieken,leer je veel van bij en vele zijn herkenbaar zoals ik heb er zelf ook zo een en de prijs zal volgend jaar stijgen. ;)

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-verkooptrucs/
« Laatst bewerkt op: september 17, 2018, 08:29:17 pm door solex »
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Reactie #5 Gepost op: september 17, 2018, 11:04:22 pm »

Ik heb een offerte voor een Campooz Fat Freddy 2 laten maken vorig jaar en er zat niet veel ruimte in.
Uiteindelijk wilde ze de Campooz keuken (toen ter waarde van zo'n 300 Euro) gratis erbij geven. Maar dat was het ook.

Ook bij 3Dog was de ruimte beperkt, net zoals bij Holtkamper die we uiteindelijk gekocht hebben. De absolute bedragen verschillen wat, maar in alle gevallen komt het neer op zo'n 5% korting in de vorm van gratis producten.
Ik ben wat verbaast over dat je de keuken erbij moest kopen. Op de site van campooz lees ik dat de wagen (als enige) compleet wordt opgeleverd.:)848]
Wat heb jij er nog meer bij moeten kopen?

Die 3dog prachtige vouwwagen maar wat een prijs! Daarom ben ik op de campooz (lazy) gevallen.  Voor zover ik kon zien is t bijna een kopie van de 3dog.

Wat maakte dat je voor de holtkamper ging?
 




Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Reactie #6 Gepost op: september 17, 2018, 11:07:06 pm »

Uit ervaring weten wij dat de verkopers van trigano en aanverwante merken uit frankrijk tegen november de orders moeten plaatsen.
Wij gingen voor een odyssee in oktober en kregen toch een forse korting.
Het heeft wel even tijd in beslag genomen en na het derde aanbod (lees 950€ minder) hebben wij pas getekend.
Je moet de verkoper niet de das om doen maar jezelf ook niet natuurlijk.
Ga kijken en vraag prijs,zeg er meteen bij dat dat buiten budget valt (vooral geen budget laten weten),doe zelf een voorstel van prijs zodat de verkoper en jij elkaar tegemoet kunnen komen (halfverwegen).
Kom je er niet uit gewoon gaan en later nog eens terug gaan.
Neen zeggen is niet zo moeilijk.

Lees eens op het net over verkoopstechnieken,leer je veel van bij en vele zijn herkenbaar zoals ik heb er zelf ook zo een en de prijs zal volgend jaar stijgen. ;)

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-verkooptrucs/
Dankje:)4] onderhandelen ben ik op zich wel goed in:)6] maarja en altijd wel nieuwsgierig naar het winstmarge....bijv bij aanschaf van een keuken kon je er vroeger amper 50%onder gaan zitten bizar toch! Nu verwacht ik dat niet met een vouwwwagen hoor. .zou wel leuk zijn:)12]

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Onderhandelingsruimte bij nieuwe aanschaf.
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2018, 10:41:26 am »

Ik ben wat verbaast over dat je de keuken erbij moest kopen. Op de site van campooz lees ik dat de wagen (als enige) compleet wordt opgeleverd.:)848]
Wat heb jij er nog meer bij moeten kopen?

Die 3dog prachtige vouwwagen maar wat een prijs! Daarom ben ik op de campooz (lazy) gevallen.  Voor zover ik kon zien is t bijna een kopie van de 3dog.

Wat maakte dat je voor de holtkamper ging?
 
Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk

Om het clean te houden beantwoord ik deze vraag even in je nieuwe topic, hier dus: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23043.0

@Solex: Zowel bij HK als bij 3Dog hadden ze bewijs dat de prijzen echt omhoog gingen op korte termijn. Daarmee wordt je onderhandelingspositie wel slechter. Maar goed, was nog steeds iets mogelijk. Maar vouwwagens lijken minder ruimte te hebben dan auto's.
Keukens met 50% korting is voor mij een reden om naar een andere zaak te gaan. Dan is de basisprijs oplichting.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal