Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lazy jack 2e slaapcabine  (gelezen 1549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Lazy jack 2e slaapcabine
« Gepost op: februari 22, 2019, 11:23:05 am »

Hoi hoi allemaal

Wij zijn zoekende naar een vervangende vw voor onze sunliner. En eigenlijk vinden we de lazy jack echt super. Voldoet aan heel veel wensen en heeft echt iets wat ons aantrekt.

Maar met 2 kleine kindjes, van de zomer bijna 1 en 3, vraag ik me af of het slapen op de grond voor hun niet te koud optrekt.
Ik heb zelf een hekel aan slapen op de grond in een tentje maar dat was natuurlijk met een luchtbed.
Ik kan dus niet goed inschatten hoe dit zit met de matrassen die erin zitten.
Ze zullen beide nog in deryan tentje slapen maar goed, daar gaan ze een keer uit.

Is dit te doen voor de kleintjes? Eventueel met thermosetje en ze hebben een heerlijke warmen winter slaapzak met lange mouwen.
De reis gaat zeer waarschijnlijk weer naar Oostenrijk dus kan 's nachts echt goed afkoelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen want als ze kou lijden vind ik toch ook wel heel zielig
Gelogd

Iris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2019, 11:44:03 am »

Met kleine kinderen zou ik persoonlijk voor een vouwwagen gaan waarin ze in de wagen kunnen slapen.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2019, 12:08:47 pm »

Die van ons hebben altijd op de grond gelegen, Malawi achterterrein en de deksel van de Flyer. Nooit klachten gehad, zelfs niet toen het onder de 5 graden was. Lekker luchtbed en dikke slaapzak.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2019, 12:12:51 pm »

]
Met kleine kinderen zou ik persoonlijk voor een vouwwagen gaan waarin ze in de wagen kunnen slapen.

Tja, in de lazy liggen ze weliswaar "binnen" maar niet van de grond en in een eigen aanritsgedeelte. Wij hebben de eerste jaren met de kinderen in een dubbelklapper gekampeerd. Zij in het ene grote bed, wij in het andere. Allemaal van de grond af, en je bet vlotter bij ze als er 's nachts iets gebeurd. In de Lazy moet je eerst het trapje af. Geen idee of je heel slaapdronken bent in de nacht, maar dat is denk ik ook iets om over na te denken met zulke kleintjes.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2019, 12:13:23 pm »

Wij hebben self inflatable matjes van 5cm dik onder de matrassen van de slaapcabine voor isolatie en meer slaapcomfort. Voor het inklappen leggen we deze op het grote bed.
Zijn vorig jaar in de meivakantie in Frankrijk en Spanje geweest. Daar was het snachts ook fris, maar ze hebben het niet koud gehad.
Nu zijn ze bij ons 11,13 en 15 en wat zelfstandiger. Maar 10 geleden sliepen we nog in de zomer in een tent in NL op een luchtbed. Dikke pyjama's voor de oudste en de jongste in zo'n dikke winter trappelzak met lange mouwen en een mutsje op. Goed aankleden want ze hielden zichzelf moeilijk warm toen ze zo klein waren.
Voordeel van de slaapcabine van de LJ is dat hij lekker donker is, slapen ze goed en lang van!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2019, 02:22:06 pm »

Mij zoon heeft altijd in het ondertentje geslapen, nooit geklaagd over kou. Ook niet met nachtvorst. Selfinflatable van 10 cm en daaronder een isodekentje.
Nu slapen dochter en zoon alweer een paar jaar in een bijzettentje , goede inflatable en een goede slaapzak en dat gaat prima!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2019, 02:43:43 pm »

Slaapdronken eigenlijk nooit. Ben meteen klaarwakker dus dat is niet zo het probleem.
Eigenlijk gaan de nachten ook altijd wel rustig bij ons op de laatste weken na  ::)

Vind het erg lastig want vinden de lazy jack echt geweldig en je koopt hem toch voor heel wat jaren plezier.

Self inflatable hebben we idd ook nog ergens op zolder. Evenals van die thermomatjes. Die kunnen wr natuurlijk ook nog gebruiken. Als ze straks wat groter zijn zouden ze ook nog op een veldbed kunnen slapen mochten ze het koud hebben op de grond.

Het grote bed is natuurlijk wel lekker groot dus als ze echt koud zouden hebben mogen ze ook nog wel gezellig bij ons liggen.

Zou het alleen zo jammer vinden als we spijt zouden krijgen van de aanschaf door dit soort dingetjes.

Zou zo een deryan tentje ook nog wat helpen? Zit ook een inflatable matje in
Gelogd

john_campooz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Campooz - Fat Feddy
    • http://www.vouwwagenclub.info
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #7 Gepost op: februari 22, 2019, 03:12:13 pm »

Onze jongens (nu 5 + 9) slapen al twee zomers in hun Sleepy Lily van Campooz die we strak naar onze FF zetten.
in het voorjaar pyama aan + goede nomad slaapzak + een fleece deken of extra slaapzak als het fris is (deze gooien wij er meestal over als wij naar bed gaan).
Hebben nooit geklaagt over de kou eerder dat het te warm was in hun sleepy lily van Campooz!  Sliepen op het matras was ook in deze nieuwe tent geleverd word.
tijdens de doorreis en bij heel slecht weer liggen ze op het zelfde matras op de grond naast de trap in onze FF (Fat Freddy).

Onze conclusie ze vinden het prachtig in hun eigen tentje en doen het uitstekend!

PS voordeel van het Campooz matras is dat ze altijd op het matras blijven en nooit er af kunnen rollen. Dit heb je met een luchtbed of los matrasje wel. Wij vinden het een unieke uitvinding de tent van Campooz en de 1e generatie bijzet tent (Sleepy Lily) maar dit nieuwe systeem lijkt mij nog beter zeker gezien de jonge leeftijd van je kinderen.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2019, 03:14:50 pm door john_campooz »
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2019, 03:23:21 pm »

Ja wij vinden het systeem ook erg leuk! En ondanks dat ze nog jaaaaaren mee gaan op vakantie is het toch ook een vouwwagen als we ooit weer met 2 zijn. Dus geen excuus het wordt tijd voor het iets anders hihi.

We willen dan waarschijnlijk ook de ugly betty erbij die ook aan de tent vast geritst kan worden. Zo hebben ze mooi allebei een eigen slaapplek en kunnen ze elkaar niet vervelen.

Fleecedeken zal voorlopig nog niet gaan gezien de leeftijd. Tenminste geen synthetische maar komt goed. De oudste is wel snel koud dus die moet wel iets. De jongste is altijd warm haha.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #9 Gepost op: februari 22, 2019, 04:07:48 pm »

Toen onze 3 kids klein waren hadden we nog een tent en sliepen we allemaal op de grond. Was best ooit wat kouder, maar echt klagen hebben wij of de kids nooit gedaan. Fleece extra in de slaapzak en het komt helemaal goed. En idd selfinflatables, dat vindt ik persoonlijk ook warmer.
Gelogd

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #10 Gepost op: februari 22, 2019, 05:56:57 pm »

Ik zou bij koude nachten altijd kiezen voor een inflatable boven een luchtbed. Een inflatable isoleert namelijk goed doordat de lucht die er in zit stil staat. De lucht in een luchtbed kan teveel bewegen waardoor het nooit opwarmt en alleen warmte van het lichaam onttrekt. Net als een spouwmuur met of zonder isolatie in je huis.

Zo’n mooi glimmend isomatje eronder en een lekkere slaapzak erop (die niet te groot is, anders krijg je weer het probleem met de bewegende lucht)

Een inflatable is daarom ook warmer dan een veldbed. Of je moet de inflatable op het veldbed leggen.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #11 Gepost op: februari 22, 2019, 06:42:50 pm »

die kleintjes slapen toch ook nog in zo'n slaapzak-met-mouwen? Daar heb je ook winter en zomer-varianten van.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #12 Gepost op: februari 22, 2019, 07:12:40 pm »

We hebben idd 4 seizoenen slaapzakken voor thuis. Die hebben we afgelopen jaar ook mee gehad in de vouwwagen.

Ik denk dat het vast goed komt!
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Lazy jack 2e slaapcabine
« Reactie #13 Gepost op: februari 22, 2019, 09:29:22 pm »

Slaapdronken eigenlijk nooit. Ben meteen klaarwakker dus dat is niet zo het probleem.
Eigenlijk gaan de nachten ook altijd wel rustig bij ons op de laatste weken na  ::)

Vind het erg lastig want vinden de lazy jack echt geweldig en je koopt hem toch voor heel wat jaren plezier.

Self inflatable hebben we idd ook nog ergens op zolder. Evenals van die thermomatjes. Die kunnen wr natuurlijk ook nog gebruiken. Als ze straks wat groter zijn zouden ze ook nog op een veldbed kunnen slapen mochten ze het koud hebben op de grond.

Het grote bed is natuurlijk wel lekker groot dus als ze echt koud zouden hebben mogen ze ook nog wel gezellig bij ons liggen.

Zou het alleen zo jammer vinden als we spijt zouden krijgen van de aanschaf door dit soort dingetjes.

Zou zo een deryan tentje ook nog wat helpen? Zit ook een inflatable matje in

Jullie hebben alles al in huis! Maakt de keuze alweer een stuk makkelijker. Wij hebben een aantal vouwwagens overwogen maar zijn voor de LJ gegaan voor het stoere uiterlijk, de vele ramen (Dakraam!), het grote bed en de grote slaaptent. Dit woog voor ons zwaarder dan bijvoorbeeld een vaste keuken, pack en go systeem. Iedere vouwwagen heeft zijn voor en nadelen, als je wilt vind je altijd wel een reden om het niet te doen!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal