Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stokken voortent  (gelezen 1317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald0341

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Stokken voortent
« Gepost op: maart 24, 2019, 07:18:54 pm »

Goedenavond mensen,

hoe ziet de bak erbij jullie uit als je geladen bent voor vertrek? Neemt de voortent en de stokken veel plek in of zou ik deze eventueel in een pvc pijp onder de bak kunnen opbergen?


Ik ben benieuwd naar de oplossingen

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stokken voortent
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2019, 07:53:57 pm »

De koker of bak voor stokken is al vaker voorbij gekomen,  ik zal straks even zoeken naar wat voorbeelden, hier alvast 1 :J

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12324.0

Gelogd

Rikki72

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Re: Stokken voortent
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2019, 08:01:15 pm »

Net de vouwwagen terug in de garage gezet maar vergeten een foto te nemen van de opslagruimte.
Ik die een poging om het te beschrijven.
Ik begin aan de kant van de dissel.
Daar zitten 2 vouwstoelen en een zak met stangen voor de luifel en de extra aanritsbare slaaptent. (De gasveer komt hiertussen naar beneden als de vw dicht gaat)
Dan heb ik op een rij een gasfles van 8kg, 2 opbergboxen (1 met kook en eet gerief en in de andere verdeelstekkers en gerief om de vouwwagen op te stellen en als laatste de mobicool daarover liggen zeilen voor onder t grondzeil te leggen. Op de volgende rij ligt tussen de wielkasten op elkaar een 3 vouwkasten en een drie-pits gasvuurtje, de aanritsbare slaaptent en een opvouwbaar trapje om in bed te klimmen. Op de volgende rij zit een porta potti, 2 opbergboxen met allerlei een lege jerrycan van 25l emmer + afwasbakjes en een kleine bbq. Op de laatste rij een partytent een opblaasbare boot, badminton raketten en net, kubb spel en nog wat vrije ruimte.
Grondzeil en luifel liggen bij mij bovenop de vouwwagen met daarop de tafel en enkele klapstoelen. Kleren en linnen gaat in mijn dakkoffer en in de koffer zit de bench met de hond en daarnaast een barmodel koelkast op een omvormer.
Fietsen staan op rek op de dissel.
Ik denk dat dat het zo'n beetje is. Ik probeer binnenkort een foto te posten.
Oh ja, ik heb een Panama up vw
Gelogd

Ronald0341

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Stokken voortent
« Reactie #3 Gepost op: maart 24, 2019, 08:08:14 pm »

Die kokers daar ben ik bekend mee maar mijn vraag is of de lengte van de stokken het toelaat ze zo op te bergen..

We zitten er nl over te denken een lazy Jack aan te schaffen...en de ene vraag leidt naar de volgende...

Wel super om zo snel antwoord te krijgen
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stokken voortent
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2019, 08:45:48 pm »

De algemene tip is wel om de buis over de breedte te doen zodat,  hij hard remmen,  de stokken niet door de dop komen.

Maar je hebt wel heel veel ruimte in de bak, ik had in mijn vorige wagen veel minder ruimte maar daar lagen ze ook altijd in de bak. Ligt er ook aan wat je allemaal in de bak wilt meenemen en hoeveel je meeneemt ;)
Wel gaaf Lazy Jack  :J
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Stokken voortent
« Reactie #5 Gepost op: maart 26, 2019, 08:02:16 pm »

Ik heb twee foedralen gekregen waarin alle stokken passen.
Wanneer de tent is ingevouwen leg ik die er boven op en daar gaat de afdekhoes weer overheen.

De stokken van de CampooZ zijn zo lang dat ze niet overdwars in of onder de wagenbak passen.
Ik heb bij Campwerk (zelfde model als CampooZ) een stokkenbuis gezien die onder de opbouw van het tentgedeelte bevestigd kan worden.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal