Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wat voor slot lazy Jack?  (gelezen 7404 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: zoekend naar ....
  • na 10jaar vw-loos, weer op zoek naar een vw
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 09, 2020, 09:55:03 am »

weet iemand of de veersluiting van de Campooz/humbaur wagen gelijk is aan een anssems wagen?

dan zou die een betere oplossing hebben om de achterklep af te sluiten
(zie link)
https://www.heudrashop.nl/a-21655049/hang-en-sluitwerk/veersluiting-anssems-gt-line-met-slot-links/
Gelogd

Haenzel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2022, 04:28:48 pm »

Heb ook overwogen een slotje te monteren. Heel effectief leek me dit echter niet. Ik kwam op het idee om een nauw passend stuk u-profiel over het rvs profiel en de achterklep te plaatsen. Op die manier kan de achterklep onderweg of voor het huis niet geopend worden. Heb snel een foto gemaakt met een proefstukje staal profiel. Binnenkort naar de bouwmarkt om een langer stuk alu-profiel te kopen...
Gelogd

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #17 Gepost op: mei 24, 2022, 09:25:55 am »

Wat een ingenieus idee! Bedankt voor de tip!
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #18 Gepost op: mei 24, 2022, 09:57:19 am »

Slim bedacht, maar....

Natuurlijk wil niemand dat er iets uit de vouwwagen/tenttrailer wordt gestolen.

Feit is dat het erg lastig is dit helemaal te voorkomen. En des te beter je hem beveiligd des te meer schade ontstaat als er toch een poging wordt gedaan.

Een kampeermiddel is nou eenmaal kwetsbaar voor "inbraak", of het nou een caravan of een vouwwagen betreft.
En dat houdt natuurlijk niet op zodra de wagen niet meer voor de deur staat. Onderweg en (vooral) op de camping ben je erg kwetsbaar.

ik heb mij er al jaren geleden bij neergelegd dat ik het dit uiteindelijk niet kan voorkomen, maar dat ik wél het maximale doe om te voorkomen dat de kar zelf wordt gestolen.
Dus een goed slot en een wielklem onderweg en bij een pauze zo neerzetten dat je er er wat zicht op hebt.
En een goede verzekering afsluiten.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #19 Gepost op: mei 24, 2022, 10:55:57 am »

In zijn algemeenheid geldt bij mij de regel tijdens kamperen: ik  ben verzekerd dus wat boeit het mij als ze (bijvoorbeeld) mijn fototoestel jatten. 3 jaar geleden is het mij overkomen dat ze 's nachts terwijl wij lagen te slapen onze camera hebben gejat uit de voortent. Gelukkig hadden ze netjes de rits gebruikt. Dat heeft mij nog wel een discussie met de verzekering opgeleverd, namelijk ik had geen braakschade. Maar toen ik uitlegde dat ik liever een hele vouwwagen overhoud (braakschade zou bijvoorbeeld een mooie mes snede in de het doek zijn geweest) dan braakschade die ook nog eens vergoed moest worden konden ze best mee in die uitleg. Dus voor mij geldt hetzelfde, als ze mijn stoelen jatten onder mijn dekzeil vandaan terwijl ik een frietje zit te eten bij een wegrestaurant, so be it, ik koop ter plekke wel een nieuwe, daarentegen hangt mijn vouwwagen wel aan een disselslot, om zodoende te zorgen dat ik wel gewoon op vakantie kan.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Haenzel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #20 Gepost op: mei 24, 2022, 05:24:30 pm »

Tja, je zal maar 's-nachts vroeg opstaan om op vakantie te gaan en dan constateren dat je vouwwagen is leeggehaald. Voortent, stokken, keukeninventaris, kleding etc. Dat is niet eenvoudig en snel te vervangen....
Dan is voor mij de vakantie heel vroeg voorbij... :o
Ik ben het ermee eens dat een professionele dief de vouwwagen sowieso wel open krijgt.
Echter met alleen een slotje op de achterklep dat standaard geleverd wordt houd je baldadige jeugd echt niet tegen.

Blijft natuurlijk eigen keuze in hoeverre je het iemand moeilijk wilt maken. Als ik mag kiezen tussen een (veel te duur en slap) slotje of een stuk aluminium van 5 euro dan is de beslissing snel genomen.
Ik slaap een stuk rustiger met het laatste.

Beste is natuurlijk van andermans spullen afblijven..... :P
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #21 Gepost op: mei 25, 2022, 09:41:10 am »

@Haenzel: begrijp mij goed, ik vind het goed bedacht en het werkt vast vertragend.

Ik zou het zelf ook overwegen om het aan te brengen. Houdt het de dief (of vandaal) niet tegen, dan wordt het sowieso een stuk lastiger.

Maar het is een feit dat iemand die echt wat wil stelen of kijken wat er in de bak zit die echt wel open krijgt.
Als dat de kort voor vertrek gebeurd zou mijn vakantie ook grondig verpest zijn.

Maar het kan geen kwaad je te realiseren dat een vouwwagen op dit gebied kwetsbaar is.
En natuurlijk niet alleen een vouwwagen, maar ook een caravan of camper.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #22 Gepost op: mei 25, 2022, 10:54:20 am »

Aan de straatkant, gaat alles wat vertragend werkt zeker helpen. Hoe langer men nodig heeft, hoe groter de kans wordt dat er iemand passeert. Dus alles wat vertragend is op een locatie waar kans reëel is dat iemand passeert is een goede zaak. Zo zal een goed slot aan uw voordeur behoorlijk effectief zijn en veel effectiever dan een alarm. Iemand dat absoluut wil kan zo'n slot kraken, echter als men er teveel tijd moet insteken om het gekraakt te krijgen wordt het risico voor hen te groot.


Op een plaats achter je huis waar niemand kan zien wat er op het terrein gebeurd, gaat dit geen effect hebben. Daar kan men zijn tijd pakken zonder gezien te worden en is het risico dus relatief laag. Vertragende aspecten gaan daar veel minder spelen.
Gelogd

RR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Campinhg met Trekking
Re: Wat voor slot lazy Jack?
« Reactie #23 Gepost op: mei 28, 2022, 04:13:23 pm »

Op de facebook groep zag ik een mooie oplossing die ik zelf ook ga proberen zodra we de nwe Lazy Jack gaan halen.
Mbv een spanband aan de binnenzijde....zie foto die van de facebook groep komt.
Heb al een spanbandje gehaald en op deze manier schijnt het 200 kg trekgewicht te kunnen weerstaan.
Enige waar ik nog benieuwd naar ben is of het aan 1 kant voldoende veilig is want twee zijden ga ik geen spanband doen alleen aan de kant waar de easy load zit.
Verder denkend zou het disselslotje wat de dealers erin zetten aan 1 kant dan ook onvoldoende zijn.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal