Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen Easy Load systeem?  (gelezen 2826 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Wel of geen Easy Load systeem?
« Gepost op: november 08, 2019, 02:46:59 pm »

De Malawi 2.0 staat inmiddels op Marktplaats. We zijn vorige week in Amersfoort geweest om een offerte te laten maken voor de LJ in camping uitvoering. Nog zonder de optie van Easy Load. We weten het nog niet.  Ik ben wel benieuwd waarom mensen deze optie echt graag willen hebben? Wij hebben zelf het idee wanneer we alles in bv Silverline kratten opbergen, deze prima via de achterklep erin en eruit kunnen. Wat zou voor ons de overweging zijn om voor het EasyLoad systeem te kiezen? De ruimte onder het bed is in opgezette situatie toch ook gewoon toegankelijk via het luik onder het bed? Wie overtuigd ons (of juist niet)?
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2019, 04:55:45 pm »

Ik weet niet wat de optie kost. Het lijkt me wel handig in bepaalde gevallen. Het is nogal lastig lijkt me om via het luikje de achterkant van de bergruimte te benutten zonder dingen eruit te halen en te verschuiven. Campooz heeft op de beurs wel een flinke flater geslagen doordat het systeem finaal kapot ging tijdens een demonstratie.

Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #2 Gepost op: november 08, 2019, 07:19:06 pm »

Easy-Load kost bij mijn weten €395,-. Een product wat op de beurs zo'n beetje elke 5 minuten gebruikt wordt, heeft het zwaarder te verduren dan die paar keren dat je 'm zelf opent en sluit. Ik zie ons niet de Easy-Load 300 keer openen en sluiten, zoals de CampooZ-medewerker zei dat hij had gedaan. Ik heb genoeg gehoord en gezien over de TOPservice van CampooZ, om er vertrouwen in te hebben dat dit goed opgelost gaat worden. Wij hebben inmiddels de Easy-Load-optie laten toevoegen aan de bestelde Lazy Jack.

Wij hebben thuis niet de ruimte om uitgebreid open te klappen. De keuken + koelbox gaan wij op ladegeleiders zetten. Bed schuin openklappen = makkelijker klussen. Vorige klapper konden we ook met kratten schuiven. We hebben er een leuke foto van ons toen 7 jarig zoontje met z'n voeten uit de bak stekend, om de spullen te kunnen pakken. In de praktijk leuk idee, maar helaas niet voor ons. Geschuif om precies het achterste krat b.v. open te moeten hebben is voor ons een afknapper.  En die paar cm extra ruimte bij Easy-Load-optie is mooi voor een tafel of stoelen er bovenin te leggen, die je anders waarschijnlijk bovenop het bed had gelegd. Het middenluik is niet zo groot dat alles er doorheen past. Als je toeren moet uithalen, ga je anders inpakken, dan dat je overal gemakkelijk bij kunt komen. En als we al (buiten kamperen om dus) b.v. IKEA-pakketten in de bak zouden willen transporteren, is zo'n klep omhoog makkelijker, dan het vinden van 3-4 sterke mensen om de bovenkant eraf te tillen. En Easy-Load is achteraf na levering niet alsnog in te bouwen. Dit zijn voor ons redenen om voor Easy-Load te kiezen.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #3 Gepost op: november 08, 2019, 07:32:34 pm »

Wij hebben een LJ van 2019 dus geen Easy load. Na 3 vakantiesnhebben we een aardig goed systeem van in-en uitladen met hulp van een lange stok voorzien van haak. Alles wat we nodig hebben om op te zetten staat direct achter de klep. Die spullen moeten er wel even uit bij inladen van bagage. Onze wagen staat in een inpandige garage dus de klep kan zo lang open staan als we willen.
Ondanks dat we het niet missen zou ik het systeem bij een nieuwe wagen toch kopen vanwege het gemak om snel iets te kunnen laden/ pakken wat niet recht achter de klep ligt.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2019, 11:41:54 pm »

Als het systeem slechts 300 keer open en dicht aankan dan is er een behoorlijke fout gemaakt in keuze van materiaal. Binnen 10 jaar is het dan al kapot waarschijnlijk.
Gelogd

andree

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2020, 12:35:57 pm »

En Easy-Load is achteraf na levering niet alsnog in te bouwen. Dit zijn voor ons redenen om voor Easy-Load te kiezen.

Jochum Jan Blanke heeft dit nieuwe systeem ontwikkeld, uiteraard met goedkeuring van Campooz, en kan het nu ook op úw Campooz monteren.
Voor informatie; bel rechtstreeks met Jochum Jan 06-2720 2828
https://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/actueel/easy-load-voor-alle-campooz-modellen/
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2020, 03:28:50 pm »

We hebben wel geen Campooz maar een Rettenmaier Gordigear Taiga. Daar kun je ook de hele tent scharnieren. Bij ons staat de tenttrailer in de garage. Als je even wat wil controleren of achteruit de bak wil hebben, is dat handig. Bij ons zit er één grote megadrukveer aan één kant die de hele tent omhoog houdt. Bij ons scharniert de tent over de lange zijde zodat je overal goed bij kunt.  Als je het niet hebt, weet je ook niet wat je mist  :H
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2020, 03:31:32 pm door carvers »
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2020, 09:04:08 pm »

De positie van de veren lijkt mij niet ideaal. Zit er niet snel bagage in de weg?
Ook lijkt het mij handiger als hij over de lange zijde zou scharnieren, nu heb je bij het scharnierpunt niet veel ruimte aan de zijkant om er bij te kunnen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2020, 09:09:33 pm »

Jochum Jan Blanke heeft dit nieuwe systeem ontwikkeld, uiteraard met goedkeuring van Campooz, en kan het nu ook op úw Campooz monteren.
Voor informatie; bel rechtstreeks met Jochum Jan 06-2720 2828
https://www.vouwwagencentrumnoordbergum.nl/actueel/easy-load-voor-alle-campooz-modellen/
Mooi werk van de mensen in Noordbergum. Erg fijne zaak.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wel of geen Easy Load systeem?
« Reactie #9 Gepost op: mei 05, 2020, 02:15:27 pm »

De positie van de veren lijkt mij niet ideaal. Zit er niet snel bagage in de weg?
Ook lijkt het mij handiger als hij over de lange zijde zou scharnieren, nu heb je bij het scharnierpunt niet veel ruimte aan de zijkant om er bij te kunnen.
Helemaal mee eens. De meesten scharnieren over de lange zijde.

De gasveer gaat in de weg zitten en dan kun je de achterklep minder effectief gebruiken.


Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal