Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tentdoek Rondo XL schoonmaken  (gelezen 8850 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slompie

  • Gast
Re: Tentdoek Rondo XL schoonmaken
« Reactie #15 Gepost op: augustus 10, 2013, 08:52:50 am »

Helemaal met je eens, opgezet kom ik ook nergens bij, hooguit de randen. Daarom vegen we hem nu stap voor stap af bij het afbreken. Het gaat dan enkel om het losjes afborstelen van het meeste vuil. Fijner stof zal je er niet allemaal afkrijgen.

Ik vind jou aanpak van vuil inklappen en thuis afspoelen wel snel/slim maar ik ben altijd bang dat je vuil dan in het (soms nog vochtige) doek trekt.

Wij hebben het ergste vuil er wel vanaf gehaald, maar omdat de Rondo zo lekker hoog is geeft dat bij het schoonmaken wel een uitdaging. Dan mis je domweg een trap. Tijdens het inklappen wel geveegd over het (voor zo ver wij konden beoordelen) droge doek. Willen alleen nog wel kijken of we die kleverige substantie er vanaf kunnen krijgen door er een tuinslang op te zetten en daarna te laten drogen .....
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Tentdoek Rondo XL schoonmaken
« Reactie #16 Gepost op: augustus 10, 2013, 09:17:09 am »

Zoals eerder vermeld, onze hk 's hebben een katoenen doek, de Jamet's een Ten Cate doek, soort van Nylon. De werking daarbij anders. Wellicht handig om na tevragen bij dealers hoe om te gaan met het schoonmaken van je tentdoek.
Gelogd
Groeten,

Erik

bosi

  • Gast
Re: Tentdoek Rondo XL schoonmaken
« Reactie #17 Gepost op: augustus 10, 2013, 11:39:44 am »

Je kunt je ten kate katoenen tentdoek alleen schoonmaken met  water. Gebruik van elke vorm van zeep of oplosmiddelen zal langdurig de waterdichtheid aantasten en de slijtage en levensduur bekorten. Leren leven met vlekken etc. hoort bij het kamperen onder tentdoek, zie het als een soort patina. Een niet dichte tent moeten impregneren omdat je hem hebt schoongemaakt met zeep is waanzin en gaat nogmaals ten koste van de levensduur. En als je eenmaal impregneerd zul dit om de paar jaar moeten herhalen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk 4

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tentdoek Rondo XL schoonmaken
« Reactie #18 Gepost op: augustus 10, 2013, 06:46:17 pm »

Zoals eerder vermeld, onze hk 's hebben een katoenen doek, de Jamet's een Ten Cate doek, soort van Nylon. De werking daarbij anders. Wellicht handig om na tevragen bij dealers hoe om te gaan met het schoonmaken van je tentdoek.
De Jametic's hebben ook gewoon een katoenen doek, van Ten Cate. wat dat betreft zal het niet veel verschillen van Holtkamper doek. Alleen bepaalde typen Jamet hebben All Season doek. Dat is inderdaad geen katoen, maar volgens mij wel makkelijk schoon te maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tentdoek Rondo XL schoonmaken
« Reactie #19 Gepost op: augustus 10, 2013, 06:48:32 pm »

Ik vind jou aanpak van vuil inklappen en thuis afspoelen wel snel/slim maar ik ben altijd bang dat je vuil dan in het (soms nog vochtige) doek trekt.
OOk wij borstelen met een sfoffer nog het doek wat na tijdens het inklappen. Wij klappen altijd droog in. Vorig jaar de laatste nacht overnacht in een huurtent van de camping. Dit jaar pas rond 12 uur vertrokken, dus kurkdroog. Maar die viezigheid zit er toch al in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Slompie

  • Gast
Re: Tentdoek Rondo XL schoonmaken
« Reactie #20 Gepost op: augustus 26, 2013, 03:22:02 pm »

Vorige week de Jamet maar eens opgezet, zo goed en kwaad als het kon met een zachte bezem schoon geveegd (wat is dat ding hoog als je hem schoon wil maken). Daarna met de tuin slang rijkelijk met water besprenkeld.

2 dagen gewacht en hij was droog en ........ redelijk schoon. Geen plak spul er op. Mocht het er niet meer van komen dit jaar, dan is hij in ieder geval winter klaar.

Allen bedankt voor de adviezen!

Grtzz,
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal