Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vastzetten met haringen  (gelezen 2029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biebtje

  • Gast
Vastzetten met haringen
« Gepost op: juni 15, 2015, 09:02:22 am »

Hallo iedereen,

Onze eerste vakantie met onze eerste klapper ( AK Tempo) komt dichterbij. Vorige week heb ik hem voor het eerst opgezet in tuin van vrienden.
Ging vrij vlot,al zeg ik het zelf. Wagenbak,voortent en luifel zagen er goed uit, ook de binnentent en een onderkent geplaatst zodat we daar niet meer aan hoeven te denken eens we in zuid - Frankrijk aangekomen zijn.
Wat ik niet gedaan heb, wegens tijdsgebrek, is de klapper vastmaken met haringen en scheerlijnen.
Vandaar mijn vraag , beetje zielige vraag misschien, maar hier bulkt het van de klapperkennis....
Moet ik de onderkant van de tentdoeken naar binnen vouwen en dan vastleggen of horen die onderste flappen naar buiten te liggen? En wat is de beste manier om je gronddoeken te leggen? Leg je die tot aan de rand van de voortent of moet die er langs de zijkant uitspringen?
Misschien allemaal vanzelfsprekende zaken maar voor mij is het allemaal nog nieuw en denk dat iedereen zijn klapper op de camping op de best mogelijke manier wil opzetten hee..
Groeten
Tim.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.655
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vastzetten met haringen
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2015, 09:16:30 am »

Tja, dat scheelt een beetje per merk en type. Meestal kan je het zien aan de afspan elastieken: zitten de slikranden (dat zijn dus die flappen) aan de binnenzijde tov de afspan elastieken: naar binnen vouwen, anders naar buiten. Sommige merken hebben beide.

Gronddoek, grondzeil kan je ook weer alle kanten mee op. Als je naar binnen vouwende slikranden hebt, vind ik het het mooiste om een zeil daar overheen te leggen, aansluitend aan het tentdoek. Als je grondzeil iets groter is, kan je een randje overeind zetten, wat wel prettig is als het flink nat wordt.
Gebruik je tenttapijt, dan maakt het wat minder uit: dat is sowieso water-doorlatend.

Enne, zielige vragen bestaan niet! Hoewel: de niet gestelde vraag komt er misschien voor in aanmerking!

Happy camping!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Biebtje

  • Gast
Re: Vastzetten met haringen
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2015, 09:21:34 am »

Dankjewel CEO! Heb vlug even de foto's bekeken van de "opzet-test" en de slikranden horen naar binnen.
Alweer een zorg(je) minder!  :>
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: Vastzetten met haringen
« Reactie #3 Gepost op: juni 16, 2015, 10:59:47 pm »

Leuk he, die voorpret. En er is hier een fijn forum voor al je vragen, dus schaam je vooral niet (nouja, nadat je de search even geprobeerd hebt uiteraard, disclaimer :P)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal